Tesla má na krku žalobu věrného zákazníka, Model X chce vrátit jako šmejd

První elektrické SUV se pro Teslu začíná stávat problematickým dítětem. Jeho jednotlivé komponenty totiž selhávají jako na běžícím pásu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tesla má na krku žalobu věrného zákazníka, Model X chce vrátit jako šmejd

27.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tesla má na krku žalobu věrného zákazníka, Model X chce vrátit jako šmejd

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

První elektrické SUV se pro Teslu začíná stávat problematickým dítětem. Jeho jednotlivé komponenty totiž selhávají jako na běžícím pásu.

Možná si ještě vzpomenete na anketu Driver Power britského magazínu Auto Express, která mapovala spokojenost majitelů se svými vozy. Na její čelo se vyšplhala Tesla Model S, což potvrzovalo nejen velké fandovství majitelů, ale také jisté popírání reality, které je vlastníkům amerického elektrického sedanu vlastní. Víceméně každý z nich totiž svůj vůz považuje za naprosto dokonalý a jakékoliv vady omlouvá, i když existují.

Mezi tuto sortu lidí donedávna patřil i Barrett Lyon z Kalifornie. Ten si nejprve pořídil Teslu Roadster, než svůj „bezemisní“ vozový park rozšířil o Model S. Následně pak jako jeden z prvních obdržel také Model X, s vůbec prvním produkčním elektrickým SUV na světě se však láska k Tesle začala měnit na zcela opačné pocity. A nakonec vyústila až v podání žaloby.

Lyons potvrdil to, na co už před ním přišla řada lidí před ním. Tedy že „dveře dělají podivné a zlé věci. Pokud nastupujete jen tak ležérně bokem a omylem zavadíte o brzdový pedál, dveře u řidiče vám přiskřípnou nohu. A to není zrovna příjemné.“ Tím ovšem problémy nekončí, neboť někdejší milovník Tesly dále dodává, že „Autopilot je za deště extrémně nebezpečný. Nutí totiž vůz k přejetí do jiného jízdního pruhu.“

Aby toho nebylo málo, pak automatické dveře u řidiče mají problém se senzory, neboť se otevírají do ostatních aut i dalších překážek. Dotykový displej vozu opakovaně zamrzá a parkovací brzda po 90 procent času vůbec nefunguje. Z Tesly Model X je tak prý pouze „nepojízdná dekorace Lyonovy garáže”, pročež změně pohledu na produkty firmy nelze příliš divit.

Lyon rozhodl využít tzv. Lemon Law a podal na automobilku žalobu. Citrónem se v USA nazývá nejen žlutý plod s kyselým obsahem, ale také auta a jiné výrobky, které v krátké době po zakoupení vykazují zásadní chyby. U nás bychom řekli, že jde o šmejd, v Americe jde o lemon. Lemon law, překladu citronový zákon, chrání spotřebitele a zaručuje jim plnou náhradu, pokud během 18 měsíců či 18 000 mil od koupě dochází opakovaně k zásadním problémům.

Aby žaloba podle tohoto zákona byla úspěšná, musí výrobce přikročit alespoň ke dvěma či více opravám stejné závady, která může vést k závažnému zranění či smrti. V případě ostatních problémů je pak potřeba čtyř nebo více oprav. Mimo to zákon zmiňuje také celkovou dobu odstavení vozu pro dané závady po více než 30 dnů a nutná je pochopitelně i omezená vstřícnost automobilky při řešení toho všeho.

O jaké skutky se Lyon opírá, přesně neznáme, jelikož jej ale u soudu zastupuje právnická firma Anderson, Ogilvie & Brewer, dá se počítat s tím, že po stránce právní bude vše v pořádku. Nyní jsme zvědavi, jak celá pře dopadne, neboť Lyon požaduje, aby mu Tesla vrátila 161 970 USD (cca 3 914 500 Kč), které za Model X zaplatil. Kromě toho má značka uhradit veškeré výdaje a soudní náklady.

Lyon rovněž požaduje kompenzaci za porušení záruky, kterou Tesla nedodržela. Jak totiž dodává, problémy se značkou řešil opakovaně, ta však po celou tu dobu nenabídla uspokojivé řešení. Tím by možná byl zcela nový vůz, nicméně je otázkou, nakolik je důvěra Lyona v samotnou automobilku otřesena a zda se nakonec nezbaví i Roadsteru a Modelu S.


Tesla má na krku žalobu věrného zákazníka, Model X chce vrátit jako šmejd - 1 - Tesla Model X 2016 seriova oficialni prvni 01Tesla má na krku žalobu věrného zákazníka, Model X chce vrátit jako šmejd - 2 - Tesla Model X 2016 seriova oficialni prvni 02Tesla má na krku žalobu věrného zákazníka, Model X chce vrátit jako šmejd - 3 - Tesla Model X 2016 seriova oficialni prvni 03Tesla má na krku žalobu věrného zákazníka, Model X chce vrátit jako šmejd - 4 - Tesla Model X 2016 seriova oficialni prvni 04Tesla má na krku žalobu věrného zákazníka, Model X chce vrátit jako šmejd - 5 - Tesla Model X 2016 seriova oficialni prvni 06Tesla má na krku žalobu věrného zákazníka, Model X chce vrátit jako šmejd - 6 - Tesla Model X 2016 seriova oficialni prvni 07Tesla má na krku žalobu věrného zákazníka, Model X chce vrátit jako šmejd - 7 - Tesla Model X 2016 seriova oficialni prvni 08Tesla má na krku žalobu věrného zákazníka, Model X chce vrátit jako šmejd - 8 - Tesla Model X 2016 seriova oficialni prvni 09Tesla má na krku žalobu věrného zákazníka, Model X chce vrátit jako šmejd - 9 - Tesla Model X 2016 seriova oficialni prvni 10Tesla má na krku žalobu věrného zákazníka, Model X chce vrátit jako šmejd - 10 - Tesla Model X 2016 seriova oficialni prvni 11Tesla má na krku žalobu věrného zákazníka, Model X chce vrátit jako šmejd - 11 - Tesla Model X 2016 seriova oficialni prvni 12Tesla má na krku žalobu věrného zákazníka, Model X chce vrátit jako šmejd - 12 - Tesla Model X 2016 seriova oficialni prvni 13Tesla má na krku žalobu věrného zákazníka, Model X chce vrátit jako šmejd - 13 - Tesla Model X 2016 seriova oficialni prvni 14
Tesla Model X je pro značku zjevně noční můrou, kvalita prvního elektrického SUV světa je totiž otřesná

Zdroje: Auto Evolution

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.