Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké

Americký Road and Track vzal nová WRX a STi na motorovou brzdu, aby zjistil, co se v nich skrývá. WRX silnějšímu bratru dýchá na záda.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké

27.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Americký Road and Track vzal nová WRX a STi na motorovou brzdu, aby zjistil, co se v nich skrývá. WRX silnějšímu bratru dýchá na záda.

Jak fanoušci značky jistě vědí, nové Subaru WRX má nový dvoulitr FA20, který s turbodmychadlem dává 272 koní a 350 Nm a s manuální převodovkou má tento stroj stovku zvládnout za 5,4 vteřiny. Teoreticky si řekne o 9,8 litru benzínu na 100 km. V případě převodovky CVT s osmi pseudostupni je WRX na stovce o půl sekundy pomaleji a na 100 km má spotřebovat o 1,4 litru více, ale kdo by takovou převodovku ve WRX chtěl.

Naopak špičkové WRX STi zůstalo u plochého čtyřválce o objemu 2,5 litru ze série EJ. Turbo z něj doluje 309 koní a 395 Nm a na stovce budete pod pět vteřin. Na rozdíl od WRX také musíte řadit sami, dostupný je jen šestistupňový manuál. Spotřeba zatím známa není.

Americký Road & Track vzal oba tyto stroje s manuálními převodovkami na motorovou brzdu, aby zjistil, jak to je skutečně s jejich výkonem. Výsledky se do jisté míry daly očekávat. WRX má na kolech 223 koní a 333,5 Nm, WRX STi je podle očekávání s 247 koni výkonnější, točivým momentem na více nafouklý motor ve WRX ztrácí - naměřená hodnota 331 Nm je o 2,5 Nm nižší.

Neděste se výrazně nižších čísel, než uvádíme v oficiálních představení těchto japonských raket - obě mají stálý pohon všech kol, který si z výkonu na klikové hřídeli bere nemalou část a výkon na kolech tedy je vždy nižší.

V rámci testů se také měřila prodleva turbodmychadla, ve které menší motor ve WRX vyhrál, jak je vidno na pátém grafu. Ve zrychlení na stovku však zvítězilo silnější STi s 4,8 vteřinami, WRX to trvalo 5,2 s. Na 160 km/h se STi dostalo za 12,6 s, WRX o 1,1 vteřiny později.

Jak vidno, případné rozhodování mezi WRX a STi nemusí být dvakrát snadné. Zejména uvážíme-li nemalý cenový rozdíl a také fakt, že i WRX může mít šestistupňovou manuální převodovku...


Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 1 - subaru wrx a sti dyno 01Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 2 - subaru wrx a sti dyno 02Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 3 - subaru wrx a sti dyno 03Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 4 - subaru wrx a sti dyno 04Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 5 - subaru wrx a sti dyno 05
První dva grafy ukazují srovnání výkonu a točivého momentu, druhé dva patří samostatně WRX, resp. STi a pátý pochází z měření prodlevy turba na 6. rychlostní stupeň

Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 6 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 01Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 7 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 02Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 8 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 03Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 9 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 04Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 10 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 05Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 11 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 06Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 12 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 07Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 13 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 08Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 14 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 09Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 15 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 10Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 16 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 11Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 17 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 12Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 18 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 13Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 19 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 14Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 20 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 15Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 21 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 16
Subaru WRX

Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 22 - Subaru WRX STI 2015 oficialni sada 01Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 23 - Subaru WRX STI 2015 oficialni sada 02Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 24 - Subaru WRX STI 2015 oficialni sada 03Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 25 - Subaru WRX STI 2015 oficialni sada 04Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 26 - Subaru WRX STI 2015 oficialni sada 05Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 27 - Subaru WRX STI 2015 oficialni sada 06Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 28 - Subaru WRX STI 2015 oficialni sada 07Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 29 - Subaru WRX STI 2015 oficialni sada 08
Subaru WRX STi

Zdroj: Road & Track

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.