Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodělky automobilek z prodeje elektrických aut se firmám vrátí jinak, říká studie
26.12.2019 | Petr Prokopec
Na elektrických autech dnes není možné vydělat, pokud je kdokoli chce prodávat za konkurenceschopnou cenu. Automobilky se tak obvykle smiřují se ztrátami výměnou za eliminaci pokut od EU, podle skupiny PRI přijde ale i jiný pozitivní dopad.
Svět se mění a stejně jako vždy bude mít tento proces své vítěze i poražené. Nová zpráva skupiny PRI (Principles of Responsible Investing neboli Zásady zodpovědného investování), které je podporována OSN a reprezentuje investory ovládající majetek ve výši 86 bilionů dolarů (cca 1 982,11 bilionů korun) pak definuje, kdo bude kým. Jak asi již tušíte, ti, kdo jdou elektrickým směrem, mohou podle ní skončit v plusu. Naopak lpění na fosilních palivech zavání prohrou.
Zpráva vychází z nedávného setkání světových lídrů v Madridu, kde se hojně diskutovalo o změnách klimatu a boji, který jim má zamezit. Skupina PRI naznačuje, že kvůli vládním regulacím by firmy navázané na fosilní paliva, tedy nejen automobilky, ale třeba i zemědělské společnosti, mohly do roku 2025 přijít na hodnotě o 2,3 bilionu dolarů (53,01 bil. Kč). Očekává se totiž, že již nyní přísné limity budou v příštích letech dále sníženy, aby došlo k naplnění závazků vyplývajících z Pařížské dohody.
Výkonná ředitelka PRI Fiona Reynolds uvedla, že čím více technologie redukující naši uhlíkovou stopu zlevňují, tím větší měrou budou vyžadovány. „To ovšem představuje velkou hrozbu pro mnohé firmy i pro celý systém.“ Očekává se totiž, že segment fosilních paliv přijde o rovnou třetinu své současné hodnoty. Uhelné společnosti mají tratit 44 procent, ropné a olejné pak 31, přičemž vrchol poptávky po jejich produktech má přijít v roce 2027.
Z výše zmíněného kromě propadu hodnot vyplývá jediné - tedy že minimálně po příštích osm let svět stále ještě pojede na uhlí a ropě, jež budou stěžejním způsobem přispívat k výrobě elektřiny. Mluvit tedy o elektromobilech jako o spáse bude v této době spíše pokrytecké, neboť emise se skutečně jen přesunou z jednoho místa na druhé. Tedy hypoteticky, v ovzduší budou přítomné nadále, všude a zjevně ve větší míře než dosud.
Na změnu trendu ve stavu životního prostředí tak alespoň v nejbližší budoucnosti musíme zapomenout, investice do elektrifikace se ale mají firmám vyplatit, i když na nich budou ještě dlouho prodělávat. Stejný report PRI totiž uvádí, že hodnota automobilek, které se budou chlubit bezemisními či nízkoemisními prostředky, jakkoliv jen na papíře, oproti současnosti vzroste na dvojnásobek. Potvrzeno tak vlastně je jediné - že stejně jako ve všem jde jen o peníze a tedy o souboj ropné a elektrické lobby. Která má aktuálně navrch, je asi jasné.


Investice do elektrifikace se dle nové zprávy skupiny PRI má více než vyplatit, firmám na ni sázejícím má stoupnout hodnota oproti současnosti na dvojnásobek. A to přesto, že přírodu to k lepšímu nezmění
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 23 minutamiToyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včeraDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včeraBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
včeraKončící německý kancléř to zabil: „Elektromobilita funguje, průlomu bude dosaženo do roku 2030!” říká
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva