Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sportovně laděné kupé Dacia? Může být, přeje si ho šéf britského zastoupení
5.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rumunská značka v minulosti nějaké to kupé vyrobila, nedávná historie však patří jen závodním speciálům. Thierry Sybord by to velmi rád změnil.
Úspěch levnější značky patřící francouzskému Renaultu je nepopiratelný. O Dacii se zkrátka hovoří všude, o modely jako Duster či Sandero je pak poměrně velký zájem. Šéf britského zastoupení značky se však tamní edici Auto Expressu svěřil s tím, že mu v nabídce cosi chybí. Podle Thierryho Syborda je totiž malý levný dvoumístný sportovní vůz přesně tím, co dnes Dacia potřebuje. Prý by ideálně zapadl do nabídky vedle stávajících modelů, přičemž by se výrazněji zaměřil na mladou klientelu.
Vše je zatím jen ve fázi zbožného přání, rozhodně to ale neznamená, že by se sporťák s logem Dacie nemusel stát realitou. Britský trh je pro značku důležitý a úvahy šéfa tamního zastoupení nelze brát jen jako snění zapáleného příznivce značky. Rumunská značka navíc v minulosti relativně dynamicky vyhlížející kupé nabízela, novodobém období pak připravila i několik úspěšných speciálů pro skutečné závody, kde se například v rámci Andros Trophy posadil za volant modifikovaného Dusteru legendární Alain Prost.
Koncepce novinky by přitom podle Syborda měla odkazovat na Mazdu MX-5, do prodeje by ovšem vůz dorazil s jednodušší konstrukcí a mnohem nižší cenovkou. Díky tomu by rozhodně neprofitoval z platformy, kterou Renault vyvíjí společně s Caterhamem pro novou generaci modelů Alpine. Místo toho by se základem staly komponenty Loganu, což je jediná technika, kterou může Dacia s vidinou zachování rozumné ceny uplatnit.
Vůz by pochopitelně nebyl žádný rychlík, ale po něčem takovém ani Sybord netouží. „Jako původní Alpine by byl jednoduchý, dostupný a především by byla radost jej řídit - takové auto nutně nemusí být o rychlém ježdění,” řekl doslova nejvyšší manažer britské Dacie.
Při pohledu na problémy evropského trhu a úspěchy levných značek rozhodně nelze vyloučit, že se něco takového skutečně stane. Aktuální vnímání většiny zákazníků lze shrnout slovy „co je levné, to se prodává, co není, to nikoli” a i relativně „zbytečné” auto s dobrou cenou může jít slušně na odbyt. Navíc nejde jen o to, značka potřebuje také nějakého „imagemakera”, kterým třeba Sandero rozhodně není. Levný sporťák by i přes pravděpodobný pohon předních kol byl vítaným zpestřením nabídky Dacie - jestli se jej někdy dočkáme, to ukáže jen čas.




Dosavadní sportovní modely Dacie byly určeny pouze pro závodní využití. Šéf britského zastoupení by ale levný dvoumístný vůz velmi rád dostal na běžné silnice
Zdroj: AutoExpress
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
31.3.2025Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha