Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě

Dan Akerson, generální ředitel GM, hodlá situaci řešit velkými změnami obou značek. Dnešní stav nesnese.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě

26.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dan Akerson, generální ředitel GM, hodlá situaci řešit velkými změnami obou značek. Dnešní stav nesnese.

Ačkoli to Akerson neřekl doslova, z jeho vyjádření o situaci amerického koncernu na území Evropy vyplývá, že je tím frustrován a zmaten. Obě značky tak zjevně vnímají zákazníci jinak, než by si vedení přálo. Chevrolet by na našem kontinentu zkrátka měl hrát druhé housle a rozhodně by neměl ohrožovat pozici Opelu, jakožto luxusnější značky.

Zmíněné by tedy ve svém důsledku mohlo vyústit až v kompletně novou strategii automobilek, která by rozpoutala vlnu změn. Ostatně posuďte sami: „Je to důležité i pro mě. Něco se musí změnit. Myslím si, že tam panuje zmatek a že došlo ke konfliktu.“ Dodal, že konflikt mezi dvěma evropskými značkami je pro něj reminiscencí na „retro GM“, tedy na situaci, kdy došlo na americkém trhu v koncernu GM k vzájemnému překrývání hned několika značek.

Navzdory úsilí pozvednout značku Opel výše se stále z německé značky nepodařilo udělat luxusnějšího výrobce. Pro Evropana je údajně stavěn na roveň mainstreamového Chevroletu s podobným rozsahem modelové řady. Akerson však odmítá říci, jaká opatření budou k vyřešení tohoto problému přijata, ale potvrdil, že se už pracuje na krizovém plánu.

V posledních měsících manažeři GM potvrdili, že se přezkoumává strategie značky v Evropě, ale také tvrdili, že přesah Chevroletu „přes“ Opel je přehnaný. Šéf Chevrolet Europe Thomas Sedran řekl v září, že registruje „velmi málo interakce” mezi těmito dvěma značkami. A co tedy třeba tyto páry? Corsa-Aveo, Astra-Cruze, Malibu-Insignia, Trax-Mokka, Orlando-Zafira. Myslíte si, že musí GM zabránit jejich vzájemnému překrytí?

Jen pro doplnění evropské prodeje Chevroletu klesly v průběhu září o 19 % na 112 452 kusů, zatímco ty Opelu/Vauxhallu klesly o 4 % na 630 453 jednotek v souladu s celkovým poklesem trhu.


Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě - 1 - Chevrolet Aveo 2011 01Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě - 2 - Corsa2011 Opel_Corsa_2011_17Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě - 3 - Chevrolet Cruze 2012 facelift SW sedan hatchback 001Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě - 4 - Opel Astra 1,6 SIDI Turbo 01Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě - 5 - Chevrolet Malibu 2014 facelift 05Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě - 6 - Opel Insignia 2014 facelift 03Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě - 7 - Chevrolet Trax 2012 nove 04Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě - 8 - Opel Mokka oficialni dalsi 02Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě - 9 - Chevrolet Orlando ve Frankfurtu 2013 02Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě - 10 - Opel Zafira 2012 04
Jak chce tuhle situaci GM vyřešit? Upřímně už samotnému překrývání úplně nerozumíme, jen Chevy a Opel ale podobný problém netrápí

Zdroj: Auto News

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.