Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Toyota spektakulárně propadla v losím testu, málem se převrátila
27.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Švédové testovali Toyotu Hilux už v roce 2007 a neuspěl ani tenkrát. Letos, v nové generaci, měla velmi podobné problémy. Proč?
Nová Toyota Hilux nezvládá losí test. Uvádí to švédský magazín Teknikens Värld, jehož zkoušky tohoto typu jsme tu měli už dříve - v jednom skončila špatně korejská kombi, v dalším zklamal Mercedes C 350e. Hilux se již v rychlosti 57 km/h staví na dvě kola a je potřeba rychlých reakcí řidiče, aby se nepřevrátil. Je to podobně špatný výsledek, jako u minulé generace, kterou Teknikens Värld testoval v roce 2007. Důvod však pravděpodobně není ve vysoké stavbě karoserie.
Všechny letos testované pick-upy mají stabilizační systémy, které by měly losí test bez problému zvládnout. A také je všechny zvládají - Volkswagen Amarok, Nissan Navara i větší Ram 1500 zůstávají i v rychlostech nad 60 km/h na všech kolech a kužely projíždějí bez problému. Zkouška Hiluxu je však nečekaně dramatická.
„Mám dojem, že vůz má příliš mnoho přilnavosti. (...) Ničeho jsem si nevšiml, dokud jsme se téměř nepřevrátili. Pak jsem kontroval volantem a všechna kola dosedla zpátky na zem,” říká Oskar Krüger, který byl při losím testu za volantem. Kromě něj tam byli čtyři další lidé a v korbě byla závaží, protože Teknikens Värld testuje pick-upy maximálně naložené dle specifikací výrobce.
Užitečná hmotnost u Hiluxu je 1 002 kg; tolik zátěže výzkumníci nenašli, takže na palubě bylo „jen” 830 kg. Hmotnost ale nejspíš nebyla důvodem takhle spektakulárního propadnutí, protože tlumiče pérování na levé straně nešly na dorazy, ještě jim zbývalo trochu zdvihu. Podle Rubena Börjessona, expertního testovacího jezdce Teknikens Världu, byla důvodem přilnavost pneumatik, resp. přesněji její přebytek. Zatímco ostatní pick-upy jsou za limitem nedotáčivé, gumy Hiluxu drží a drží a vyšší těžiště se postará o to, co vidíme na fotkách a na videu.
Červený testovaný Hilux má příplatková kola s pneumatikami o rozměru 265/60 R18. Standardem tu jsou sedmnáctky s pneumatikami 265/65 R17 a s nimi dostal magazín jiné, stříbrné auto k testu o pár dnů později. Výsledek je o něco lepší, ale pravá kola se i tak odlepí od země. „I tak, o devět let později je tohle standardní chování Hiluxu. To není dost dobré, ani zdaleka,” končí komentář na videu.
Po testu z roku 2007, kdy byl Hilux také testován na příplatkových větších kolech, údajně tahle kola zmizela z nabídky. Jestli se něčeho podobného dočkáme i tentokrát, není známo. Toyota reagovala na výsledky slovy, že „je velmi překvapena” a že „bere toto hodnocení velmi vážně”, ale že nový Hilux byl při vývoji testován dle standardů ISO 3888 a že požadavkům vyhověl.

Schéma losího testu Teknikens Värld
Takhle dramaticky vypadala zkouška Toyoty Hilux
Zdroj: Teknikens Värld
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 3 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Čínský hit, který je větší než Octavie, ale stojí míň než Fabie, se ukázal v novém. Teď vypadá jako Audi a stojí ještě míň
29.3.2025Tohle je nejkrásnější pohled na 800koňový kombík BMW M3, jinde je to jako když přijela pouť
29.3.2025BMW se zoufale snaží rozprodat nechtěné XM. Prodeje padly až k nule, dává na něj slevy už 520 tisíc Kč
30.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Reakce Ferrari na Trumpova cla jasně potvrzuje, že má problémy s prodejem některých modelů
30.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva