Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pokud si můžete dovolit koupit od Ferrari toto, musíte být opravdu, opravdu bohatí
2.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Co nabízí Ferrari těm nejbohatším ze svých bohatých zákazníků? LaFerrari? Co vás nemá, takový vůz je drahý, je to ale dobrá investice. Tato kniha je rozmar.
Pokud bychom náhodou měli po kapsách 4 miliony Kč a chtěli si za ně koupit něco se vzpínajícím se koníkem ve znaku, bylo by to auto. Na ojetý exemplář běžnějšího typu by takové peníze stačily a radost by jistě udělal. Ferrari nicméně nevydělává jen na autech, ale v podstatě čemkoli, na co se dá nalepit jeho logo. A pro své nejbohatší zákazníky nabízí i za takové peníze věci, které mají k autům opravdu daleko.
Kniha o historii značky přímo od automobilky působí na první pohled jako pěkný dárek pro někoho, kdo si auto od Ferrari nemůže dovolit. Jenže když se ponoříme do detailů, zjistíme, že je to přesně naopak - slouží těm, kteří mohou i nad částkou vydanou za nejdražší model značky mávnout rukou. Jde o jeden z nejbizarnějších artefaktů, které kdy automobilka oficiálně pustila do prodeje, o jehož existenci možná ani nevíte - v extrémně limitovaném počtu si jej mohli pořídit jen vyvolení mezi vyvolenými.
Jde o produkt britského vydavatelství Kraken Opus, které vydává omezené edice knih pro bohaté. V roce 2011 takto vznikl „Ferrari Opus” s 852 stranami. Kniha pak byla nabízena samotným Ferrari v několika verzích, od klasické edice za „pouhých“ 4 100 USD (90 000 Kč), přes edici Enzo za 37 500 USD (823 000 Kč), až po luxusní diamantové vydání, které vidíte na fotkách. A právě to se teď nabízí k prodeji.
Nejvyšší edice má bytelnou vazbu z červené kůže, jež je ozdobena diamantovým logem značky a chrání ji černé pouzdro z karbonových vláken. Kniha je ručně podepsaná řidiči Scuderie Ferrari F. Alonsem, F. Massou a tehdejším šéfem automobilky Lucou di Montezemolem. Uvnitř pouzdra jsou také bílé rukavice určené pro prohlížení, to abyste si Opus příliš neohmatali. A jde vážně o vzácnou věc - varianta Enzo byla vytištěna ve 400 kopiích, edice Diamante byla omezena pouze na jednu knihu pro každou ze zemí světa. Výsledkem je necelých 200 kusů s původní cenou - podržte se - 275 000 USD (přes 6 milionů Kč).
Docela pochybujeme, že automobilka skutečně dodala jedno vydání do jedné země, třeba v subsaharské Africe mají asi jiné potíže než číst knihu za 6 milionů. Ale to je celkem jedno - příští měsíc bude v New Yorku dražena právě diamantová edice určená pro Belgii. Nabízena je bez rezervní ceny, přesto se očekává prodej za až 175 000 USD (3,8 milionu Kč).
To je oproti původní ceně vlastně sleva, nesvědčí ale ani tak o tom, že tohle teď bude výhodná koupě - pořád je to neskutečně, nepochopitelně drahá kniha. Pro nás je ovšem zajímavá z jiného pohledu - až budete chtít rozeznat ty nejbohatší mezi bohatými zákazníky Ferrari, nepoznáte je podle toho, že mají v garáži LaFerrari. Mají v ní Ferrari Opus v edici Diamante. Ani si nedovedeme představit, kolik člověk musí mít peněz, aby si z plezíru koupil knížku za 6 milionů a za pár jejích přečtení (a to se říká kdo ví jestli...) s klidem dal 2,2 milionu Kč. Tedy pokud se za pár dnů najde někdo, kdo za ní teď opravdu dá oněch 3,8 milionu korun...











Tohle je mezi zákazníky Ferrari znak skutečného bohatství - kniha dříve za 6, nyní za skoro 4 miliony Kč...
Zdroj: RM Sotheby's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
dnesDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU je tu vážně pro lidi. Je ochotna zrušit cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
před 7 hodinamiDivoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
před 9 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 10 hodinamiGM začíná propouštět ze své zbrusu nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji otevřel teprve před čtyřmi roky
dnesMercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
dnes
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.12. 22:43 - rhinos
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.12. 20:12 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.12. 14:54 - pavproch
- Detektory policejních radarů 04.12. 06:22 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.12. 05:49 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 21:38 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry