Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Průlom: Porsche s okamžitou platností ukončilo výrobu i prodej všech dieselů
20.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
To, o čem mnozí výrobci aut rádi mluví, Porsche skutečně udělalo. Bez předchozího varování ukončilo život všech svých dieselových modelů.
Neuplyne pomalu ani týden, abychom se nezmínili o osudu dieselových motorů. Není to nic divného, kvůli skandálu Volkswagenu se jejich vnímání zejména v Evropě podstatně změnilo. Navíc již za pouhé dva dny německý federální soud rozhodne, zda některé metropole budou muset zakázat „naftožroutům“ vjezd do center. Nicméně i kdyby verdikt nakonec vyzněl ve prospěch dieselů, rozjetý vlak již nejspíše nikdo nezastaví. A do stanice „Krásná naftová budoucnost” rozhodně nemíří.
I proto se už několik automobilek nechalo slyšet, že diesely v jejich nabídkách nemají dobré vyhlídky a uvažují o konci jejich výroby. Říkat podobné věci bylo hlavně krátce po vypuknutí skandálu Volkswagenu docela „in”, nikdo z těch, kteří to nejhlasitěji křičeli, ale dosud nic takového neudělal. Dnes ale jako blesk z čistého nebe přišla taková zpráva od firmy, od které jsme to úplně nečekali. A neoznámila nic ve stylu „jednou” nebo „možná”, ale „zcela a hned”.
Porsche dnes skutečně oficiálně ukončilo výrobu a prodej všech dieselových aut, které mělo v nabídce. Zní to drasticky, ale zase tak drastické to není - naftové sporťáky nedělá a Cayenne Diesel se do nabídky nové generace zatím nedostal, takže se v tuto chvíli jedná jen o Macan S Diesel a Panameru 4S Diesel. Druhý zmíněný vůz přitom v nabídce dlouho nepobyl, Porsche jej totiž již loni dočasně na nějaký ten pátek vyřadilo z prodeje kvůli nutným revizím a do nabídky jej vrátilo jen na krátký čas.
Problémy s emisemi ostatně totiž trápily naftové modely dále a Porsche zřejmě přestalo bavit je řešit. Značka dale uvádí, že součástí „konzultací s úřady“ byla i možnost „dalšího softwarové aktualizace“. Nakonec však na modifikace nedojde, neboť v případě Macanu zákazníci míří spíše za dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem a v případě Panamery za hybridním provedením.
Je navíc velmi pravděpodobné, že rozhodnutí souvisí i se změnou metodiky měření spotřeby paliva a emisí CO2, která letos pošle do hrobu spoustu motorů. Automobilka má s homologací potíže teď a v létě by se možná staly neřešitelnými. Trápení tak byl učiněn konec a naftovým Porsche zazvonil - zřejmě jednou pro vždy - zvonec.
Rozhodnutí je to beztak odvážné, neboť i když automobilka říká, že z globálního hlediska pro ni nejsou diesely tak podstatné, jedná se o 15 procent všech prodejů. To není málo a v takovém Německu či dalších dieselových baštách půjde jistě o vysoké desítky procent. Němci tak nyní musí napnout své síly, aby zájem zákazníků nasměrovali k hybridům. Nakonec sami mluví o „kulturním posunu”, který klienty firmy vede k větší preferenci elektrifikovaných modelů. Jak moc jsou tato slova obrazem reality a jak moc zbožným přáním, nedokážeme posoudit.
Lze jen dodat, že dieselová historie není u Porsche dlouhá. Vůbec poprvé se totiž „producent sazí“ objevil pod kapotou první generace modelu Cayenne v roce 2002. Ta současná však již byla odhalená pouze s benzinovými agregáty, přičemž diesel měl do nabídky dorazit později. Teď už je jasné, že nedorazí a pokud vaší noční můrou bylo Porsche 911 TDI, čeká vás nejspíše klidnější spaní...
Porsche Panamera 4S Diesel bylo, je a zřejmě navždy zůstane poslední naftovou novinkou automobilky. Zrovna to s naftovým motorem 4,0 V8 ostudu nedělalo...
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
dnes - Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
včera - MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024
Nejnovější články
- Majitelé elektromobilů uvízli v další pasti. Jejich už tak drahé pojištění zdražuje zásadně rychleji než u spalovacích aut
před 5 hodinami - Nejvíc ojeté moderní Porsche ujelo za pár let neskutečné kilometry, je to smutný symbol éry, která se už nevrátí
před 6 hodinami - Mercedes odhalil tajemství svých supervýkonných motorů pro Formuli 1 jako nikdy předtím, asi už nemá co ztratit
před 8 hodinami - Expert přes elektromobily vzal Peugeot e-5008 na 1000kilometrový test, prožil si mrazivé peklo zakončené totálním selháním
před 9 hodinami - Unikly fotky konceptu nového Jaguaru, který má značku vrátit na výsluní, tradiční zákazníci by se raději měli něčeho chytit
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva