Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Novináři přelepili loga na luxusním Hyundai. A ptali se lidí, co je to za auto
25.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Pokud novému korejskému sedanu zakryjete loga, korejský původ mu rázem nehádá nikdo. Pro Hyundai je to pozitivní i negativní zjištění naráz.
Doby, kdy byla pro vzhled nového automobilu klíčová fantazie a um jeho tvůrce, jsou dávno pryč. Nyní stále větší měrou promlouvají do hry počítačové programy, jimž jsou emoce či duchovní dědictví pochopitelně cizí. Místo toho kladou důraz na aerodynamickou efektivitu a jiné funkční přednosti. A jelikož je používají všichni výrobci a současně pro všechny platí stejná omezení vyplývající z předpisů a fyzikálních zákonů, není asi překvapivé, že soudobá produkce si je navzájem podobná jako nikdy dříve.
Pochopitelně, pro vzhled každého nového modelu je dále podstatný počáteční impuls tvůrce, ten je ale s ohledem na výše zmíněné faktory postupně přetransformován ve vcelku ordinérní výsledek lišící se spíše detaily. U některých automobilek jsou velmi typické a velmi signifikantní, např. BMW se může spolehnout na tradiční ledvinky a Hofmeisterův zlom, které jeho vozy odlišují od konkurence snad více než modrobílé logo na přídi a zádi. Jenže mnohé značky takové typické znaky v zásobě nemají a jako klíčové poznávací znamení se u nich projevuje pouze logo.
Přidejte si k tomu fakt, že rozdíly mezi produkty mainstreamových a prémiových značek se postupně stírají a to z hlediska techniky, výbavy i kvality provedení. Jistě Rolls-Roycy a Škody jsou stále úplně jiná auta, ale třeba ona BMW a Škody? Už i dealeři otevřeně nabízí srovnání aut těchto značek a manželka kolegy nedávno seriozně váhala mezi koupí BMW X1 a Škody Kodiaq. Bláhové? Původně šla pro BMW, ale co ji takové auto nabídne navíc? Tříválce a nemožnost míst benzinový čtyřválec s manuálním řazením? Jinak si z takového srovnání opravdu těžko odnesete pocit, že váháte mezi technicky vyspělým luxusem a průměrným autem pro „plebs”.
Zákazníci tak rázem nejsou schopni prémiové produkty odlišit jinak než díky jejich dlouhodobě budované image, se kterou si ony výjimečné hodnoty spojují. A protože mají v hlavách rovnítka jako BMW = zajímavé auto, přisuzují pak zajímavým autům tuto či jinou prémiovou značku, i když ji reálně nenesou. Nakonec, v roce 2015 jsme viděli konfrontaci ve Spojených státech nepoznané Škody Superb s tamními obyvateli, kteří měli říci, jak auto vnímají. Ti pochopitelně neměli ponětí, co to Škoda je, z viděného ale měli pocit, že jde o „něco jako BMW”. Realitu známe nejlépe sami.
Nově pak pánové z magazínu Carbuzz zkusili něco jiného - zalepili páskou veškerá loga nového i u nás prodávaného Hyundai Genesis, které si nyní v inovovaném hávu v USA říká Genesis G80. Tedy luxusního korejského sedanu se sedmimístnou cenovkou a osmiválcovým motorem. A ptali se lidí, co to je za auto.
Z odpovědí musí mít korejská automobilka docela radost, většina tipů vedla k Audi. Zazněly ovšem i značky jako Chrysler, Cadillac či Subaru. Pokaždé zde tedy máme zmínku o renomovanějším výrobci, než jakým je Hyundai a jeho sotva známý Genesis. Přímo Hyundai nehádal nikdo, Genesis prozradil až jeden z autorů videa.
Že to potvrzuje vše výše zmíněné, nemusíme dodávat. Soudobá automobilová produkce je stále více vizuálně jednotvárná a technicky i kvalitativně nevyjímečná - stále více staví na image pojící se s tím či oním logem. Pro Hyundai to ale stejně jako dobrou znamená i špatnou zprávu - může udělat auto reálně působivé jak chce, bez vytvoření image značce Genesis jej ale stejně neprodá v takovém množství, jako by si přálo. Alespoň v Evropě určitě ne.
Vybudovat Genesisu image srovnatelnou s Audi, BMW, Mercedesem a dalšími bude mnohem náročnější, neboť dobrat se pověsti až 100 let starých automobilek, které po většinu času vyráběly výjimečná auta, se jeví být v krátkodobém horizontu zcela nemožným. Že na to BMW a spol. hřeší a raději než do technické podstaty investují do oprašování své nedostižené image, je jen druhou stranou téže mince...
















Poznáte, co je tohle za auto? Ne, Audi to skutečně není
Zdroj: Carbuzz@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 11 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
včeraTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
včeraČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch