Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Král popu si před 30 léty nechal vyrobit speciální Ferrari, jel s ním jen jednou
21.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Michael Jackson není znám zrovna jako automobilový nadšenec, pár výjimečných strojů ale také vlastnil. Tohle Ferrari vzniklo právě pro něj.
Model Testarossa vznikal u italské automobilky v letech 1984 až 1996 a na silnice jich vyjelo téměř 10 tisíc kusů. Jde tak o jeden z nejmasovějších modelů značky. K mání byl vždy jen jako kupé, byť oficiálně vznikli i jeden otevřený Spider. O jeho konverzi se postarala karosárna Pininfarina, přičemž šlo o dar k narozeninám Gianni Agnelliho, který v té době (psal se rok 1986) vládl Fiatu a tedy i Ferrari. Unikátní roadster byl zvláštní i logem značky vyrobeným ze stříbra, jehož chemické označení „Ag“ odkazuje také na Agnelliho příjmení.
Zprávy o konverzi se samozřejmě roznesly i mezi zákazníky, kteří začaly po automobilce „skalpovanou“ verzi také požadovat. Ta však jejich volání nevyslyšela. Hozenou rukavici tedy zvedlo pár tuningových firem, které se o odstranění pevné střechy a její nahrazení plátnem postaraly s větším či menším úspěchem. Zajímavé přitom je, že neoficiální verzi Spider nabízela i zmiňovaná karosárna Pininfarina, Ferrari však vůči dlouholetému partnerovi nikterak nezasáhlo.
Roadster oproti kupé doznal několika málo změn, přičemž ty zásadní jsou spojeny se snížením rámu čelního okna i bočních oken. Také zadní panely karoserie jsou jiné, byť ty ctily původní linie - taktéž navržené Pininfarinou. Problém je, že bez střechy to není úplně ono, kupé je hezčí. Zvláště při pohledu na nasazenou plátěnou střechu máme pocit, jako kdybychom se dívali na plastiku nosu Michaela Jacksona.
Někdejšího Krále popu zde nezmiňujeme náhodně, s neoficiálním Ferrari Testarossa Spider má mnoho společného. Jeden z konvertovaných exemplářů si zahrál v jeho čtyřdílném reklamním bloku Pepsi. Během něj se Jackson za doprovodu písně Bad snaží uniknout před svými fanoušky, přičemž zhruba dvě minuty po začátku klipu naskočí právě do otevřeného Ferrari. Vznikl speciálně pro něj, o tom není sporu, také jej jistě - byť jen pár sekund - řídil. Zda ale byl také jeho majitelem, to se zatím bohužel nepotvrdilo.
Víme ovšem, že tento konkrétní exemplář měl několik majitelů a najeto má 17 642 mil (28 386 km). Konverzi provedla v roce 1987 jedna kalifornská firma za 40 000 USD (cca 865 700 Kč), v roce 2013 prošel důkladným servisem u autorizovaného dealerství Ferrari. Právě „skalpování“, stejně jako výstup před kamerami, se projevily na výši ceny, za níž je aktuálně k mání a jež činí 799 900 USD (17 310 600 Kč).
Za danou sumu můžete počítat s černou karoserií a černým interiérem, stejně jako u kupé má pak pohon na starosti 4,9litrový plochý dvanáctiválec. Jelikož jde o americké provedení z počátku výroby, dá se předpokládat, že motor produkuje „pouze“ 385 koní, v případě evropských modelů ale pohonná jednotka disponovala 396 koňmi. Zrychlení na stovku jí tak zabralo 5,3 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činila 290 km/h.



























Není jisté, zda toto Ferrari Testarossa Spider Michaelu Jacksonovi také patřilo...
...stoprocentně ale vzniklo na jeho popud a ve videoklipu placeném Pepsi s ním také jezdil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před hodinouNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Táhneme na Brusel 04.28. 08:18 - HondaMan
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch