Prodeje aut Německo, říjen 2014: VW dále panuje, Škoda se drží

Německý trh v říjnu dále rostl, i když o fous pomalejším tempem než v září. Z první desítky ustupuje Hyundai, další nárůst prodejů registruje Seat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Prodeje aut Německo, říjen 2014: VW dále panuje, Škoda se drží

9.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Prodeje aut Německo, říjen 2014: VW dále panuje, Škoda se drží

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý trh v říjnu dále rostl, i když o fous pomalejším tempem než v září. Z první desítky ustupuje Hyundai, další nárůst prodejů registruje Seat.

Německý trh s novými automobily jsme si podrobně rozebrali v srpnu, kdy jsme mohli referovat o lehkém poklesu ve srovnání s loňským rokem, ale jak se ukázalo, září oproti tomu bylo mnohem pozitivnější, registrace totiž zamířily vzhůru. Nyní tu máme sumarizaci měsíce října, která poukazuje na další meziroční růst, a sice o 3,7 procenta na 275 320 exemplářů. V prozatímní sumarizaci tamního trhu za prvních deset měsíců, tak celkově napočítáme 2 556 991 vozů, což má sice k optimismu minulých let ještě daleko, ale každé oživení je jistě vítané.

Stejně jako v srpnu a září u našich západních sousedů převládaly v uplynulém měsíci registrace benzinových vozů, které si z koláče ukously 50,9 procenta (celkem se ji prodalo 140 123 kusů). Dalších 47,5 procenta připadá na diesely a ve zbytku pak s výjimkou 2 364 hybridů (z nichž 402 bylo do elektrické zásuvky) hovoříme o alternativních zdrojích pohonu. Ty v 675 případech reprezentovaly vozy na LPG, v 634 na CNG, zbytkem jsou elektromobily (dle výpočtů 847 kusů). Ze 65,2 procent se jedná o vozidla firem a zbývajících 34,8 procenta tvoří automobily soukromých osob.

V rámci jednotlivých značek opět nepřekvapí nadvláda stále rostoucího Volkswagenu (61 978 kusů), druhé místo Mercedesu (25 142 ks) ani třetí příčka Audi. Pořadí na prvních deseti místech se vcelku takřka nezměnilo, tedy až na Hyundai, které kleslo ve srovnání s předchozím měsícem z osmé pozice na desátou. Většího propadu se dočkal logicky Chevrolet opouštějící Evropu, dále Lancia (-41 %), velký negativní šok ale zažil opět Smart (-53,8 %), Jaguar (-28,4 %) a znovu Alfa Romeo (-15,4 %). Další propady utrpěl také Ford, Lexus nebo Suzuki.

Z lepších registrací se na druhou stranu může těšit například Honda (+21,2 %), Jeep (+64,8 %), Mitsubishi (+65,7 %). Dále se mezi úspěšné zařadil Renault (+21,7 %), Seat (22,1 %) a Subaru (+50,7 %), které ještě v září zaznamenávalo propad. Příjemně jsou jistě překvapení i u Porsche (+35,8 %), kde hodně pomáhá Macan, ale také u Volva (21,1 %), jenž se snaží vyždímat maximum ze čtyřválců. Malosériovějším výrobcem, jemuž rostly prodeje, bylo v říjnu i Maserati.

Nejprodávanější značky aut na německém trhu, říjen 2014

1. VW - 61 978
2. Mercedes - 25 142
3. Audi - 23 768
4. BMW - 19 910
5. Opel - 18 444
6. Ford - 18 389
7. Skoda - 15 929
8. Renault - 10 490
9. Seat - 9 303
10. Hyundai - 9 047
11. Toyota - 6 875
12. Fiat - 5 993
13. Nissan - 5 951
14. Peugeot - 5 189
15. Kia - 4 844
16. Citroën - 4 446
17. Dacia - 4 244
18. Mazda - 3 638
19. Mini - 3 241
20. Volvo - 2 792
21. Mitsubishi - 2 457
22. Porsche - 2 456
23. Suzuki - 2 441
24. Honda - 2 214
25. Smart - 1 191
26. Jeep - 1 180
27. Land Rover - 1 149
28. Subaru - 532
29. Alfa Romeo - 242
30. Jaguar - 229
31. Lada - 173
32. Lexus - 143
33. SsangYong - 125
34. Chevrolet - 108
35. Maserati - 85
36. Lancia - 82
37. Infiniti - 61
38. Alpina - 42
39. Bentley - 39
40. Lamborghini - 36
41. Ferrari - 35
42. Iveco - 31
43. Chrysler - 23
44. Aston Martin - 21
45. Tesla - 17
46. Lotus - 6
47. Morgan - 5
48. Cadillac - 3
49. Ostatní - 579

Přesunout se ještě na skok můžeme k jednotlivým modelům, mezi nimiž první příčku s drtivou převahou opět opanoval Volkswagen Golf. Velice se ovšem dařilo Leonu ze španělské stáje, který se díky opětovnému překonání čtyřtisícové mety prodejů najednou octl na dvanáctém místě. Tento model se také postupně dotahuje na jedenáctou Octavii. Ta se na jedenáctou příčku propadla z osmého místa.

Za zmínku stojí také propad Fabie z jedenácté pozice na šestnáctou, patrně kvůli dobíhajícím prodejům starého modelu a nedostupnosti toho novéh. Kompenzovat by to však mohly registrace Rapidu, kterého se prodalo o 196 kusů více než v září. Dobrého výsledku dosáhlo znovu nové Twingo, i20, Corsa, ale i Astra, Focus, Mercedes B a BMW řady 1. Vypadá to tedy v součtu tak, že prodeje v Evropě dále porostou, třebaže nikterak závratným tempem. Počkejme si ale se soudy až na závěrečnou sumarizaci letošního roku.

Nejprodávanější modely aut na německém trhu, říjen 2014

1. VW Golf - 27 306
2. VW Polo - 7 866
3. VW Passa t- 6 420
4. Audi A3 - 6 295
5. Mercedes C - 6 123
6. Opel Corsa - 5 214
7. VW Tiguan - 4 713
8. Audi A4 - 4 559
9. BMW 3 - 4 458
10. Ford Fiesta - 4 442
11. Skoda Octavia - 4 433
12. Seat León - 4 266
13. Mercedes E - 3 889
14. Opel Astra - 3 823
15. BMW Serie1 - 3 814
16. Skoda Fabia - 3 753
17. Audi A6 - 3 664
18. Ford Focus - 3 628
19. VW Up! - 3 607
20. Mercedes A - 3 534
21. BMW 5 - 3 259
22. Fiat 500/500L - 3 227
23. VW Touran - 3 201
24. Mercedes B - 2 897
25. Renault Twingo - 2 568
26. Audi A1 - 2 411
27. Hyundai i30 - 2 347
28. Seat Ibiza - 2 332
29. Opel Mokka - 2 236
30. Renault Clio - 2 226
31. Skoda Yeti - 2 224
32. Nissan Qashqai - 2 198
33. Ford Kuga - 2 168
34. Skoda Rapid - 2 127
35. Toyota Yaris - 2 121
36. Audi Q5 - 2 109
37. Opel Insignia - 2 057
38. Mini Hatch - 2 029
39. Hyundai i20 - 2 022
40. Audi Q3 - 1 957


Prodeje aut Německo, říjen 2014: VW dále panuje, Škoda se drží - 1 - Prodeje Nemecko rijen 2014 01Prodeje aut Německo, říjen 2014: VW dále panuje, Škoda se drží - 2 - Prodeje Nemecko rijen 2014 02Prodeje aut Německo, říjen 2014: VW dále panuje, Škoda se drží - 3 - Prodeje Nemecko rijen 2014 03
VW Golf nadále vládne německému trhu, na Octavii se ale už dotahuje Leon

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.