Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění
21.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nissany Leaf, kterým příliš poklesla kapacita baterií pro přílišné horko, dostanou baterie kompletně nové v rámci vyrovnání kauzy „Wilting Leaf”.
Nissan Leaf si nerozumí s horkým prostředím, jak zjistili majitelé tohoto elektromobilu v Kalifornii a Arizoně. Kauza nazvaná „Wilting Leaf”, tedy „Vadnoucí list” podle jména tohoto stroje, se zabývala rapidním poklesem kapacity baterií v příliš horkém prostředí a týkala se Leafů modelových let 2011 - 2012. Kapacita jejich baterií totiž v některých případech během jediného roku poklesla i pod 50 %.
Záruka kryla pokles výkonu baterií, nikoliv pokles její kapacity, třebaže Nissan dříve hovořil o tom, že Leafy nebudou potřebovat vyměnit baterie až po deseti letech provozu, pokud vůbec. Když je ale po pouhém roce užívání kapacita pod polovinou, je jasné, že oněch deset let tak úplně nebyla pravda. Bavíme se o velmi horkém prostředí jihozápadu Spojených států, ale když tam mohou trvale žít miliony lidí, zas takový extrém to asi nebude. Japonci přesto odmítali uznat, že by šlo o problém, který by chtěli řešit v rámci záruky.
Majitelé se tedy s Nissanem začali soudit a tento spor má nyní rozuzlení - automobilka se nakonec rozhodla s majiteli na řešení domluvit mimosoudně. Pokud žijete v dotčených oblastech a kapacita akumulátoru ve vašem Leafu poklesne pod „devět čárek”, máte nárok na kompletně novou baterii. Nikoliv repasovanou, nově vyrobenou. Jakou měrnou jednotkou je v tomto případě „čárka”, nevíme.
Problém, který znamenal takovéto vyrovnání, je, že Nissan inzeroval dojezd 160 km na jedno plné nabití, tedy na nabití na 100 %. Zároveň ale existovalo doporučení, že v oblastech, kde je moc horko, není dobré nabíjet akumulátor na více než 80 %, aby neutrpěla jeho životnost. O tomhle doporučení údajně zákazníci Leafů před nákupem nebo pronájmem nevěděli, takže samozřejmě nabíjeli na 100 % s negativními efekty na akumulátor.
Nissan v průběhu let jednak vylepšil záruku a jednak akumulátory v Leafu upravil po chemické stránce, takže prý jsou odolnější vůči horku. Do dotčených Leafů musí být nově nainstalovány právě tyto upravené baterie. Zda ale tentokrát už vydrží slibovaných deset let, je stále otázkou, na kterou budeme znát odpověď až po delší době.




























Takto se Nissan Leaf ukázal před lety jako horká novinka. Nyní víme, že horko ráda nemá
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
včeraMuž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5.4.2025Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
5.4.2025
Nejnovější články
Honda začala znovu nabízet snad nejvtipnější skrytý prvek výbavy auta, je jako z katalogu Simply Clever Škody
včeraPolibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
včeraNěmci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včeraUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
včeraJe vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.06. 19:06 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.06. 12:59 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.06. 12:09 - Stepan
- Onboard videa 04.06. 12:02 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 04.05. 18:01 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 04.05. 13:11 - jerry
- BMW Divize 04.04. 15:41 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 04.03. 17:10 - pavproch