Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci chtějí dát dieselům poslední ránu. Po tomto kroku jich už přežije minimum
11.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němcům zjevně nestačí do jaké pozice se dostaly diesely po nedávném soudním rozhodnutí. Teď chtějí nařídit povinné úpravy, které by je prakticky dorazily.
Diesely momentálně nemají na růžích ustláno a pravidelně se mluví o jejich konci. V některých automobilových třídách jsou sice nadále nesmírně populární, v důsledku možného zákazu vjezdu takových aut do center měst se ale v některých zemích lidé odvracejí nejen od starších pohonných jednotek, které skutečně lze označit za producenty sazí, ale i od těch nových, jenž již dostaly do vínku filtr pevných části, selektivní katalytickou redukci a mnoho dalších anti-emisních opatření.
Z nám blízkých zemí to platí zejména o Německu, kde není zájem o ojeté nafťáky, ani o nové vozy s těmito motory. Přesto německá vláda dosud vzbuzovala dojem, že sice naoko proti dieselům brojí, nicméně ve skutečnosti je hodlá zachránit. Nebylo by to nic podivného, neboť právě německé automobilky - především pak ty prémiové - na diesely v Evropě spoléhají měrou vrchovatou. Showroomy takového Audi, BMW či Mercedesu by bez nich pomalu osiřely.
Pokud by tedy německá vláda nepodnikala podpůrné kroky, zakrátko by mohla čelit značným ekonomickým problémům. Tedy alespoň z našeho úhlu pohledu. Politici jsou ale zjevně zcela jiného názoru, jak informuje magazín Der Spiegel. Chystá se totiž plán, který by minimálně naprosté většině ojetých dieselů definitivně zatnul tipec.
Vláda chce zavést povinně osazení starších dieselových vozů novými komponenty, jenž by zredukovaly jejich emisní stopu. Řeč je o již zmíněné selektivní katalytické redukci, kvůli které by každé ze zhruba 12,5 milionu dieselových aut, jenž po Německu jezdí a nechlubí se emisní třídou EU6, musel být vybaven nádržkou na roztok močoviny AdBlue, příslušnými hadičkami, vstřikování i novým výfukem. Kromě toho by samozřejmě dorazil i nový software, pročež je zcela jasné, že by šlo o finančně i časově náročnou modifikaci.
Německá vláda zvažuje, že by kvůli těmto změnám vytvořila fond, do kterého by vložila 5 miliard Eur (126,6 mld. Kč), které by pokryly část nákladů potřebných na provedení změn. Na programu by pak měly finančně participovat i automobilky. A uvažuje se i o tom, že by modifikace zaplatili samotní motoristé (kteří je tak jako tak zaplatí, ať už přes daně nebo ceny nových vozů), což by u starších aut s nízkou zůstatkovou hodnotou znamenalo jejich okamžitý konec.
Jak tento záměr dopadne, je zatím pochopitelně otázkou. Nicméně se dá předpokládat, že pokud bude skutečně realizován (a Němci jsou na to blázniví dost, už dosavadními kroky si řežou větev, na které sedí), pak diesely v Německu téměř zcela vyklidí pole. Lidé se totiž budou hromadně zbavovat starých, se kterými už nebudou moci vyjet na jakoukoliv silnici a v provozu zůstane jen zlomek nejnovějších či dodatečně upravených starších agregátů. A že podobné tažení proti naftovým motorům neprospěje ani prodeji těch nových, je nabíledni.
Pro automobilky by tato situace pochopitelně znamenala problém, a to i zprostředkovaně. Nejde tu jen o možný nižší prodej nových dieselů, ale také o vyšší emise CO2 benzinových motorů, které povedou k hrozbě miliardových pokut za nesplnění limitů. Už kvůli tomu bychom čekali, že se Němci touto cestou nevydají, ale to jsme čekali i v případě oněch omezení vjezdu do center. A jak to dopadlo...
Německá vláda zvažuje povinné retrospektivní osazení starších dieselů nádržkami a příslušnými komponenty na roztok močoviny AdBlue. Takový krok by ale v podstatě znamenal konec dieselů v Německu, přinejmenším těch starších
Zdroj: Der Spiegel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před hodinou - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 3 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 4 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 6 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva