Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nürburgring opravdu chtějí automobilky, dostanou jej i s horskou dráhou
4.11.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Slavný německý okruh zřejmě koupí některý z výrobců aut. Pro nás to ale mnoho změnit nemá.
I velmi dobře informovaný automobilista může být z dění kolem německého Nürburgringu a jeho Severní smyčky v posledních letech docela zmaten. Provozovatel okruhu na jednu stranu už před více než rokem vyhlásil bankrot, na druhou na tomto místě ale dodnes testujeme auta, totéž činí i automobilky a příští rok tomu nemá být jinak.
Jak je to možné? Že krach nějaké firmy nutně neznamená konec jejích aktivit jistě není nic mimořádného, zvláště pokud jde, jako v tomto případě, o provozovatele dlouhodobě ziskového projektu. Provozovatel Nürburgringu vykazoval v posledních letech obrat mezi 50 a 60 miliony Eur ročně, jeho zisk se pak pohyboval mezi 6 a 8 miliony Eur za rok. Břímě našel až v od začátku poněkud pochybném a velmi nákladném projektu zábavního parku spojeného s moderním okruhem pro závody Formule 1, který se nestal pro návštěvníky natolik zajímavým, jak provozovatel předpokládal. Od nuceného správce by tedy bylo velmi nerozumné aktivity firmy pozastavit, neboť okruh nemá problém s provozní efektivitou, je pouze zatížen příliš velkou investicí, jejíž návratnost se ukázala být problematická.
Je ale možné očekávat nějaké pozitivní vyhlídky do budoucna? Však aktiva firmy musejí být již velmi brzy prodána a nikdo nedokáže předem říci, jak nový majitel s majetkem naloží. V tomto případě tomu tak ale úplně není. Nový majitel, ať jím bude kdokoli, bude totiž zákonem povinován udržet trať otevřenou pro veřejnost a nechat ji k dispozici všem výrobcům aut, jako tomu bylo dosud. Pro liberálně smýšlejícího člověka jde jistě o značně problematické nařízení, neboť do nakládání soukromého subjektu s jeho majetkem by nemělo nikomu nic být. Na druhou stranu nejde o žádný pokus zpětně měnit běh dějin - jakýkoli nový majitel tohoto místa bude o této povinnosti předem vědět a bude jen na něm, zda Nürburgring a jeho Nordschleife za těchto podmínek koupí.
Investice to nakonec nemusí být špatná pro jakéhokoli nového majitele, i s tímto omezením. Správce požaduje za aktiva dosavadního provozovatele částku nejméně 120 milionů Eur, což i při výše zmíněných ekonomických výsledcích platících v posledních letech znamená docela solidní návratnost. Pochopitelně se nadále spekuluje o tom, kdo by se novým majitelem mohl stát. Nucený správce Thomas Schmidt trochu poodkryl karty, když konstatoval, že do dnešního dne přijal dostatečné množství zatím nezávazných nabídek potenciálních kupců.
Krom dříve zmiňovaných zájemců o toto místo, mezi které patří i německý autoklub ADAC, výslovně zmínil, že se o okruh ucházejí také všechny významné německé automobilky (BMW, Daimler, Volkswagen). Vzhledem k finančním možnostem a motivaci těchto subjektů (značky BMW M, Mercedes-AMG a Porsche by jistě tuze rády spojily své jméno s touto modlou, i kdyby to nemělo znamenat více než jen to...) je nanejvýš pravděpodobné, že to bude právě jedna z nich, kdo nakonec 'Ring koupí. Podle Thomase Schmidta bychom se výsledek měli dozvědět někdy začátkem příštího roku.
V nepřímé souvislosti s tímto děním můžeme dodat, že pokud se tak stane, dostanou jej konečně i s funkční horskou dráhou RingºRacer, která má být tou nejrychlejší v celé Evropě. Jestli je to pravda, nevíme, její zprovoznění bylo ale bez diskuze nejpomalejší, neboť v provozu měla být už před více než čtyřmi léty. Níže najdete video nadšenců z BridgeToGantry.com, které její fungování popisuje obrazem.
O dalším dění kolem Nürburgringu vás pochopitelně budeme informovat, zdá se však, že ať už se stane cokoli, pro nás to nebude znamenat žádný velký otřes ve vyhlídkách na další existenci a fungování tohoto místa. A to je nakonec dobrá zpráva...
Veřejná dostupnost Nordschleife by ani po příštím roce neměla zůstat jen hříčkou historie. Její zachování si dokonce přeje i německá policie, navzdory stovkám nehod a několika úmrtím, které se tam v posledním roce odehrály.
Zdroje: Bloomberg, Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 2 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 4 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 5 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 7 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis