Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč VW rozesílá upoutávky na novou Jettu, když už jsme auto dávno viděli celé?
14.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rozkaz zněl jasně, v prosinci postupně odhalovat Jettu, může odvětit někdo z PR oddělení VW. Jde o jedno z nejmarnějších postupných odhalování historie.
Jetta je pro Volkswagen nadmíru důležitým modelem. Patří mezi jeho nejprodávanější vozy vůbec a na americkém trhu je bez přehánění tím klíčovým. Značka tam s železnou pravidelností prodává zhruba deset tisíc Jett měsíčně, což odpovídá třetině jejích celkových registrací. Není tedy překvapivé, že na bedrech nové generace leží nemalá zátěž. A právě ta se má na začátku příštího roku představit světu.
V případě podobných důležitých premiér není nic mimořádného, když automobilky přistoupí k nějaké formě postupného odhalování, aby na úplné představení nalákaly co nejširší publikum. Dělá to dnes skoro každý, ovšem v některých případech zůstává nad podobnými akcemi rozum stát. A případ nové Jetty patří právě mezi takové.
Už na počátku srpna se totiž vůz podařilo nafotit bez špetky maskování ze všech stran. Bylo jasné, že je to Jetta a že to je „ta Jetta”, tedy její globální provedení a nikoli specifická verze pro čínský trh. Mohli jsme si tak prohlédnout design čerpající inspiraci u modelu Arteon a jen čekat, kdy automobilka vůz oficiálně odhalí a pošle do prodeje. Jenže to se nestalo.
Poslední dny zasypávají naši redakční schránku e-maily s dalšími a dalšími upoutávkovými ilustracemi, které mají podobu novinky naznačovat. Kdyby aspoň Němci poslali všechny obrázky naráz, ale ne, oni je posílají po jednom, jako bychom měli napjatě čekat, co se z toho vyloupne.
Tyto zprávy jsme s ohledem na zmíněné okolnosti ignorovali, po obdržení čtvrté už jsme to ale nevydrželi a raději připomínáme - ne, napjatí tady nemáme být z čeho, to modré auto na ilustracích je jen trochu idealizované ztvárnění vozu, jehož podoba je už čtyři měsíce dobře známa.
Dodejme tedy alespoň pár nových informací, které máme o pohonných jednotkách. Jejich nabídka se bude lišit trh od trhu, a tak v Americe můžeme počítat jen s benzinovými motory. Základ vsadí na přeplňovanou benzinovou jedna-čtyřku se 150 koňmi, která bude doplněna šestistupňovým manuálem či osmistupňovým automatem. Pro náročnější pak bude k dispozici jednotka 2,0 TSI, ovšem nejspíše jen s automatickou převodovkou. V Evropě by se Jetta měla objevit v nabídce s dieselem 2,0 TDI a novým benzinem 1,5 TSI. Je ale otázkou, na jaké trhy a kdy přesně se dostane - u nás s ní příliš počítat nelze, třeba do Německa by se ale vrátit měla.
Více si řekneme nejpozději v lednu, kdy se nová Jetta ukáže na autosalonu v Detroitu. Aktuálně tak jen dodáme, že stejně jako většina modelů Volkswagenu stojí na platformě MQB a kromě výše zmíněného přijde s nejmodernějšími bezpečnostními a asistenčními systémy, stejně jako s vylepšenými multimédii. U vyšších úrovní výbavy pak lze čekat digitální přístrojový štít, což dokazuje první pohled do interiéru.






Rozesílání oficiálních ilustrací coby upoutávek je komické - jen potvrzují, co jsme v reálu viděli již v srpnu
Automobilka takto aspoň odhalila i kabinu vozu, tu jsme dosud neviděli vůbec
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 7 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 2 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 3 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 5 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 6 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva