Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toyota končí s diesely, žádný nový model na naftu už v Evropě nečekejme
26.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhý muž Toyoty jasně promluvil na téma budoucnosti naftových motorů v autech japonské značky a pro jejich příznivce nemá dobrou zprávu - žádnou nemají.
Toyota je pomalu již synonymem pro hybridní vozy, ostatně první generaci modelu Prius představila již v roce 1997. O dvacet let později měl tento hatchback na kontě již čtyři miliony prodaných exemplářů, přičemž zájem nadále roste. Toyotě se také daří s benzinovými vozy, o poznání více však strádá na poli dieselů - i proto, že je nabízí jen ve velmi omezeném množství. Navíc se dnes ve většině případů jedná o motory BMW, nikoliv o vlastní agregáty.
Ve světle těchto faktů asi nepřekvapí slova Didiera Leroye, výkonného viceprezidenta značky, jenž budoucnost značky v Evropě svazuje již jen s plug-in hybridy, elektromobily a benzinovými vozy. „Můj osobní názor je takový, že již nepředstavíme žádný další dieselový vůz.“ Že ale nejde jen o jeho názor, dokazuje třeba i nedávný facelift Toyoty Yaris, který diesely vynechal. A není to jediný případ.
„Máme sice v nabídce diesely, neboť se po nich ptá firemní klientela, ale ta privátní si je již koupit nemůže. A to zde mluvíme o voze, jenž se na prodejích Toyoty v Evropě podílí z pětadvaceti procent,“ dodává k modernizaci Toyoty Yaris a absenci dieselů pod její kapotou Leroy. Přiznává pak sice, že v budoucnu se může stát cokoli, nicméně z aktuálního úhlu pohledu již dieselové vozy nemají pro automobilku větší smysl.
Leroy, který je považován za druhého nejdůležitějšího muže po šéfovi značky Akio Toyodovi, tento názor prosazuje již od roku 2014. Tedy ještě déle, než je tu s námi kauza Dieselgate, která byla pro mnohé bodem, kdy své smýšlení jako mávnutím kouzelného proutku změnili. Leroy byl však již v té době proti dieselům, proto třeba nový crossover C-HR schválil bez nich, a to navzdory protestům dealerů.
„Již dávno jsme učinili rozhodnutí, že nebudeme prodávat C-HR s dieselovým motorem. V té době byli dealeři proti mému rozhodnutí. Říkali, že kvůli volání trhu diesel potřebují. Ale my jsme museli pokračovat v nastoleném dlouhodobém trendu ekologických vozidel,“ dodává ke svému rozhodnutí Leroy. Dnes se ukazuje, kterak byl jasnozřivý, neboť Evropa se skutečně od dieselů odvrací.
Toyota C-HR je pak pro automobilku obřím úspěchem, neboť jen evropské registrace se pohybují okolo deseti tisíc vozů měsíčně. To je zhruba polovina ve srovnání s Yarisem, společně s hatchbackem a kombíkem Auris tak jen toto trio tvoří více než polovinu všech prodejů Toyoty na Starém kontinentu. Auris je přitom nejméně žádaným, přestože jde o jediného zástupce, který je s dieselem nabízen. Všechna tahle fakta jsou hřebíčkem do rakve dieselů v nabídce japonské automobilky - racionálních důvodů, proč je nabízet pod kapotami dalších nových modelů, má pramálo...








Teprve před čtyřmi léty začala Toyota nabízet diesel pro model Verso, který vzešel ze spolupráce s BMW. Růžová, vlastně prakticky žádná budoucnost ho ale nečeká
Toyotu C-HR s dieselem neseženete už dnes. Za tímto rozhodnutím přitom stojí Didier Leroy, který již v roce 2014 šel proti trhu i dealerům
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Mercedes ví, jak si pomoci zpátky k ziskům. Někde zdražil svá auta až skoro o 100 tisíc, i když jim sebral výbavu
13.2.2025Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13.2.2025Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva