Rusové nadělili staré Ladě motor jako Bugatti, úplně jako Bugatti ale nejezdí

Podobně jako víc pruhů neznamená víc Adidas, ani více válců nedělá ze staré Lady nutně lepší auto. S dvanáctiválcem jela a zněla, s šestnácti „hrnky” už jde spíše o trápení, třebaže umí pobavit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Rusové nadělili staré Ladě motor jako Bugatti, úplně jako Bugatti ale nejezdí

7.3.2019 | Mirek Mazal

Rusové nadělili staré Ladě motor jako Bugatti, úplně jako Bugatti ale nejezdí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Podobně jako víc pruhů neznamená víc Adidas, ani více válců nedělá ze staré Lady nutně lepší auto. S dvanáctiválcem jela a zněla, s šestnácti „hrnky” už jde spíše o trápení, třebaže umí pobavit.

Očekávané se stalo skutečností a ze starého žigulíku se postupně stala výkonná obluda s až šestnácti válci. Zpočátku osmiválcový žigulík byl jen první zkušební prototyp, který se sice moc nepovedl, ovšem ukázal cestičku k mnohem šílenějším projektům.

Rusové z Garage 54 našli v přidávání dalších pohonných jednotek zalíbení a zvětšování agregátu Lady nebere konce. Práce se v této chvíli zastavily po zapojení dalšího čtyřválce, aktuálně červený stroj pohání 5,6litrový šestnáctiválec, motor jako pro Bugatti. Pravda, tam není řadový, ale 16 válců má stejně.

Přidávání válců už se stává rutinou, při níž Rusové do vyřazené Lady přidávají další a další motory do předem připravené konstrukce. Klec navařená na předním nárazníku je stále podepřena nápravou s řízenými koly, aby se dlouhý vůz mohl vytočit z garáže na testovací dráhu.

Zapojení všech komponentů nepřineslo nové problémy, které by se dříve neobjevily. Ruský automechanik i jeho kolegové byli na všechno připraveni díky předešlým zkušenostem. Po dotažení všech spojů, zavedení drátů a lanek se R16 rozběhl bez nečekaných komplikací.

Hůře koncept čtyřmotorové Lady naskakoval na zkušební dráze, kde autu nesvědčila nízká venkovní teplota. Stačilo pořádně prošlápnut plynový pedál a probudit všechny zamrzlé koně. Jízda se ukázala jako velmi složitá, protože se po instalaci dodatečných pohonných jednotek změnilo těžiště. Zadní kola s hřeby v pneumatikách stále ztrácela trakci a vůz téměř nešlo držet v rovině.

Absolvování několika dynamických rozjezdů bylo na 5,6 R16 příliš náročný úkol, proto Rus raději zastavil a nechal svěřence opravit špatnou synchronizaci všech čtyř agregátů. Kolegové museli do kabiny natáhnout provázek ovládající druhý motor a teprve poté se Lada pořádně rozjela. Zátah opraveného ústrojí byl hned znatelně lepší, z auta při akceleraci dokonce odpadávaly různé komponenty.

Měření dynamiky při nejlepším pokusu ukázalo rozjezd na stovku v čase pod sedm sekund, což není zlé, konstruktéři ale čekali veselejší výsledek. Minule se tři motory prezentovaly lepším způsobem, přidáním čtvrtého kusu zmizelo vyvážení chodu a ztratily se ještě stále schůdné jízdní vlastnosti. Co s tím pánové provedou, se necháme překvapit. Jistě o nich ještě uslyšíme.


Rusové nadělili staré Ladě motor jako Bugatti, úplně jako Bugatti ale nejezdí - 1 - Lada s radovym sestnactivalcem foto 01Rusové nadělili staré Ladě motor jako Bugatti, úplně jako Bugatti ale nejezdí - 2 - Lada s radovym sestnactivalcem foto 02Rusové nadělili staré Ladě motor jako Bugatti, úplně jako Bugatti ale nejezdí - 3 - Lada s radovym sestnactivalcem foto 03Rusové nadělili staré Ladě motor jako Bugatti, úplně jako Bugatti ale nejezdí - 4 - Lada s radovym sestnactivalcem foto 04Rusové nadělili staré Ladě motor jako Bugatti, úplně jako Bugatti ale nejezdí - 5 - Lada s radovym sestnactivalcem foto 05Rusové nadělili staré Ladě motor jako Bugatti, úplně jako Bugatti ale nejezdí - 6 - Lada s radovym sestnactivalcem foto 06Rusové nadělili staré Ladě motor jako Bugatti, úplně jako Bugatti ale nejezdí - 7 - Lada s radovym sestnactivalcem foto 07Rusové nadělili staré Ladě motor jako Bugatti, úplně jako Bugatti ale nejezdí - 8 - Lada s radovym sestnactivalcem foto 08Rusové nadělili staré Ladě motor jako Bugatti, úplně jako Bugatti ale nejezdí - 9 - Lada s radovym sestnactivalcem foto 09Rusové nadělili staré Ladě motor jako Bugatti, úplně jako Bugatti ale nejezdí - 10 - Lada s radovym sestnactivalcem foto 10Rusové nadělili staré Ladě motor jako Bugatti, úplně jako Bugatti ale nejezdí - 11 - Lada s radovym sestnactivalcem foto 11Rusové nadělili staré Ladě motor jako Bugatti, úplně jako Bugatti ale nejezdí - 12 - Lada s radovym sestnactivalcem foto 12
Rusové ukázali, že mezi počtem válců a dynamikou není vždy přímá úměra - šestnáctiválec ve staré Ladě jede hůř než motor R12

Zdroj: Garage 54 ENG@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.