Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Top Gear k roztržce v Argentině: před davem jsme se museli schovat pod postel
7.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Štáb pořadu Top Gear zažili v Jižní Americe ještě žhavější chvilky, než se z prvotních zpráv zdálo.
Pokud jste náš web sledovali také o víkendu, pak vám jistě neunikl článek pojednávající o nuceném odchodu moderátorů a členů štábu britského motoristického pořadu Top Gear z Argentiny. Důvod byl docela triviální - některé z horkokrevných Jihoameričanů rozběsnila registrační značka Porsche 928. Její znění „H982 FKL“ totiž místním připomnělo Válku o Falklandy (kterým v zemi nikdo neřekne jinak než Malvíny), jíž vedla Argentina právě s Velkou Británií. O vítězství ostrovního království se přitom ani nemusíme zmiňovat, opak by místní asi jen těžko zvedla ze židlí.
Než se ovšem dostaneme k současnému dění, jen v rychlosti shrneme, co se v roce 1982 odehrálo. Situace totiž v mnohém připomíná stávající konflikt na Ukrajině. Tak tedy, o Falklandy se vedly boje již od 17. století, v roce 1833 však ostrovy nepřetržitě ovládala Anglie. Argentinci je ovšem i nadále považovali za vlastní území, přičemž Britům ve 30. a 40. letech minulého století nabízeli možné odkoupení, ke kterému nikdy nedošlo.
Napětí se postupem času stupňovalo a 1. dubna 1982 argentinská armáda zahájila invazi, v jejímž důsledku již za pouhý den bez většího odporu dobyla falklandské hlavní město Port Stanley. Třetího dubna tento krok odsoudila Rada bezpečnosti OSN a na Argentinu byly uvaleny ekonomické sankce. Britové navíc začali formovat námořní flotilu, která by se vypravila získat ztracené území zpět.
Již 25. dubna zaznamenala Anglie první vítězství, na konečnou kapitulaci Argentiny si však ostrovní království muselo počkat až do 14. června téhož roku. Nastalo počítání ztrát, které bylo po stránce materiální i lidské větší na straně jihoamerického státu. Ten se navíc musel vyrovnat s oslabením vojenského režimu, což vedlo ke změně vlády, zatímco v Británii se díky vítězství těšila velké podpoře Margaret Thatcherová.
Tím ale historii můžeme nechat být a přesuneme se do současnosti, respektive do minulého týdne, kdy se zatrpklí Argentinci očividně rozhodli, že si alespoň po letech trochu „zchladí žáhu“. První skupina se přitom držela jen pokřikování, zároveň však varovala před druhou, do které spadají členové místních odborů. Ti by prý již mohli být agresivnější, což se ve výsledku stalo.
Jeremy Clarksonovi, Richardu Hammondovi, Jamesi Mayovi a dalším proto bylo navrženo, aby zanechali filmování a odebrali se do pronajatého hotelu, což dotyční okamžitě učinili. Přesto však nakonec byli konfrontováni s rozvášněným davem, ve kterém prý nechyběli ani veteráni zmiňované války - to ale Clarkson nepovažuje za příliš pravděpodobné, neboť se jednalo o dvacetileté až třicetileté útočníky.
Ti se přitom nespokojili pouze s „kamenováním“ vozového parku Top Gearu (kromě Porsche to odnesl i Ford Mustang a Lotus Esprit), ale zaútočili rovněž na štáb i samotné moderátory. Ti se proto podle Clarksona museli ukrýt pod postelí, než jim následně argentinská vláda doporučila a zajistila okamžitý odjezd ze země. A to prý kvůli jejich vlastní bezpečnosti.
Kontroverzní moderátor přitom poukazuje na fakt, že od samotné vlády dostal Top Gear povolení k natáčení naprosto bez problémů. Sporná značka pak na Porsche 928 byla umístěna již při jeho zakoupení, nikoliv ve snaze o vyprovokování místního obyvatelstva. Nebyl by to ovšem Clarkson, kdyby nepřilil oleje do ohně - podle něj prý daný krok nakonec povede k ještě pikantnějšímu konci Vánočního speciálu, než bylo původně plánováno.
Daného dílu, a vlastně i celé nové série, se proto nemůžeme dočkat. Otázkou samozřejmě je, jak asi budou reagovat po jeho zhlédnutí Argentinci. Dá se totiž předpokládat, že ačkoliv Clarkson byl vedením televize BBC za svou prostořekost několikráte varován, tentokráte zřejmě bude moci mluvit „na plný plyn“. A v Británii mu to těžko někdo bude mít za zlé...
Štáb motoristického pořadu Top Gear zažil v Argentině opravdu horké chvilky. A to kvůli značce, která připomínala více než tři desítky let starý válečný konflikt
Zdroj: The Sunday Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 6 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 7 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 9 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 10 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva