Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Evropě, léto 2017: Škoda má skalp hned několika slavných značek
15.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Osmý letošní měsíc byl nejlepším srpnem celé poslední dekády. A dařilo se v něm i Škodě, v Evropě pokořila slušnou řádku renomovaných značek.
Prázdniny v uplynulých dvou měsících neměla jen mládež, ale také organizace ACEA, která poskytuje data o prodejích nových aut v evropských zemích. Nyní jsou ale Belgičané z dovolených zpátky, můžeme se tak podávat na výsledky za červenec a srpen. Více se budeme věnovat osmému letošnímu měsíci, kdy bylo prodáno 865 047 nových aut. To je o 5,6 procenta lepší výsledek než loni a zejména nejlepší výsledek za poslední dekádu - lépe bylo naposledy v letech 2006 a 2007.
Pozitivní vývoj se týkal také července, kdy 1 155 361 registrací představuje meziroční vzestup o 2,7 procenta a nejlepší výsledek od roku 2009. Kumulované prodeje za prvních osm letošních měsíců pak dosáhly 10 232 658 nových aut, což je 4,5procentní nárůst oproti stejnému období loňského roku. Více než polovina z tohoto množství (konkrétně 6 720 649 vozů) přitom připadá na pouhé čtyři státy, na Francii, Itálii, Německo a Velkou Británii.
Všechny zmíněné země přispěly k růstu v obou měsících, výjimkou je pouze Velká Británie. Tamní registrace v červenci klesly o 9,3 procenta, v srpnu pak o 6,4 %. Příčinu lze hledat hlavně ve změně v tamním systému poplatků, kdy koupě menších vozů, jež se na prodejích podílejí především, je nově zatížena citelně vyššími daněmi. Pokud se tedy někdo snažil o jakési narovnání trhu, zabodoval možná trochu jinak, než si představoval.
Přesunout se můžeme k jednotlivým značkám, kde musíme začít se Škodou, a to zejména kvůli těm, které její existence budí ze spatní. Takoví často v diskuzích tvrdí, že jde maximálně tak o lokálního výrobce, který v Evropě nikoho nezajímavá. Třeba Fiat by podle nich měl být na našich stránkách prezentován daleko častěji, neboť jde o značku žádanější.
Aktuální statistiky ovšem ukazují něco jiného. V srpnu Škoda až na šest značek přerostla každého, kdo se zabývá výrobou a prodejem aut. Úspěšnější než tuzemská automobilka byl jen Volkswagen, Audi, Opel, Peugeot, Renault a Mercedes, nikdo víc. Nutno dodat, že Fiat prodal jen o 7 899 aut méně. V rámci celoročních výkazů jsou Italové zatím lepší, ovšem Škoda roste rychleji než oni, a tak může být jen otázkou času, než se situace změní i zde.
Srpnovým skokanem měsíce stala Alfa Romeo s 40,1procentním růstem. Registrace italské značky jsou však i nadále více než desetkrát nižší než u německé prémiové konkurence v podobě Audi, BMW a Mercedesu. Naopak největší propad (-31,9 %) překvapivě zažil Jaguar, tedy automobilka, která v poslední době obvykle dosahovala spíše rekordního růstu. Nicméně srpnové registrace jsou opravdu nízké, přičemž se můžeme jen dotazovat, zda za tím stojí propad domácího trhu či třeba nedostatečného dodávky SUV F-Pace. Tento model dnes tvoří páteř úspěchu značky, neboť v červenci na něj připadlo 2 159 z 4 319 registrací.
Další výsledky naleznete v níže přiložených tabulkách, my jen zmíníme značku, která zde uvedena není - i proto, že není členem organizace ACEA. Jde samozřejmě o Teslu, v jejímž případě zatím známe jen červencové výsledky. Ty představují 1 084 prodaných vozů, což představuje meziroční růst o 62,7 %. To je opravdu podstatný posun, nicméně je třeba dodat, že v červenci 2015 na tom Tesla byla ještě o šest aut lépe...





Evropské prodeje za srpen 2017 jsou nejlepší v poslední dekádě...
...nahoru šly ovšem souhrnně trhy také v červenci
Vzhůru stoupá především Škoda, která v srpnu překonala i takový Fiat. Pro značku je přitom stejně jako v Česku i v Evropě nejúspěšnějším modelem Octavia, která tvoří takřka dvě pětiny registrací automobilky
Zdroj: ACEA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
včeraŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před hodinouPro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 8 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 9 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 10 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva