Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut Německo, duben 2014: trh dále padá, Golf mu ale vládne neochvějně
15.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Za uplynulý měsíc u našich západních sousedů poklesly prodeje meziročně o 3,6 procenta, více než polovinu prodejů tvoří vozy s benzinovým motorem.
Výpravu za taji německých prodejů nových vozů jsme naposledy vydali v srpnu loňského roku, kdy jsme museli konstatovat, že utrpěl meziroční pokles a to dokonce o 5,5 procenta. To v řeči konkrétní čísel znamenalo, že do showroomů tamních dealerů zamířilo o 214 044 méně zájemců než ve stejném období roku 2012. Po ústupu snad nejtěžších chvil většiny evropských ekonomik, které německý trh s auty beztak přestával bez větších propadů a lehkém růstu v celé Evropě se od našich západů čekaly povzbudivé zprávy, avšak ty nedorazily. Prodeje podle nejnovějších zpráv stále klesají.
V průběhu dubna bylo totiž prodáno 274 097 nových vozů, což oproti loňskému - relativně bídnému - výsledku představuje pokles o 3,6 procenta. V probíraném měsíci se přesto některým značkám dařilo a u některých bychom to nečekali. Jako pozitivní se duben ukázal být pro Jeep, který prodal meziročně o 28,2 procenta více aut, či pro Mazdu, jejíž prodeje vzrostly o celých 35 procent. Vůbec špatně si nevedl Nissan s pětinovým nárůstem ani Porsche se skokem 21,8 procenta, jehož úspěch vynesl dokonce mezi dvacet nejprodávanějších značek. Škoda pak na německé půdě avizuje nárůst prodaných vozů o 12,4 procenta.
Spíše než lahev šampaňského si tvrdého alkoholu připila Honda kvůli poklesu 22,8 procenta či dožívající Lancia s poklesem 38,1 procenta. Dobře na tom nebyl zdaleka ani Jaguar (- 21,8 %) nebo Lexus (- 20 %). Mezi dalšími již méně překvapivými propady jsou automobilky Mitsubishi (- 37,6 %), Smart (- 24 %) a Subaru (- 65,5 %). Z Evropy se postupně klidící Chevrolet utrpěl pokles dokonce o 86,2 procenta.
Zajímavostí je, že z celých 50,5 procenta tvořily tamní prodeje vozy s benzinovým motorem a ze 48 pak auta jezdící na naftu. O zbývající dílek se rozdělila auta jezdící na elektřinu, která zaznamenala nárůst o čtvrtinu na 599 kusů, hybridy s počtem 2 309 (z toho 302 plug-in) vozů, dále 765 aut na CNG a 425, které vozí v nádrži LPG. Z hlediska průměrných emisí CO2 došlo k poklesu o 1,6 procenta na hodnotu 135 gramů na ujetý kilometr.
Poměrně velkou kuriozitou je fakt, že populární černý lak karoserie dostal v Německu silnou konkurenci v podobě šedé, která se vyskytovala na větším počtu aut. Šedých vozů se totiž prodalo 75 886 (černých 75 851). Na třetím místě je stále módní bílá (50 915 vozů) a zbytek jako modrá, hnědá a červená se o nové vozy podělily v rozmezí 16 a 23 tisíc karosérií.
Nejprodávanější značky v Německu, duben 2014
1. VW - 60 523
2. Audi - 25 796
3. Mercedes - 25 717
4. BMW - 20 284
5. Opel - 19 741
6. Ford - 19 271
7. Škoda - 14 337
8. Renault - 10 027
9. Hyundai - 8 175
10. Fiat - 7 719
11. Seat - 7 156
12. Toyota - 5 730
13. Kia - 5 536
14. Peugeot - 5 372
15. Nissan - 4 626
16. Citroën - 4 409
17. Dacia - 4 292
18. Mazda - 3 796
19. Porsche - 2 770
20. Suzuki - 2 701
21. Volvo - 2 526
22. Mini - 2 517
23. Smart - 2 318
24. Honda - 1 964
25. Mitsubishi - 1 662
26. Land Rover - 1 315
27. Jeep - 663
28. Subaru - 407
29. Chevrolet - 387
30. Jaguar - 362
31. Alfa Romeo - 272
32. Infiniti - 143
33. Ferrari - 116
34. Maserati - 103
35. Lexus - 100
36. SsangYong - 92
37. Lada - 88
38. Lancia - 78
39. Alpina - 65
40. Iveco - 56
41. Tesla - 48
42. Bentley - 41
43. Aston Martin - 33
44. Chrysler - 24
45. Lamborghini - 20
46. Morgan - 15
47. Rolls Royce - 14
48. Lotus - 8
49. Cadillac - 6
50. Wiesmann - 1
Pořadí jednotlivých modelů se příliš nezměnilo a naprosto dominantními vozy jsou ty, které mají německou krev. Nejprodávanějším zůstává nadále s obrovským náskokem Golf, kterého následuje sourozenecké kompaktní SUV Tiguan. Ten si tak užívá poslední měsíce na trhu. Velice se daří také třetímu Audi A3, desáté Octavii a rovněž na platformě MQB postavenému Leonu od Seatu (ten je na 21. místě a předstihl už i Mercedes třídy A). Velký pokrok prý registruje také Renault u Clia, který dotahuje Škodu Fabia. Největším překvapením je úspěch nového modelu Porsche, kterým je Macan, i když ani jeho, na poměry Porsche vysoký odbyt na nejlepší čtyřicítku modelů nestačil.
Pokud se někomu v tomto měsíci spíše nedařilo, pak musí na prvním místě zaznít Yeti, absolutně zastíněný dvojčetem od Volkswagenu, dále se prý nedaří Twingu ani modelu Audi A5. V žebříčku také trochu začíná ztrácet BMW řady 5, Opel Insignia a Audi A6. Z toho je patrné, že lidé před limuzínami dávají přednost jiným kategoriím a pokud vsadíte na prémiová SUV, mýlit se rozhodně nebudete.
Nejprodávanější modely v Německu, duben 20014
1. VW Golf - 21 856
2. VW Tiguan - 6 869
3. Audi A3 - 6 834
4. VW Passat - 6 419
5. Mercedes C - 5 542
6. VW Polo - 5 380
7. VW Touran 5 179
8. BMW řady 3 - 5 067
9. Audi A4 - 4 807
10. Škoda Octavia - 4 770
11. Ford Focus - 4 557
12. Ford Fiesta - 4 493
13. Mercedes E - 4 450
14. Opel Corsa - 4 404
15. Opel Astra - 4 278
16. BMW řady 1 - 3 921
17. Mercedes B - 3 788
18. BMW řady 5 - 3 642
19. Audi A6 - 3 606
20. VW Up! - 3 567
21. Seat León - 3 202
22. Mercedes A - 3 089
23. Škoda Fabia - 2 895
24. Renault Clio - 2 718
25. Audi A1 - 2 516
26. Opel Insignia - 2 468
27. Fiat 500/500L - 2 388
28. Nissan Qashqai - 2 333
29. Smart ForTwo - 2 318
30. Audi Q3 - 2 139
31. BMW X1 - 2 075
32. Seat Ibiza - 2 072
33. Opel Adam - 2 066
34. Audi A5 - 2 058
35. Hyundai i30 - 2 052
36. Škoda Yeti - 2 034
37. Ford Kuga - 2 025
38. Renault Twingo - 1 971
39. Audi Q5 - 1 944
40. Opel Mokka - 1 924
Nejvíce Němci prahnou už tradičně po vlastních automobilech, stále rostoucí zájem o kompaktní SUV je patrný i zde
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva