Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němečtí zelení se asi už dočista zbláznili. Toto chtějí udělat s tamními silnicemi
21.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že auta jsou ekologickým aktivistům trnem v oku, nemusíme říkat. Přesto překvapí, kam až zachází se svými návrhy. Z Německa teď přichází plán, jak prakticky zničit autoprůmysl.
Před několika málo týdny jsme se rozepsali o čínské elektromobilitě. Tamní vládní dotace, stejně jako zápal místních firem, jsou něčím, s čím se jinde ve světě nesetkáte. Řada lidí proto americkým, evropským či japonským automobilkám dává největší trh za příklad a požaduje, aby v jejich zemi bylo rovněž spalovacím motorům učiněno zadost. Jen málokdo však dokáže obhlédnout celý obraz - pokud by se tak stalo, nebyla by Čína za své kroky nekriticky obdivována.
Důvodem je skutečnost, že čínský energetický průmysl spoléhá hlavně na spalování fosilních paliv. Během pouhých tří týdnů tak v zemi vypustí do ovzduší takové množství emisí CO2, jaké v rámci celé Evropské unie vyprodukují všechny automobily za rok. Je tedy naprosto očividné, že jakékoliv přitahování opasků na Starém kontinentu nemá z globálního hlediska valný význam.
Tím samozřejmě nechceme jakkoliv vyzývat ke snižování ochrany životního prostředí. Je ale třeba, aby vše bylo prováděno se zdravým rozumem. Nikoliv ve stylu EU, jež od roku 2021 počítá s emisním limitem 95 gramů CO2 na kilometr. Tato hladina je nejpřísnější na celém světě, onu obdivovanou Čínu nevyjímaje. Problémem ale je, že splnit legislativní limity začíná být stále těžší.
„S lítostí vám musím oznámit, že se nám nepovede splnit naše vlastní cíle pro rok 2020,“ uvedla před zástupci Číny, Francie, Ruska, Spojených států a třiceti dalších zemí německá ministryně pro životní prostředí Svenja Schulze. Tím jen nahnala vodu na mlýn ekologických aktivistů, dle kterých „špinavé uhelné elektrárny a spalovací motory jsou zpátečnické technologie, jež nepatří do moderního Německa“.
Zelené organizace proto nyní požadují, aby si země tvrdě došlápla na individuální automobilovou dopravu. Jejich požadavky jsou naprosto absurdní: nejvyšší povolená rychlost by měla klesnout na 80 km/h, a to i na dnes rychlostně neomezených dálnicích. Kromě toho by 26 týdnů v roce, tedy každý druhý týden, platil naprostý zákaz pohybu aut. Jak by se přitom mnozí lidé dostali do práce a zboží do regálů, to již osvětleno nebylo.
Cílem těchto snah je samozřejmě likvidace automobilového průmyslu, či alespoň jeho části. „Pokud automobily nebudou výrazněji ekonomičtější a nebudou produkovat méně emisí, pak musí být zredukováno jejich množství v provozu. V takovém případě by nutně musela být navýšena daňová zátěž u pohonných hmot i silniční poplatky,“ uvedl k tématu německý ministr dopravy Michael Müller-Görnert.
Čeho přitom těmito kroky bude docíleno? V podstatě naprostého ekonomického kolapsu. Stačí si uvědomit, že díky své síti dálnic je Německo tranzitní zemí. Pokud se na nich drasticky omezí provozu, ničemu dobrému to neprospěje - leda zdražování a nedostupnosti zboží. Pokud by se navíc podařilo zeleným omezit používání aut ze strany Němců a tím nepochybně snížit jejich prodej, budou tím trpět i tamní automobilky, které jsou v Německu jedním ze stěžejních zaměstnavatelů. Výsledkem by tedy byla vyšší nezaměstnanost a Německo by se rázem bude muselo potýkat s ekonomickými problémy, které dnes nezná.
Vše tedy nasvědčuje tomu, že němečtí se definitivně zbláznili a planě volají po likvidaci automobilového průmyslu spoléhajícího na spalovací agregáty, i když zatím nemají v rukou žádnou rozumnou náhradu - elektromobily ji v masovém měřítku nepředstavují ani uživatelsky, ani ekonomicky. Doufejme tedy, že tyto tlaky vyzní do prázdna, v tuto chvíli jde ale o vážně míněnou iniciativu...
Takto vypadají povětšinou německé dálnice nyní...
...ekologičtí aktivisté ale touží po přibližně takovémto stavu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
včera - Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
1.12.2024 - MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024
Nejnovější články
- Ceny náhradních baterií a motorů pro elektrické VW a Škody jsou takový průšvih, že se o nich v servisu bojí mluvit
před 3 hodinami - Youtuber popsal, jak dostal Cybertruck do Evropy. Na loď nesměl, s dopravou stál 4,5 milionu, přihlásil ho v Albánii a trápí se s nabíjením
před 5 hodinami - Končící manažer VW jasně ukazuje, jak odtržené od reality dnešní vedení automobilek je
před 6 hodinami - Jaguar ukázal svůj přelomový nový vůz. Říká mu 00 a přesně tam s ním míří, už teď počítá se ztrátou 90 procent kupců
před 8 hodinami - Nový přeborník ve ztrátě hodnoty překonal všechny a všechno, majitele přišel na 1,3 milionu Kč za 11 měsíců a 11 tisíc km
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva