Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejšílenější škodovky posledních let: od Octavie s 1000 koní po Superby jezdící 300
25.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Statisíce Fabií a Octavií jsou nudné krabice, pak tu je ale pár strojů, které jsou všechno, jen ne to.
Když se řekne škodovka, spoustě lidí se vybaví staré stodvacítky jako smutný symbol normalizace na českých silnicích. Další napadne Fabia HTP, stroj, který se pejorativních přezdívek typu „Honem To Předjeď” už asi nikdy nezbaví. Ostatní zase vidí čipované Octavie TDI, které se za oblaků černého dýmu pokoušejí soupeřit se šesti- a osmiválci na semaforech.
A pak tu jsou nekonečné zástupy Fabií a Octavií, které si jejich majitelé pořídili prostě proto, že chtěli nějaké „normální auto” na každodenní ježdění. Nemine den, aby člověk na českých silnicích nepotkal ne jednu, ale hned zástup vozů této značky. A právě tahle všednost aut s logem Škoda stojí za tím, že se za nimi jen málokdo ohlédne, není-li fanouškem okřídleného šípu.
Ovšem, je-li člověk fanouškem, vybaví se mu při slově Škodovka spousta jiných aut. Namátkou zmiňme třeba 130 RS, Rapid 130 R/H nebo koncept 110 Super Sport, který se kvůli zásahu KSČ bohužel nikdy nedostal do sériové výroby a největší slávy se mu dostalo ve filmu, ze kterého cenzura udělala paskvil. To nejsou nezajímavé stroje, patří ale minulosti a v posledních letech je můžeme leda studovat v historických análech.
Zástupy Fabií, Octavií a do jisté míry i Superbů nicméně občas naruší stroj, o kterém když nevíte, že to je Škodovka, byste to podle jízdních parametrů nikdy neodhadli. Nebo takový, který není spokojen se svou rolí auta a chce být lokomotivou. Nebo se tváří jako americký muscle car. Nebo... dosaďte cokoliv, co by člověk od Škodovky nikdy nečekal, ale co díky kreativitě tunerů vzniklo a je hodné pozornosti.
Právě o takových počinech občas píšeme. Stojí totiž za pozornost, že mezi statisíci obyčejnými auty s výkony okolo 100 koní se občas najde jedno či dvě, které jich mají mnohonásobně víc. A na kterých to třeba ani není vidět. Tady je 9 takových z posledních pár let i s jednou perličkou na závěr.
Škoda Superb Rothe
Velký sedan by měl mít také dostatek výkonu, aby svůj majestátní vzhled podpořil schopnostmi. Jenže Superb není ani sedan, ani velký, a ani zas tak majestátní. Slušnou porci výkonu ve své nejschopnější verzi přesto nabízel, 260 koní 3,6litrové VR6 ale bylo pro tunera Rothe málo. Takže pod kapotu putovala 3,2litrová verze VR6 z Golfu V R32, ale skoro všechno v ní je nové a odolnější. Výsledkem je 514 koní, 600 Nm a maximálka 305 km/h.
Přečtěte si víc:
Škoda Superb Rothe: i škodovka může jezdit přes 300 km/h
Škoda Octavia RS Bimoto
Octavia RS má za normálních okolností jeden motor a pět míst k sezení. Tahle konkrétní Octavia RS je ale jednou z nejšílenějších úprav škodovek vůbec. Má dva motory a jen dvě místa k sezení - místo zadních sedaček totiž je druhý dvoulitr TFSI, pohánějící zadní kola. Také má dvě převodovky, spojky a tisíc koní, s nimiž zajíždí čtvrtmíli za 10,64 s s cílovou rychlostí 224 km/h. A na stovce je za 2,6 vteřiny.
Přečtěte si víc:
Škoda Octavia RS Bimoto: výkon 1 000 koní a stovka za šílených 2,6 s
Škoda Fabia Combi TDI s 262 koňmi
Tmavě šedých Fabií Combi I. generace jezdí po silnicích tisíce. Jenže jejich výkony v drtivé většině případů končí lehce nad stovkou koní. A pak je tady tento stroj, který byste od běžné Fabie s většími koly nerozeznali, protože to prostě nejde. V útrobách je ale spousta novinek a k těm hlavním patří 262 koní a 493 Nm pod kapotou z devatenáctistovky TDI. Pozoruhodný sleeper...
Přečtěte si víc:
Škoda Fabia Combi TDI s 260 koňmi: dokonale skrytá hrozba
Škoda Octavia Muscle Coupe
Do Fordu Mustang se montovalo i slavné TDI o objemu 1,9 litru, které většina z nás důvěrně zná v první generaci Octavie. Nevěříte? Jak si jinak vysvětlit tento „Mustang”, který má pod kapotou právě dieselovou devatenáctistovku? Sarkasmus stranou, tohle indické cosi musí patřit k nejšílenějším kreacím, které na základě Octavie vznikly. Nejenže to je vážně ošklivá věc, k Fordu Mustang to nemá o nic blíž, než k němu má Octavia ve své sériové podobě.
Přečtěte si víc:
Co s vaší starou Octavií? Udělejte z ní repliku Fordu Mustang
Škoda Fabia TDI 4x4
Fabia a čtyřkolka je věc, kterou oficiálně skombinovat nelze. Buď chcete Fabii a musíte se spokojit s předním náhonem, nebo chcete čtyřkolku a je potřeba jít do jiného showroomu. Fabia TDI 4x4 nicméně skutečně existuje, je dílem Jana Vávry, má 310 koní a jezdila závody do vrchu. Za ohromných oblak černého dýmu, kterou vypouštělo snad nejkratší výfukové potrubí na přeplňovaném autě - je tu jen koleno za turbodmychadlem a výstup je nahoru. Pod plným plynem tahle věc připomíná lokomotivu.
Přečtěte si víc:
Tahle Škoda Fabia 1,9 TDI má 310 koní a 4x4, hulí jak lokomotiva
Škoda Octavia RS KITT belgické policie
Michael Knight bojoval se zločinem a k tomu měl speciálně upravený Pontiac Firebird, nazvaný Knight Industries Two Thousand, tedy KITT. Snad podobné záměry měla belgická policie, když si pořídila černou Octavii RS třetí generace a na kapotu jí připevnila ohromnou krabici s kamerami. Také má odhalovat zločin, konkrétně krádeže aut apod., ale zda neodhalí víc prošlých lékárniček než ukradených automobilů, se můžeme jen dohadovat.
Přečtěte si víc:
Škoda Octavia RS belgické policie vypadá jak KITT Knight Ridera
Škoda Superb Combi 3,6 V6 Turbo
Na těchto fotografiích stojí Škoda Superb Combi, i když není vidět. Totiž, dostala fólii s maskováním, které je naprosto ideální na dálnice a do města. Takováto úprava je na kombíku tak hloupá, až je zajímavá. A pod kapotou je motor 3,6 VR6, ze kterého firma HGP dostala 450 koní, takže maximálka blízká 300 km/h by nemusela být nereálná a kdokoliv tohle auto před několika týdny koupil, získal víc než slušný sleeper, pokud odstranil onu praštěnou fólii.
Přečtěte si víc:
Škoda Superb 3,6 V6 Turbo s 450 k je už zdálky ministr války
Škoda Yeti RS
Ovšem, Škodovka nikdy nic jako Yeti RS nepostavila. A i kdyby postavila, nanejvýš by to mělo 200 - 230 koní. Tenhle britský stroj nicméně označení RS může hrdě nosit, protože má pod kapotou 500 koní a pohonné ústrojí od motoru po poloosy z Audi TT RS. To znamená 2,5litrový pětiválec a čtyřkolku založenou na Haldexu, ale odolnějším než u sériového Yetiho. A také je hmotnost o víc než čtvrt tuny níže než v sérii. Nelze se tak divit, že tohle auto na okruzích předjíždí kdeco, je prostě šílené...
Přečtěte si víc:
Škoda Yeti RS: skrytá bestie s 500 koňmi pojede skoro vše
Škoda Yeti RS s 500 k už jezdí, na okruhu vážně drtí vše: video
500koňová Škoda Yeti RS znovu řádí na okruhu: sporťáky svačí, další RS ničí
Škoda Fabia RS za 2,1 milionu korun
Nikoliv, Škodovka do Fabie nikdy nenabízela příplatky jako věnec volantu a obložení interiéru z mahagonového dřeva, kůži Merino na sedačkách, palubní desce i stropě nebo pravými diamanty vykládaný klíček. Toto je zdánlivě obyčejná Fabia slovenské policie, která umí také měřit rychlost. Dostala pancéřování, což je samo o sobě bláznivé, podstata věci je tady ale jinde - na palubě má radar, který stál 47 tisíc eur. Ne 4,7 tisíce, čtyřicet sedm tisíc. Jen za radar. Tehdy to bylo asi 1,2 milionu korun, celé auto stálo v přepočtu 2,1 milionu. A Slováci svého času chtěli koupit další desítky podobných aut s totožnou měřící výbavou a stejně absurdní cenou. Tenhle stroj tu je jako perlička na závěr - není specifickým svým vzhledem, výkonem, ani ničím podobným, jen svou šílenou cenou...
Přečtěte si víc:
Jedna policejní Fabie za 2,1 milionu Kč? Tak se krade na Slovensku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 3 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 5 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 6 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 8 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel