Porsche řeklo pravdu. Tohle auto vzniklo jen proto, aby zasadilo ránu překupníkům

Je to jedna z nejzajímavějších novinek Porsche posledních let, která tak trochu mimochodem naštvala překupníky. Tedy mimochodem, šla po nich zcela cíleně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Porsche řeklo pravdu. Tohle auto vzniklo jen proto, aby zasadilo ránu překupníkům

7.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche řeklo pravdu. Tohle auto vzniklo jen proto, aby zasadilo ránu překupníkům

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je to jedna z nejzajímavějších novinek Porsche posledních let, která tak trochu mimochodem naštvala překupníky. Tedy mimochodem, šla po nich zcela cíleně.

Na počátku září Porsche představilo model 911 GT3 v provedení Touring Package. Ten se hned stal jedním z nejatraktivnějších v nabídce firmy, neboť je svou povahou velmi blízký předchozí limitované edici 911 R. Ve srovnání s ním ho ale značka ověnčila mnohem nižší cenou a zároveň uměle neomezila produkci.

Někteří majitelé „eRka“ z něj nebyli nadšení, protože bylo jasné, že hodnotu jejich aut pošle dolů a jak se nyní ukazuje, právě tohle bylo záměrem. Porsche to opravdu udělalo naschvál, neboť se jí nelíbilo, do jakých výšin míří ceny 911 R na trhu s „ojetinami“.

„Tyto bláznivé reakce jsme, upřímně řečeno, nečekali,“ uvedl k tématu August Achleitner, šéf produktové linie 911. „Někteří lidé si vůz pořídili jen proto, aby na něm vydělali peníze. A to se nám nelíbí.“ Jde samozřejmě o jisté pokrytectví, neboť nikdo nebránil Porsche, aby rovnou přišla s GT3 s manuální převodovkou nebo výrobu 911 R neomezovala. Ale možná lidé z automobilky skutečně nečekali, že zejména o manuální řazení je mezi zákazníky stále takový zájem.

Nyní už Porsche na situaci hledí jinak, manuál vrátilo plně do hry a doufá, že se mu povede uklidnit situaci na trhu. A „eRko“ tak bude moci více sloužit svému zamýšlenému účelu - tedy bavit své majitele na silnicích, nikoliv pouze při prodejích. „Pokud bych já sám měl 911 R, neměl bych nyní odvahu jej řídit. Každý, kdo se na něj podívá, si totiž řekne: 'To je auto za 10 milionů korun, ani na něj nesahejte.'“

„Pokud GT3 Touring Package pomůže srazit ceny o trochu níže, pak je to jen dobře. Samozřejmě, že zde bude pár zákazníků, kteří kvůli tomu budou zklamáni, ale s tím dokážeme žít,“ dodává Achleitner. Nutné je ale připomenout, že jakkoliv se tento model a 911 R tváří stejně, úplně shodné nejsou. „eRko“ má třeba karbonové blatníky a kapotu motoru, stejně jako hořčíkovou střechu. GT3 ale pro změnu při užití stejného motoru zvládá točit až 9 000 otáček.

Shodná je ovšem dle Achleitnera u obou vozů filozofie, dle které byly postaveny. Stejné principy pak ostatně Porsche využilo také u nového provedení 911 Carrera T. To sice již nemá za zadní nápravou atmosférický čtyřlitrový šestiválec, najdeme tam přeplňovanou třílitrovou jednotku, nicméně k mání je taktéž s manuálem a navíc je o 20 kilo lehčí než základní Carrera. Také standardně nabízí řadu prvků, za něž je třeba u běžné Carrery připlácet.

Achleitner říká, že myšlenkami na tuto verzi se začal zabývat již v roce 2015, tedy ještě před odhalením Porsche 911 R. „Nápad na základní 911 přišel před dvěma roky během akce Rennsport Reunion. Tehdy jsem mluvil s řadou fanoušků a novinářů, a ti zmiňovali, že základní 911 by byla příjemným počinem Tento nápad jsem si vzal sebou.“ A jak je vidno, nadchnout pro něj šéf této produktové linie dokázal i vedení automobilky.

„Tohle není auto pro sběratele, je to auto na ježdění,“ dodává Achleitner. A přiznává, že i díky relativně nízké ceně startující na německém trhu na 107 553 Eur (cca 2,75 milionu korun) „bych s ním byl šťastnější než s 911 R“. Sami si pak musíte říci, zda s ním souhlasíte či nikoliv. Jisté ovšem je, že Porsche nyní nabízí tak široké portfolio modelu 911, že svůj vysněný ideál si najde každý, byť za různé ceny. Ty by ale díky snahám značky již do nebes šplhat neměly...


Porsche řeklo pravdu. Tohle auto vzniklo jen proto, aby zasadilo ránu překupníkům - 1 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 zive foto 01Porsche řeklo pravdu. Tohle auto vzniklo jen proto, aby zasadilo ránu překupníkům - 2 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 zive foto 02Porsche řeklo pravdu. Tohle auto vzniklo jen proto, aby zasadilo ránu překupníkům - 3 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 zive foto 03Porsche řeklo pravdu. Tohle auto vzniklo jen proto, aby zasadilo ránu překupníkům - 4 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 zive foto 04Porsche řeklo pravdu. Tohle auto vzniklo jen proto, aby zasadilo ránu překupníkům - 5 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 zive foto 05Porsche řeklo pravdu. Tohle auto vzniklo jen proto, aby zasadilo ránu překupníkům - 6 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 zive foto 06Porsche řeklo pravdu. Tohle auto vzniklo jen proto, aby zasadilo ránu překupníkům - 7 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 zive foto 07Porsche řeklo pravdu. Tohle auto vzniklo jen proto, aby zasadilo ránu překupníkům - 8 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 zive foto 08Porsche řeklo pravdu. Tohle auto vzniklo jen proto, aby zasadilo ránu překupníkům - 9 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 zive foto 09Porsche řeklo pravdu. Tohle auto vzniklo jen proto, aby zasadilo ránu překupníkům - 10 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 zive foto 10Porsche řeklo pravdu. Tohle auto vzniklo jen proto, aby zasadilo ránu překupníkům - 11 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 zive foto 11Porsche řeklo pravdu. Tohle auto vzniklo jen proto, aby zasadilo ránu překupníkům - 12 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 zive foto 12Porsche řeklo pravdu. Tohle auto vzniklo jen proto, aby zasadilo ránu překupníkům - 13 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 zive foto 13Porsche řeklo pravdu. Tohle auto vzniklo jen proto, aby zasadilo ránu překupníkům - 14 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 zive foto 14Porsche řeklo pravdu. Tohle auto vzniklo jen proto, aby zasadilo ránu překupníkům - 15 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 zive foto 15Porsche řeklo pravdu. Tohle auto vzniklo jen proto, aby zasadilo ránu překupníkům - 16 - Porsche 911 GT3 Touring 2017 zive foto 16
Porsche 911 GT3 Touring skutečně vzniklo hlavně kvůli šílenství, které sběratelé rozpoutali okolo modelu 911 R

Zdroj: Road and Track

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.