Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Octavia III RS: toto není další uniklý snímek nové RS
14.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Světem se šíří obrázek, který má znovu zachycovat novou Octavii RS. Není skutečný a leda říká něco o těch, kteří jej jako reálný publikují.
Původně jsme se tímto tématem nechtěli vůbec zabývat, četné zprávy od vás i tlak okolností nás ale nakonec donutily původní záměr přehodnotit. Včera se kvůli nedůvtipnosti kolegů ze španělské mutace Autoblogu začal světem šířit přiložený obrázek, který měl údajně znovu zachycovat novou generaci Octavie RS. Kdo novinky okolo tohoto modelu sleduje (a že český novinář nemá mnoho jiných možností), od pohledu viděl, že jde o ilustraci, která si už jednu menší internetovou kariéru odbyla. Byla zřejmě stvořena na základě loni uniklých obrázků nového eReSa a ačkoli to v článku na webu octavia3.cz přímo nezaznívá, není tam uvedeno ani to, že by šlo o další únik.
Španělští kolegové si to ale patrně na základě nepřesného tipu vyložili po svém, obrázek publikovali a i když byli upozorněni, že není reálný, původní zprávu dosud neupravili. Od nich jej pak převzaly i další weby jako wolrdcarfans.com, přes které doputoval zpátky do České republiky a užívá si zde druhé mízy, třeba skrze autorevue.cz. To už trochu zarazí - že si Španěl špatně vyloží zřejmě elektronicky přeložený článek, u kterého není uvedený datum (jinak je ale minimálně týdny starý) pochopit lze, že si jej nepřesně vyloží český autor už lze pochopit hůře.
Navíc se stačí podívat na samotný obrázek, který očividně neodpovídá tomu, co bylo možné spatřit na uniklých „záběrech” z konfigurátoru. Je to jen upravená standardní Octavie III, navíc ani ne stejně - podívejte se na přední nárazník nebo si všimněte toho, že autor ilustrace nepozměnil chromované obložení spodních hran oken za černěné. Nesedí ani zadní křídlo a je docela dobře možné, že ilustrace vznikla i bez přímé vazby na zmíněný únik. Tohle je zkrátka jasné a ačkoli je možné, že skutečná „O3 RS” nebude vypadat podstatně jinak, o další únik zde jednoznačně nejde.
Varovat ostatně může i procházka po zbytku webu Octavia3.cz či jeho facebookovém profilu. Na obou místech se to jen hemží snímky, které se objevily v našem testu třetí generace Octavie, a tak jsme se podívali i na tamní recenzi. A to je teprve obsah, který zaujme.
Autor webu novou Octavií očividně nikdy nejel a jako vlastní recenzi publikoval přepracovaný text našeho testu verzí 2,0 TDI a 1,8 TSI. Nelze mu tedy upřít jistou míru kreativity („Stojím před první a to bílou naftovou Octavii a poprvé se jí dotýkám. Auto už hřeje, jak se do něj začíná opírat Portugalské sluníčko”), jinak je ale zřejmé, že tady úřadoval hlavně doktor Copypaste. Však si texty srovnejte sami.
Kopie: Vůz naživo působí paradoxně kompaktněji než Octavia dosavadní generace, vůbec Vám nedává šanci si uvědomit, že před sebou máte snad podvozkově stejné auto jako je Golf VII.
Originál: Vůz ale naživo působí paradoxně kompaktněji než Octavia dosavadní generace, vůbec vám nedává šanci si uvědomit, že před sebou máte snad největší auto nižší střední třídy na světě.
Kopie: Vzhledem k tomu, jaká provedení byla při prvních testech vozu k vyzkoušení Vám opravdu neřeknu jak na tom bude první výbavová verze za základních 334 900 Kč.
Originál: Vzhledem k tomu, jaká provedení byla při prvních testech vozu k vyzkoušení a ke kterým jsme se nakonec dostali my, nedokážu dost dobře říci, jak bude novinka škodovky uvnitř působit ve verzi aktivní holobyt za 334 900 Kč.
Kopie: Ani jeho projev sice není nesnesitelný, ve srovnání s Octavií II 2,0 TDI CR jej ale budete snášet o poznání hůře, a to pro škodovku není pěkná vizitka.
Originál: Ani jeho projev sice není nesnesitelný, ve srovnání s O2 2,0 TDI CR jej ale budete snášet o poznání hůře, a to pro škodovku není pěkná vizitka.
Kopie: Název 1,8 TSI zní všedně, ale stejně jako dvoulitrový diesel je i tato pohonná jednotka úplně nová. Pochází pro změnu z řady EA 888, do níž se zařadily a nebo zařadí další výkonné čtyřválce vyšších objemů.
Originál: Název 1,8 TSI zní všedně, ale stejně jako dvoulitrový diesel je i tato pohonná jednotka úplně nová. Pochází pro změnu z řady EA 888, do níž se zařadily a nebo zařadí další výkonné čtyřválce vyšších kubatur.
To už je skoro bingo... Text je zkrátka celý evidentně zkopírovaný, stejně tak fotografie. Proč pak takovému webu věřit autenticitu jakéhokoli jiného materiálu?
Autor či autoři si nyní patrně mnou ruce nad tím, jak zaujali nemalou část světa možná také jinde ukradeným materiálem, podobná sláva ale má i svou odvrácenou tvář. Za normálních okolností by si tohoto webu a jeho zkopírovaného obsahu zřejmě nikdo z naší redakce nevšiml, takto jsme si jej prošli a s aktuálním stavem se určitě nesmíříme.
Na rozdíl od většiny jiných českých webů jsme velmi tolerantní k přebírání vlastního obsahu a nic nenamítáme proti publikaci našich fotografických materiálů s uvedením zdroje a odkazu na Autoforum.cz. Podobné kopírování textového obsahu bez jakékoli zmínky o jeho původu je ale daleko za hranicí slušnosti. Jsme velkorysí, a tak jen veřejně žádáme autory webu, aby u našich fotografií uvedli jejich zdroj a vybájenou recenzi kopírující tu naši z vlastního webu stáhli a na originál se pouze odkázali s využitím materiálů, které publikujeme v našem RSS-kanálu - tak, jako kdokoli jiný.
Toto rozhodně není další únik z konfigurátoru Škody. Je to ilustrace a vzhledem ke zbytku obsahu webu Octavia3.cz dost možná ještě ukradená
Upřímně řečeno si nemůžeme být stoprocentně jisti ani autenticitou předchozích obrázků, jejich reálnost je ale mnohonásobně pravděpodobnější
Zdroj: Octavia3.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 2 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 4 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 5 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 7 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva