Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Úspěch jednoho z nových Hyundai ukazuje, jakou chybu dělají Ford a General Motors
12.12.2019 | Petr Prokopec
Není to úplně nový model, jen výrazněji faceliftované provedení, přesto si Hyundai Elantra v listopadu meziročně polepšilo o neskutečných 102 procent. Stojí za tím hlavně rozhodnutí konkurentů opustit jeho segment.
Jak nedávno zjistil z vlastního průzkumu Volkswagen, láska Američanů k SUV všeho druhu hned tak nepomine. Pro spoustu z nich dokonce vozy se zvýšeným podvozkem a vyšší stavbou karoserie představují jedinou možnou volbu. Rozhodnutí Fordu a General Motors odstřihnout ze své nabídky cokoliv, co není SUV (či v případě modrého oválu Mustang) nebo pick-up tak má logický základ. Hyundai však poukazuje na skutečnost, že řada zákazníků zůstává věrna nikoliv značce, nýbrž karosářskému stylu. A právě o tyto lidi Ford a GM přichází.
„Je tu 6,5 milionu majitelů aut, kteří nebudou mít náhradu za svůj sedan od své automobilky. 44 procent z nich tvrdí, že chtějí sedan, takže když se podíváte na tato suchá čísla, vyjde vám, že je zde stále velmi slušná klientela,“ uvedl viceprezident produktového plánování korejské automobilky Mike O'Brien. Zapravdu mu dává pohled na firemní registrace, kdy taková Elantra si letos v listopadu oproti stejnému období loňského roku polepšila o neskutečných 102 procent.
Co přitom za tímto nárůstem stojí, asi uhodnete sami. A pokud nikoliv, je tu studie společnosti Edmunds, která vše do detailu objasňuje. Podíl majitelů Fordu Focus, kteří své staré auto vyměnili za nové od téže značky, letos klesl na 33 procent oproti 40 procentům z roku 2016. Věrnost zákazníků u Chevroletu Cruze padá dolů ještě razantněji, z původních 57 procent tu aktuálně máme pouze 45 procent. A jen 18, resp. 21 procent pak automobilky neopustilo a zvolilo SUV.
Z tohoto vývoje profitují právě asijští výrobci, neboť zmiňovaná Elantra přebrala 2,3 procenta bývalých zákazníků Fordu, zatímco 3,5 procenta zamířilo k Toyotě pro Corollu a 4 procenta k Hondě pro Civic. Rozhodnutí amerických automobilek se tak jeví být chybou, jednoznačně přicházejí o zákazníky. Analytička společnosti Edmunds Jessica Caldwell nicméně dodává, že Ford a GM budou tratit pouze z jednoho úhlu pohledu.
„Ford a GM udělaly strategické rozhodnutí, na jehož základě upřednostňují zisk před tržním podílem,“ říká Caldwell s tím, že obě automobilky tak získají cenné finance na investice do elektromobily a autonomie. Dle studie jsou totiž zákazníci ochotni zaplatit 4 až 8 tisíc dolarů (92 až 183 tisíc Kč) více za malé SUV než za kompaktní sedan. Většina z této sumy přitom připadá na zisk výrobce, méně registrací tedy opravdu může vyústit ve vyšší výdělek.
Na druhou stranu je ale třeba si uvědomit, že nic a tedy ani móda netrvá věčně. Jakkoliv se tedy momentálně nezdá, že by obliba SUV měla skončit, v jistý moment se tak stane. A Ford i GM v tu chvíli budou zranitelnější než kdokoliv jiný, neboť jakkoliv jejich pokladny mohou být naditější, na překotnou změnu nálad na trhu zareagovat nezvládnou. A čím déle jim vývoj novinek bude trvat, tím více budou tratit. Oslovit navíc budou muset zákazníky, k kterým se již jednou otočily zády. Vsadit vše na jednu kartu je vždy ošidné.
Zájem o Hyundai Elantra meziročně neskutečně vzrostl, zvláště proto, že Ford a GM se rozhodly vyklidit pole s kompaktními sedany
Zdroj: The Detroit News
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 10 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Politický koutek 11.21. 12:32 - M.Z.
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel