Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Novináři přelepili loga na luxusním Hyundai. A ptali se lidí, co je to za auto
25.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Pokud novému korejskému sedanu zakryjete loga, korejský původ mu rázem nehádá nikdo. Pro Hyundai je to pozitivní i negativní zjištění naráz.
Doby, kdy byla pro vzhled nového automobilu klíčová fantazie a um jeho tvůrce, jsou dávno pryč. Nyní stále větší měrou promlouvají do hry počítačové programy, jimž jsou emoce či duchovní dědictví pochopitelně cizí. Místo toho kladou důraz na aerodynamickou efektivitu a jiné funkční přednosti. A jelikož je používají všichni výrobci a současně pro všechny platí stejná omezení vyplývající z předpisů a fyzikálních zákonů, není asi překvapivé, že soudobá produkce si je navzájem podobná jako nikdy dříve.
Pochopitelně, pro vzhled každého nového modelu je dále podstatný počáteční impuls tvůrce, ten je ale s ohledem na výše zmíněné faktory postupně přetransformován ve vcelku ordinérní výsledek lišící se spíše detaily. U některých automobilek jsou velmi typické a velmi signifikantní, např. BMW se může spolehnout na tradiční ledvinky a Hofmeisterův zlom, které jeho vozy odlišují od konkurence snad více než modrobílé logo na přídi a zádi. Jenže mnohé značky takové typické znaky v zásobě nemají a jako klíčové poznávací znamení se u nich projevuje pouze logo.
Přidejte si k tomu fakt, že rozdíly mezi produkty mainstreamových a prémiových značek se postupně stírají a to z hlediska techniky, výbavy i kvality provedení. Jistě Rolls-Roycy a Škody jsou stále úplně jiná auta, ale třeba ona BMW a Škody? Už i dealeři otevřeně nabízí srovnání aut těchto značek a manželka kolegy nedávno seriozně váhala mezi koupí BMW X1 a Škody Kodiaq. Bláhové? Původně šla pro BMW, ale co ji takové auto nabídne navíc? Tříválce a nemožnost míst benzinový čtyřválec s manuálním řazením? Jinak si z takového srovnání opravdu těžko odnesete pocit, že váháte mezi technicky vyspělým luxusem a průměrným autem pro „plebs”.
Zákazníci tak rázem nejsou schopni prémiové produkty odlišit jinak než díky jejich dlouhodobě budované image, se kterou si ony výjimečné hodnoty spojují. A protože mají v hlavách rovnítka jako BMW = zajímavé auto, přisuzují pak zajímavým autům tuto či jinou prémiovou značku, i když ji reálně nenesou. Nakonec, v roce 2015 jsme viděli konfrontaci ve Spojených státech nepoznané Škody Superb s tamními obyvateli, kteří měli říci, jak auto vnímají. Ti pochopitelně neměli ponětí, co to Škoda je, z viděného ale měli pocit, že jde o „něco jako BMW”. Realitu známe nejlépe sami.
Nově pak pánové z magazínu Carbuzz zkusili něco jiného - zalepili páskou veškerá loga nového i u nás prodávaného Hyundai Genesis, které si nyní v inovovaném hávu v USA říká Genesis G80. Tedy luxusního korejského sedanu se sedmimístnou cenovkou a osmiválcovým motorem. A ptali se lidí, co to je za auto.
Z odpovědí musí mít korejská automobilka docela radost, většina tipů vedla k Audi. Zazněly ovšem i značky jako Chrysler, Cadillac či Subaru. Pokaždé zde tedy máme zmínku o renomovanějším výrobci, než jakým je Hyundai a jeho sotva známý Genesis. Přímo Hyundai nehádal nikdo, Genesis prozradil až jeden z autorů videa.
Že to potvrzuje vše výše zmíněné, nemusíme dodávat. Soudobá automobilová produkce je stále více vizuálně jednotvárná a technicky i kvalitativně nevyjímečná - stále více staví na image pojící se s tím či oním logem. Pro Hyundai to ale stejně jako dobrou znamená i špatnou zprávu - může udělat auto reálně působivé jak chce, bez vytvoření image značce Genesis jej ale stejně neprodá v takovém množství, jako by si přálo. Alespoň v Evropě určitě ne.
Vybudovat Genesisu image srovnatelnou s Audi, BMW, Mercedesem a dalšími bude mnohem náročnější, neboť dobrat se pověsti až 100 let starých automobilek, které po většinu času vyráběly výjimečná auta, se jeví být v krátkodobém horizontu zcela nemožným. Že na to BMW a spol. hřeší a raději než do technické podstaty investují do oprašování své nedostižené image, je jen druhou stranou téže mince...
Poznáte, co je tohle za auto? Ne, Audi to skutečně není
Zdroj: Carbuzz@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před hodinou - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 3 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 4 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 6 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva