Růžová auta získávají čím dál větší oblibu, jejich počet násobně roste

Ještě nedávno byl řidiči - častěji spíš řidičky - růžových aut považováni za obdivovatelky Paris Hilton. Dnes je z toho alespoň v Británii módní trend.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Růžová auta získávají čím dál větší oblibu, jejich počet násobně roste

12.10.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Růžová auta získávají čím dál větší oblibu, jejich počet násobně roste

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ještě nedávno byl řidiči - častěji spíš řidičky - růžových aut považováni za obdivovatelky Paris Hilton. Dnes je z toho alespoň v Británii módní trend.

Osm procent nově prodaných Citroënů DS3 má tam, kde je tato volba k dispozici, střechu v růžové barvě Fuchsia. Podobně na tom je Peugeot 208 s šedorůžovou Blossom Grey a 11 % zákazníků Renaultu Twingo zvolilo fialovou Fuchsia. Ford Fiesta má v nabídce dokonce tři takovéto barvy - tyrkysovou modrou Candy, fialovou Hot Magenta a ostrou hořčicovou žlutou a za všechny je přitom třeba náležitě připlatit.

Peter C. Keynon komentuje tuto situaci slovy: „Nevím, nakolik se lidem vede lépe, nebo nakolik je prostě jen nudí vleklá ekonomická recese, ale zájem o výrazné barvy rozhodně stoupá."

John Symes, majitel obchodu s personalizovanými vozy v jihoanglickém Bournemouthu, však nejčastěji stříká narůžovo vozy Mini. Začalo to náhodou: „Každý týden volal aspoň jeden člověk, který chtěl růžové Mini. Měl jsem tu jedno, které někdo poškrábal klíčem. Dal jsem mu tedy růžový lak a do čtyřiadvaceti hodin jsem ho prodal." Dodává, že růžová auta po něm chtějí pouze ženy a nejvíce z Liverpoolu a Newcastlu. Posílal je však už i na Kypr nebo do Japonska.

V Británii je nyní 9 914 registrovaných růžových aut, což je oproti zhruba dvěma tisícovkám v roce 2011 velký skok. Neodráží to však celou realitu - v tomto čísle nejsou započtena auta, která získala růžový lak dodatečně, ani ta, která dostala růžovou fólii.

Ne všichni výrobci však jsou spokojeni s nárůstem zájmu o malá auta v růžové barvě. Mají, a dost možná právem, strach, že jejich vozy dostanou nálepku „holčičích aut”. Nazývají tedy své růžové barvy „fuchsiové” či „lila”. Kromě laků v odstínech fialové však jsou populární i nálepky s motýly nebo s motivy Hello Kitty, které třeba z Fiatu 500 „macho-car” také rozhodně neudělají.

Tisková mluvčí Fiatu právě na adresu barev pětistovky říká, že mají v nabídce světle růžovou Idol Pink a tmavě fialovou Chillout Purple. I když prý netvoří většinu prodejů, zájem o ně je dostatečný.

Důležitým faktorem je však také hodnota při dalším prodeji auta. „Růžová je velmi vzácná. Když se však takovéto auto objeví na trhu ojetin, právě vzácnost barvy je často spíše ku prospěchu,” říká Tim Naylor, editor britské výroční zprávy o trhu ojetých aut vycházející pod sdružením britských automobilových aukcí. Philip Nothard, expert na ceny ojetých aut, dodává, že si růžová auta zejména v aukcích vedou dobře, protože prodávající už většinou mají domluveného zájemce.

Pokud tedy máte zálusk na růžové auto, alespoň v Británii se vám pravděpodobně bude dostávat čím dál menšího posměchu. Žijete-li však v České republice a nejste Růžový panter, doporučujeme obezřetnost. Trendy v tomto směru české automobilové registry nenaznačují, potkat na ulici auto oděné do podobného laku je ale v praxi extrémně výjimečné...


Růžová auta získávají čím dál větší oblibu, jejich počet násobně roste - 1 - ruzova auta popularnejsi 01Růžová auta získávají čím dál větší oblibu, jejich počet násobně roste - 2 - ruzova auta popularnejsi 02Růžová auta získávají čím dál větší oblibu, jejich počet násobně roste - 3 - ruzova auta popularnejsi 03Růžová auta získávají čím dál větší oblibu, jejich počet násobně roste - 4 - ruzova auta popularnejsi 04
Růžová auta jsou v Británii čím dál populárnější, a to nejen u kočičích detektivů.

Zdroj: Auto Express

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.