Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlépe zrychlující auto světa se rozpadá při startu, za den jich kapitulovalo pět
15.2.2019 | Mirek Mazal
Žádný nahodilý problém, ale zjevně poddimenzovaná technika nezvládající spolehlivě práci, na kterou je vůz určen, trápí Dodge Demon. V Texasu jich zkolabovalo hned pět za jediný den.
Dodge Challenger SRT Demon je kupé s ohromující dynamikou. Právem nosí titul nejlépe zrychlující ho sériového auta světa, protože rychlosti 100 km/h dovede dosáhnout v kratším čase, než je zapotřebí na přečtení tohoto odstavce.
Přeplňovaný motor V8 o objemu 6,2 litru posílá na zadní kola šílených 602 kilowattů (807 koní) a 972 newtonmetrů. Zrychlení z pevného startu na 97 km/h je otázkou pouhých 2,3 sekundy. Automatická převodovka se zadním samosvorným diferenciálem mají na starost přenést kolosální energii na silnici, ale ne vždy se dějí věci podle představ konstruktérů.
Zdokumentován byl případ minimálně pěti Challengerů, které se rozpadly na kusy při snaze o co nejrychlejší akceleraci během jednoho jediného dne na jednom místě. Pětice řidičů využila speciálně vyvinuté pneumatiky, aby trakce zadních kol dosáhla maxima, nicméně lepivé pláště jen přispěly k fatální destrukci mechanických komponentů.
Svědectví přináší video ze závodů na čtvrt míle. Jsou vidět vibrace celého vozu a následná exploze v oblasti zadního diferenciálu. Nejvíce škodil urychlený start pod plným plynem, přenos velkého výkonu na kola nevydržel okamžitý nápor a materiál vypověděl službu. Pod autem zůstala hromada zbytků dílů, které nezbylo než zamést ze startovní čáry.
Katastrofické selhání je pěkně vidět na zpomalených záběrech. Problém postihl minimálně čtyři kusy sériového provedení a jeden upravený model. Demolice zadního diferenciálu není příjemná podívaná, ale bohužel se zřejmě stala chyba ve výrobním procesu. K rozpadu Challengeru jistě přispívají i lepivé pneumatiky s hladkým vzorkem, který nedovolí sebemenší prokluz a výkon motoru vyrazí tím nejslabším místem ven.
Zpráva o hromadném selhávání Demonu vyvolala obavy mezi komunitou vlastníků. Videozáznam s podrobnou dokumentací podnítily automobilku Fiat Chrysler Automobiles k zahájení interního vyšetřování příčin, v brzké době čekejme svolávací akci - toto jistě nebudou náhodná selhání.










Dodge Challenger SRT Demon byl uznán za nejlépe akcelerující vůz, přitom svoji královskou disciplínu prakticky nezvládá bez kritických následků
Zdroj: Olsons Ecoboost@Youtube
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
včeraČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před hodinouNěmci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
před 3 hodinamiVW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
před 4 hodinamiBentley si loni odpravilo prodeje i zisky hybridy, a tak letos obojí zkusí zachránit čím? No jistě, dalšími hybridy
před 6 hodinamiMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva