Seat Ibiza Cupra TDI s 200 koňmi: vítězit v rallye jde i s naftou

(+ videa) Tato Ibiza není čtyřkolka s nápravou z BMW, úspěchy v rallye však sklízí. Pomáhá 200 koní z dieselové 1,9 upravené českou firmou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Seat Ibiza Cupra TDI s 200 koňmi: vítězit v rallye jde i s naftou

3.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Seat Ibiza Cupra TDI s 200 koňmi: vítězit v rallye jde i s naftou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Tato Ibiza není čtyřkolka s nápravou z BMW, úspěchy v rallye však sklízí. Pomáhá 200 koní z dieselové 1,9 upravené českou firmou.

Dieselových závodních aut na světě není moc a ve světě závodů do vrchu či rallye už vůbec ne. Nedávno jsme tu měli třísetkoňovou Fabii RS TDI, která se z auta na denní potřebu postupně změnila ve stroj určený čistě pro závodění do vrchu. Dnes tu máme rallyový stroj, který má pod kapotou také vznětový motor. Je to dvousetkoňová turbodieselová Ibiza.

Po technické stránce tu je čtyřválec 1,9 TDI PD s kódovým označením ARL, nejsilnější diesel, který se ve své době pod kapotu koncernových vozů montoval. Od ostatních TDI se liší např. větším mezichladičem přes celou šíři chladičové stěny a některými dalšími detaily. V Golfu a Leonu tento motor dával až 150 koní, Seat pro Ibizu nainstaloval nové sání včetně mezichladiče a také upravil řídící elektroniku, takže z motoru dostal 160 koní. Tento konkrétní stroj pak upravila česká firma Dieselpower pro závodní použití.

Na přední kola nyní proudí rovných 200 koní. Nehledejte tu složité úpravy typu zadní nápravy z BMW, změny na závodní stroj se nesly v duchu odlehčení a vyztužení a samozřejmě také nutných úprav podvozku, jako např. závodní tlumiče, stabilizátory apod. Sériová, 160koňová varianta údajně zrychlila na stovku za 7,6 vteřiny, závodní úprava jistě bude výrazně rychlejší.

Tato Ibiza sice neprošla tak ohromujícím množstvím úprav jako zmíněná Fabia, ale závodními úspěchy se jí může směle rovnat. Jezdí s ní duo Peter Haluška a Pavol Kocík a k jejich nejčerstvějšímu vítězství patří obnovený Liqui Moly Winter Cup 2015 ve slovenském Prešově. Ve své třídě vyhráli také Rallye Tatry 2014 a Rallye Prešov 2014. Pod obrázky najdete onboard videa z Liqui Moly Winter Cupu a Rallye Prešov 2014.

Zmíněným pochopitelně neříkáme, že malý dieselový hatchback je pro závodění to pravé, není. Ale úspěšně závodit s ním lze a ani nemusíte mít k dispozici prostředky na složité úpravy. Už z tohoto pohledu je to zajímavý stroj...


Seat Ibiza Cupra TDI s 200 koňmi: vítězit v rallye jde i s naftou - 1 - seat ibiza rallye tdi 200hp 01Seat Ibiza Cupra TDI s 200 koňmi: vítězit v rallye jde i s naftou - 2 - seat ibiza rallye tdi 200hp 02Seat Ibiza Cupra TDI s 200 koňmi: vítězit v rallye jde i s naftou - 3 - seat ibiza rallye tdi 200hp 03Seat Ibiza Cupra TDI s 200 koňmi: vítězit v rallye jde i s naftou - 4 - seat ibiza rallye tdi 200hp 04Seat Ibiza Cupra TDI s 200 koňmi: vítězit v rallye jde i s naftou - 5 - seat ibiza rallye tdi 200hp 05Seat Ibiza Cupra TDI s 200 koňmi: vítězit v rallye jde i s naftou - 6 - seat ibiza rallye tdi 200hp 06Seat Ibiza Cupra TDI s 200 koňmi: vítězit v rallye jde i s naftou - 7 - seat ibiza rallye tdi 200hp 07Seat Ibiza Cupra TDI s 200 koňmi: vítězit v rallye jde i s naftou - 8 - seat ibiza rallye tdi 200hp 08Seat Ibiza Cupra TDI s 200 koňmi: vítězit v rallye jde i s naftou - 9 - seat ibiza rallye tdi 200hp 09Seat Ibiza Cupra TDI s 200 koňmi: vítězit v rallye jde i s naftou - 10 - seat ibiza rallye tdi 200hp 10Seat Ibiza Cupra TDI s 200 koňmi: vítězit v rallye jde i s naftou - 11 - seat ibiza rallye tdi 200hp 11Seat Ibiza Cupra TDI s 200 koňmi: vítězit v rallye jde i s naftou - 12 - seat ibiza rallye tdi 200hp 12Seat Ibiza Cupra TDI s 200 koňmi: vítězit v rallye jde i s naftou - 13 - seat ibiza rallye tdi 200hp 13Seat Ibiza Cupra TDI s 200 koňmi: vítězit v rallye jde i s naftou - 14 - seat ibiza rallye tdi 200hp 14Seat Ibiza Cupra TDI s 200 koňmi: vítězit v rallye jde i s naftou - 15 - seat ibiza rallye tdi 200hp 15
Dvousetkoňová Ibiza ve slovenské rallye sklízí úspěchy

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.