Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muž dal za první vyrobené auto svého druhu 68 milionů, nikdy ho ale nechce řídit
24.1.2020 | Mirek Mazal
Jakkoli v tomto případě chápeme motivaci, smyslem existence každého auta je jezdit a ne čekat na soudný den v garáži. Pokud se to tak semele, budiž, ale koupit vůz za takové peníze rovnou s cílem ho nikdy neřídit?
Loňská stávka svazu zaměstnanců General Motors posunula zahájení sériové výroby nového Chevroletu Corvette do roku 2020. I na první vyrobený kus určený pro běžné kupce a jeho dražbu se tak muselo čekat. Ostře sledovanou aukci zatím nedostupného supersportu ovládl Rick Hendrick, majitel a šéf Hendrick Automotive Group.
Movitý sběratel je tak prvním majitelem Corvette C8 a předběhl všechny ostatní zájemce o první generaci s motorem za kabinou. Na aukci pořádané firmou Barrett-Jackson ve Scottsdale za ni zaplatil rovné tři miliony dolarů (68,1 milionu Kč). Spokojený investor novinářům odpověděl na několik otázek, největší ohlas ale vyvolalo prohlášení, že do auta nikdy nemíní usednout a řídit ho.
Místo hledání limitů vyváženého stroje bude první C8 zdobit sídlo Hendrickovy společnosti v Severní Karolíně. Firma se prezentuje budovou o rozloze 5 388 metrů čtverečných, kde na nový přírůstek čeká dalších 120 Chevroletů Corvette. Kolekce zahrnuje mimo jiné exempláře z bývalého majetku krále Leopolda III., hudebníka Roye Orbisona nebo mexického exprezidenta Gustava Díaze Ordaze.
Hendrick však nedostane červený vůz vystavený přímo na aukci, výrobní linky se teprve rozbíhají a teprve tehdy bude jeho vůz vyroben. Hendrick může osobně dohlížet na postup montáže světově první Corvette nejnovější série. Hotové auto bude přemístěno do muzea značky poblíž továrny v Kentucky, než si ho sběratel nechá poslat domů.
Výroba bude spuštěna za měsíc, kupci by měli být uspokojováni postupně od března. Objednávky otevřené varianty byly zpřístupněny minulý týden, zatímco kupé je pro letošek už vyprodané. Hendrick novinářům také řekl, že jeho obchodní zastoupení Chevroletu eviduje asi tisíc objednávek.
Běžná cena C8 začíná pět dolarů pod hodnotou 60 tisíc USD (1,4 milionu Kč). To neplatí u předvoje za 68 milionů Kč, se kterým se navíc nebude nikdy jezdit. Ekonomicky pochopitelný postup vyvolává zamyšlení nad smyslem existence auta s výkonem 495 koní, podle nás si každý vůz zaslouží v prvé řadě jezdit.












Rick Hendrick si přišel pro výhradní právo vlastnit další úplně první vyrobený Chevrolet Corvette, řídit ho ale nikdy nehodlá. Novinka doplní jeho rozsáhlou sbírku nejen Corvette
Zdroj: Detroit Free Press
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Toyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včeraDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včeraBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
včeraKončící německý kancléř to zabil: „Elektromobilita funguje, průlomu bude dosaženo do roku 2030!” říká
včeraNeslavně slavná jugoslávská automobilka se pokouší vrátit mezi živé, nevzala to za špatný konec
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.21. 20:53 - Kavis
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie