Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo si nechal dát do skutečného BMW M3 diesel, teď se ho marně pokouší prodat
30.11.2019 | Mirek Mazal
Žádný diesel vylepšený o karosářské díly z M3, ale skutečná tovární M3 předělaná na dieselový pohon. Přestavba stála majitele půl milionu korun, celé auto teď stojí míň.
Tento černý kabriolet se čtyřmi koncovkami výfuku skutečně opustil továrnu BMW jako vrcholná verze M3 vybavená atmosférickým osmiválcem o objemu čtyř litrů. Zvučný motor s výkonem 309 kW (420 koní) a 400 Nm přesně pasoval do koncepce otevřeného nebe nad silným BMW se zadními koly poháněnými za pomoci vysokootáčkového benzínu a manuální převodovky.
Dva roky vše zůstalo v původním stavu, pak ale majitele napadlo, že motor V8 vepředu nahradí R6, tedy řadovým šestiválcem. To by nemusela být až taková ztráta, pokud by ovšem nebyl na naftu. Co jej k tomu vedlo, nemáme tušení, nicméně to udělal, zřejmě jako jediný člověk na světě.
Z pohledu nadšence tu máme ztrátu příjemné charakteristiky pohonu, pocítit bude i pozbytí 216 koní výkonu na zbylých 204 ořů (150 kW). Nově použitá pohonná jednotka N57D30 pochází z BMW 325d řady E90 a racionálně vzato by mohl být výsledek zajímavý. Pokud by ovšem přestavba nepřišla na 20 tisíc Eur (511 tisíc Kč). Tolik stál nový motor, výměna řídicích jednotek, kabelových svazků, brzd, motoru a převodovky - ta je na fotografiích stále manuální, i když inzerent píše o automatu.
Odpružení a nápravy zůstaly věrné originálu, stejně jako vizuální část M3 kromě disků kol M167. Do přestavby interiéru se nikdo nepouštěl, proto méně náročný fanoušek dostane do rukou stroj s aurou nejvýkonnější verze BMW 3 E93, jen realita bude o dost horší. Úsměvný je sériový otáčkoměr cejchovaný do devíti tisíc otáček za minutu, takové „točky” by byly pro naftu jistou smrtí.
Vůz je v tomto stavu už chvíli v prodeji, zájem o něj je ale celkem nepřekvapivě minimální, pokud vůbec nějaký. Každopádně se ho nedaří prodat a cena stále klesá - s nájezdem 89 555 kilometrů je nyní 9 let staré auto prodáváno na 18 490 Eur, tedy asi 472 tisíc Kč. To je méně, než kolik stála samotná úprava, takže jde teoreticky o zajímavou nabídku. Otázkou ovšem je, jestli existuje ještě někdo jiný, kdo by po naftové „antiM3” s 204 koňmi vůbec toužil - zatím to tak nevypadá.
BMW M3 Cabrio alias M325d bez střechy je schváleno do provozu, už jen najít kupce, kterému by něco takového přišlo zajímavé. Přes klesající cenu se dosud nikdo takový nenašel
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 3 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Živá témata na fóru
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 09:37 - Snowman000
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:10 - Truck Daškam
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB