Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo si nechal udělat Ford z Lamborghini. Podivný výtvor se teď pokouší zpeněžit
16.12.2018 | Mirek Mazal
Už jsme viděli spoustu aut, která se tvářila jako stroje prestižních značek a ve skutečnosti šlo o mnohem obyčejnější voty. Majitel tohoto se rozhodl jít zcela opačnou cestou.
Viděli jsme to už mnohokrát a vídáme to i v České republice. Někdo vlastní třeba Peugeot 406 Coupe a místo toho, aby byl spokojený s jedním z nejkrásnějších francouzských aut posledních dekád, z něj začne stavět Audi. A nebo rovnou Ferrari. Na jednu stranu se to dá pochopit, prestižní auto chce mít leckdo, ale reálně na něj má málokdo. Na druhou stranu je ale třeba se ptát, kam si takoví lidé pomohou - reálně dál jezdí Peugeotem 406 Coupe a když jejich přetvářka praskne, svou image tím rozhodně nepodpoří. Tričko s nápisem „Vesrace” také frajera z nikoho neudělalo.
Přes tento závěr potěmkinovské pokusy o lepší auta na bázi těch horších vznikaly, vznikají a vznikat dále budou, dnes vám ale ukážeme něco trochu jiného. Těžko říci, jestli to má šanci vzbudit vaše sympatie, na světě ale existuje minimálně jeden člověk, který vzal výjimečné auto prestižní značky a zabalil jej do hávu mnohem obyčejnějšího stroje. Říká si Tractorri Custom Coupe a jeho podstata je stejně bizarní, jako jeho jméno.
Na první pohled se jedná o karmínově červený Ford Mustang, ve skutečnosti ale jde o Lamborghini Gallardo, které si na Ford pouze hraje Podivný kříženec nemá na světě obdoby, italský supersport do hávu amerického pony caru ještě nikdo nikdy „nezabalil”. I když tedy z některých pohledů vůz vypadá jako skutečný Mustang z roku 2007, ve skutečnosti jím není ani trochu - technika je kompletně z Gallarda.
Je tu celé šasí i pohon zajišťovaný pětilitrovým motorem V10, který spolupracuje s šestistupňovým automatem, všechno „Fabbricato in Sant'Agata Bolognese”. Výkon tedy putuje na všechna kola jako v každém Gallardu a některé detaily to pochopitelně „přiznají”. Už pohled zboku naznačí, že tady něco nehraje a zádi by autu americký původ uvěřil snad jen hodně slabozraký člověk.
Výsledek je ale ještě větším křížencem, než se na první pohled zdá. I když příď je jasně Fordu, nicméně a díly jako zadní blatníky, nárazníky a zadní světla původně patřily Lamborghini, najdou se i komponenty jiných značek. Třeba v předním nárazníku našly své uplatnění diodové blinkry z Porsche 911 Turbo, protože když už se míchá, tak proč ne pořádně.
V kabině už se podobným přístupem nikdo nezdržoval. Tractorri Custom Coupe tak zdobí původní italská palubní deska s volantem střeženým býkem. Řidičovo pracoviště doplňuje stejně vyvedený středový tunel. Cestující potěší kůží potažené sedačky, originální obložení dveří nebo alcantarová stropnice. Aktivní zůstaly i všechny funkční prvky. Elektronika pracuje bez omezení, proto je k dispozici kompletní infotainment nebo například možnost přizvednout světlou výšku předního nárazníku při přejíždění nerovností či zpomalovacích prahů.
O autu se nyní dozvídáme díky tomu, že je na prodej. Vzniklo v roce 2009, dodnes najelo jen 4 126 kilometrů a víme také, že integrace dvou nesourodých světů do jednoho balení vyšla na 700 tisíc dolarů, dnešním kurzem asi 15,9 milionu Kč. To je absurdní suma na podivné Lambo i Ford v jednom.
Unikátní Tractorri Custom Coupe dostalo své jméno kvůli faktu, že zakladatel italské automobilky Ferrucio Lamborghini se původně věnoval výrobě traktorů. Máme pocit, že spíše než jako projev úcty musel tohle auto brát jako důvod obrátit se v hrobě, ale proti gustu... Pokud by takový stroj byl vaším šálkem kávy, vězte, že bude k dostání na lednové aukci společnosti Barrett-Jackson zatím bez odhadu možné ceny.
Tractorri Custom Coupe se tváří jako Mustang, ale z Fordu jsou tu jen části karoserie. Auto je ve skutečnosti Lamborghini Gallardo
Zdroj: Barrett-jackson
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii včera 12:07
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship včera 12:00
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
před hodinou - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
před 3 hodinami (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
před 4 hodinami - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
před 6 hodinami - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Onboard videa 12.24. 12:21 - Stepan
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch