Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Srovnejte si novou Škodu Scala s Audi A3. Není to zase tak troufalé, ani v interiéru
12.12.2018 | Petr Prokopec
Mladoboleslavská novinka se chce otevřeně postavit Volkswagenu Golf, naše srovnání však naznačuje, že zákazníky může ukrást i prémiovějším značkám.
Od představení nové Škody Scala uplynul již takřka týden. Nastal proto čas, abychom jí pustili do prvního, prozatím virtuálního souboje s konkurencí. Zůstaneme v koncernových vodách, do druhého rohu ringu však možná i překvapivě nepošleme Volkswagen Golf, ačkoliv právě vůči tomuto modelu se značka z Mladé Boleslavi vymezuje. „Lidový vůz“ je ovšem klasickým hatchbackem, zatímco Scala míří do kategorie těch prodloužených - jakýchsi polokombíků zvaných Sportback. Nejlogičtějším soupeřem tedy je Audi A3.
Samozřejmě si plně uvědomujeme skutečnost, že zatímco Scala patří do mainstreamových vod, čtyři kruhy jsou zástupcem prémiového segmentu. Očekávat tedy lze rozdíly v rámci kvality, stejně jako bude odlišná i jízdní dynamika. V případě Škody bude zpočátku maximem 150 koní, jež bude na přední nápravu posílat 1,5litrový přeplňovaný benzinový čtyřválec. V případě základního A3 však není problémem ani 190 koní, verze jako S3 či RS3 pak míří ještě daleko výše.
Nicméně dnes tu nehodláme porovnávat kvalitu plastů, zrychlení v přímém směru nebo čas dosažený na okruhu. Místo toho se budeme soustředit pouze na design. A rovnou zkraje je třeba říci, že v rámci zevnějšku Škoda z daného srovnání nakonec vychází velice dobře. Vzhled je ale záležitostí ryze subjektivní, konečný verdikt musíte vynést sami.
Přesto si ale troufáme říci, že vedle mladoboleslavské novinky působí zástupce čtyř kruhů zastarale a vlastně i docela těžkopádně. Stojí za tím hlavně rozměrná čelní maska, jež příď vizuálně táhne dolů. Designéři navíc nepřišli s tolika křivkami a prolisy, jednotlivé panely tak vypadají mnohem mohutnější, než ve skutečnosti jsou. Škodě navíc velmi pomáhá nahoru směřující boční linie oken, stejně jako 18palcová kola, kterými je Scala na fotkách osazena.
Dá se samozřejmě předpokládat, že v reálu na tom bude mladoboleslavský vůz hůře. Po maximální velikosti ráfků, které navíc figurují v příplatkové výbavě, totiž sáhne spíše menšina zákazníků. Povětšinou lze očekávat menší velikosti, které sice navýší komfort uvnitř, ovšem vzhledově Škodě tolik nepomohou. Na druhou stranu, Audi ona vizuální těžkopádnost zůstává bez ohledu na kola.
Scala však nepůsobí dynamičtěji jen zepředu, a to i ve chvílích, kdy Audi přichází do souboje vyzbrojeno příplatkovým paketem S Line, ale rovněž i zezadu. Znovu za tím stojí členitější design, stejně jako dvoubarevné lakování, na které navazuje prodloužené zadní okno. To přitom bude součástí výše položených úrovní výbavy, A3 však danou položku nenabízí ani mezi doplňky. A navíc má na víku pouze logo, což dle současných trendů již není „cool“.
Přesunout se můžeme do interiéru, ze kterého asi všichni fanoušci Škody skáčou nadšením alespoň dva metry do vzduchu. Scala udělala vůči dosavadní produkci značky několik kroků kupředu. Nabídne minimalistickou, ovšem prémiově působící architekturu, rozměrný volně stojící displej ve středu palubní desky a digitální přístrojový štít za volantem se zploštělou spodní částí. Korunu všemu pak nasazuje doplňkové luxusní čalounění.
Cokoliv, co jsme ovšem řekli o Škodě, lze hned několikanásobně aplikovat na Audi. Tato automobilka ostatně v rámci interiérů byla vždy lídrem trhu, a nejinak je tomu i v současnosti. Jediný problém je, že i v případě A3 je potřeba sáhnout opravdu hluboko do kapsy, aby se kabina dostala na takovou úroveň, již vidíte na snímcích. V případě Škody je pak sice rovněž nezbytné zamířit mezi příplatky, nicméně jejich pořízení vás bude stát daleko méně, ani v tomto ohledu tak oba vozy nejsou z jiných světů.
Zmínit pak ještě můžeme, že ačkoliv zvenčí vypadají siluety obou vozů velmi podobně, praktičtější je nakonec nepřekvapivě český zástupce. Jeho rozvor se natáhl na 2 649 milimetrů, zatímco u čtyř kruhů lze počítat „pouze“ s 2 637 mm. Kromě toho Scala disponuje 467litrovým zavazadelníkem, jemuž se ten 380litrový od Audi nemůže rovnat. A3 pak alespoň Škodu překonává 12,3palcovým virtuálním kokpitem (oproti 10,25palcovému).
Jak už zaznělo, Scala v tomto srovnání rozhodně netahá za kraťounký konec provazu. Rušení objednávek na Audi A3 kvůli tomu asi čekat nelze, nicméně to, že Scala působí vizuálně dynamičtěji a atraktivněji než zástupce prémiového segmentu, vůči němuž navíc nabízí i větší praktičnost, rozhodné není nezajímavé.
Nakonec tedy nezáleží až tak moc na tom, zda se rozhodnete nakupovat u Škody, u Audi či u zcela jiné značky. Nejpodstatnější na celém srovnání je fakt, že mladoboleslavská automobilka se takřka 30 let od chvíle, kdy do ní vstoupil Volkswagen, konečně dostala na světovou úroveň. A pokud v tomto duchu budou vyvedeny i její další produkty, pak má smůlu nejen konkurence z Francie, Itálie, Koreje či Japonska, ale hlavně ta koncernová.














Když v roce 1991 začal Volkswagen vstupovat do Škody, asi nikdo netušil, že o necelých třicet let později bude možné mladoboleslavskou značku bez velkých výčitek poměřovat s Audi
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 6 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 8 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 9 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 11 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva