Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Také motory Lady trápila spotřeba oleje. Ve srovnání s VW to vyřešila s grácií
11.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Člověk by čekal, že automobilka jako Lada bude k podobném problému přistupovat liknavě a VW naopak co nejotevřeněji. Realita je ale opačná.
V předloňském roce vyvrcholilo dění okolo problémů motorů TSI a TSFI se spotřebou oleje. U rodiny benzínových pohonných jednotek EA888 se projevila konstrukční chyba, kvůli které tyto motory konzumovaly olej tempem známým u motorů se staticícovými proběhy. Na vině byly malé drážky pro pístní kroužky, které si vynutily jejich neobvyklý tvar, aby byl vůbec umožněn jejich pohyb. Náprava pak sice přišla v podobě nových kroužků, pístů i ojnic, jenže k majitelům problémových jednotek koncernu VW příliš vstřícný nebyl.
V USA si zákazníci vynutili hromadné řešení vedoucí nezřídka i k výměně celých motorů, v Evropě jsou kauzy řešeny jednotlivě. A jak víme od našich čtenářů, přístup automobilky má daleko k: „Ano, pokazili jsme to, ale dáme to dohromady.” Lidé musí procházet komplikovaným martyriem dokazování spotřeby oleje toho kterého motoru (v servisu je po výměně zapečetěn a je zkoumán reálný úbytek za určitý počet najetých km), který musí být vyšší než dovolují záruční podmínky. A ty hovoří klidně o 1 litru oleje na 1 000 km jako o možné spotřebě.
Ve světle těchto skutečností se podobný problém ruského AvtoVAZu - a jeho řešení - jeví jako z jiného světa. Čtyřválcové motory 1,8 instalované pod kapotou Lady Vesta a X-Ray si dle informací dotčených majitelů řekly o deci až dvě oleje na tisíc kilometrů. To by za normální označil nejen VW, ale snad všechny významné automobilky, pro majitele Lad to ale byl problém. A pro samotný AvtoVAZ kupodivu také.
Automobilka přiznala, že v 1,8litrových motorech začala v určitý moment používat nový typ pístů s kratšími sukénkami bez dalších úprav motoru. Kvůli tomu docházelo k prosakování oleje do spalovací komory a tedy k jeho spalování. Firma tak musela přistoupit k řadě modifikací, kdy nejdůležitější změnou byla úprava konstrukce a použitého materiálu u gufer v hlavách motorů. Další modifikací je úprava odvětrávání bloku motoru, což zredukovalo tlak. Ve finále pak AvtoVAZ ještě zvýšil kontrolu kvality na montážní lince, kde dochází ke skládání hlavy válců.
Podle klubu majitelů Lad Vesta se díky všem těmto krokům povedlo zabránit jak nadměrné spotřebě oleje, tak i deformacím motorů, ke kterým v důsledku zmíněného též docházelo. A majitelům jsou problematické motory opravovány v rámci záruky. Že by si koncern VW mohl vzít příklad v Rusku, jak řešit podobné potíže?






Motory 1,8 v Ladách Vesta a X-Ray trápila spotřeba oleje až 2 deci na 1 000 km. Automobilka připustila, že to je problém a napravila jej. Kdo by to byl čekal?
Lada Vesta, zde osazená motorem 1,6, u toho se problém neobjevil
Zdroj: Lada Vesta Club
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
před 2 hodinamiPodívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025
Nejnovější články
Je vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
před hodinouK mání je spása českých staromilců, úplně poslední Škoda Octavia s motorem bez turba se dá koupit nejetá
před hodinouLada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
před 2 hodinamiKie došla kuráž, po tristním přijetí nejošklivějšího auta posledních let zoufale říká: Tak si s tím aspoň sjeďte, než nás pošlete do háje
před 4 hodinamiPorsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva