Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla má na krku žalobu věrného zákazníka, Model X chce vrátit jako šmejd
27.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První elektrické SUV se pro Teslu začíná stávat problematickým dítětem. Jeho jednotlivé komponenty totiž selhávají jako na běžícím pásu.
Možná si ještě vzpomenete na anketu Driver Power britského magazínu Auto Express, která mapovala spokojenost majitelů se svými vozy. Na její čelo se vyšplhala Tesla Model S, což potvrzovalo nejen velké fandovství majitelů, ale také jisté popírání reality, které je vlastníkům amerického elektrického sedanu vlastní. Víceméně každý z nich totiž svůj vůz považuje za naprosto dokonalý a jakékoliv vady omlouvá, i když existují.
Mezi tuto sortu lidí donedávna patřil i Barrett Lyon z Kalifornie. Ten si nejprve pořídil Teslu Roadster, než svůj „bezemisní“ vozový park rozšířil o Model S. Následně pak jako jeden z prvních obdržel také Model X, s vůbec prvním produkčním elektrickým SUV na světě se však láska k Tesle začala měnit na zcela opačné pocity. A nakonec vyústila až v podání žaloby.
Lyons potvrdil to, na co už před ním přišla řada lidí před ním. Tedy že „dveře dělají podivné a zlé věci. Pokud nastupujete jen tak ležérně bokem a omylem zavadíte o brzdový pedál, dveře u řidiče vám přiskřípnou nohu. A to není zrovna příjemné.“ Tím ovšem problémy nekončí, neboť někdejší milovník Tesly dále dodává, že „Autopilot je za deště extrémně nebezpečný. Nutí totiž vůz k přejetí do jiného jízdního pruhu.“
Aby toho nebylo málo, pak automatické dveře u řidiče mají problém se senzory, neboť se otevírají do ostatních aut i dalších překážek. Dotykový displej vozu opakovaně zamrzá a parkovací brzda po 90 procent času vůbec nefunguje. Z Tesly Model X je tak prý pouze „nepojízdná dekorace Lyonovy garáže”, pročež změně pohledu na produkty firmy nelze příliš divit.
Lyon rozhodl využít tzv. Lemon Law a podal na automobilku žalobu. Citrónem se v USA nazývá nejen žlutý plod s kyselým obsahem, ale také auta a jiné výrobky, které v krátké době po zakoupení vykazují zásadní chyby. U nás bychom řekli, že jde o šmejd, v Americe jde o lemon. Lemon law, překladu citronový zákon, chrání spotřebitele a zaručuje jim plnou náhradu, pokud během 18 měsíců či 18 000 mil od koupě dochází opakovaně k zásadním problémům.
Aby žaloba podle tohoto zákona byla úspěšná, musí výrobce přikročit alespoň ke dvěma či více opravám stejné závady, která může vést k závažnému zranění či smrti. V případě ostatních problémů je pak potřeba čtyř nebo více oprav. Mimo to zákon zmiňuje také celkovou dobu odstavení vozu pro dané závady po více než 30 dnů a nutná je pochopitelně i omezená vstřícnost automobilky při řešení toho všeho.
O jaké skutky se Lyon opírá, přesně neznáme, jelikož jej ale u soudu zastupuje právnická firma Anderson, Ogilvie & Brewer, dá se počítat s tím, že po stránce právní bude vše v pořádku. Nyní jsme zvědavi, jak celá pře dopadne, neboť Lyon požaduje, aby mu Tesla vrátila 161 970 USD (cca 3 914 500 Kč), které za Model X zaplatil. Kromě toho má značka uhradit veškeré výdaje a soudní náklady.
Lyon rovněž požaduje kompenzaci za porušení záruky, kterou Tesla nedodržela. Jak totiž dodává, problémy se značkou řešil opakovaně, ta však po celou tu dobu nenabídla uspokojivé řešení. Tím by možná byl zcela nový vůz, nicméně je otázkou, nakolik je důvěra Lyona v samotnou automobilku otřesena a zda se nakonec nezbaví i Roadsteru a Modelu S.
Tesla Model X je pro značku zjevně noční můrou, kvalita prvního elektrického SUV světa je totiž otřesná
Zdroje: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
před hodinou - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva