Mercedes slibuje, že osmiválce udrží v nabídce, navždy. Jsme na to zvědavi

Při současném vývoji se chce dodat: „Nikdy neříkejte navždy.” Šéf vývoje Mercedesu dodává: „Kupte 6,3 V8.”
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Mercedes slibuje, že osmiválce udrží v nabídce, navždy. Jsme na to zvědavi

17.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Mercedes slibuje, že osmiválce udrží v nabídce, navždy. Jsme na to zvědavi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Při současném vývoji se chce dodat: „Nikdy neříkejte navždy.” Šéf vývoje Mercedesu dodává: „Kupte 6,3 V8.”

Mercedes-Benz ve své nabídce zachová osmiválcové motory, ať se emisní regulace budou snažit jich svět zbavit, jak budou chtít. Hovořil o tom dr. Thomas Weber, šéf oddělení výzkumu a vývoje u trojcípé hvězdy, při představení třídy GLC v Austrálii. „Jsme naprosto přesvědčeni, že se navždy budeme držet osmiválců,” odpověděl na otázku bez zaváhání.

To je dobrá zpráva pro všechny petrolheady a fanoušky AMG, protože to bude jistě právě AMG, kde bude osmiválců existovat nejvíc. Jenže to není všechno tak krásné, jak bychom možná chtěli, protože osmiválce budou muset také procházet downsizingem, čtyři litry nemusí být konečná. Také očekávejme větší turba či jinak výkonnější systémy přeplňování. „Styl bude jiný, objem bude jiný. Přijdou větší turbodmychadla, a kam až můžete snížit objem osmiválce? Zatím nevím,” uvedl Weber.

Hovořil také o možnosti přidání elektřiny, ale ne přímo stylem „běžného” plug-in hybridu. Nejde o to, že tenhle způsob sníží normovanou spotřebu nejvíce, ale o to, že je těžký. Ve vozech AMG bychom tak mohli vidět věci jako elektrická turba nebo podobnou elektrickou pomoc, jakou mají vozy Formule 1. „Je tu prostor pro něco, co bude spíš krátkodobě uschovávat energii a přidávat výkon. Právě F1 by tu mohla být modelem. Je to trochu jiné, než koncept silničních hybridů,” pokračoval Weber.

Atmosféricky plněné velkoobjemové motory jsou podle něj nicméně pryč. Je to pochopitelné, protože nejsou schopny nabídnout nižší normovanou spotřebu. Radí nicméně jednu věc, stejnou jako my - kupte si atmosférickou 6,3 V8, dokud jsou. „6,3 V8? Teď byste si ji měli koupit tak rychle, jak to jen jde,” řekl doslova manažer Mercedesu.

Sympatická slova potvrzující přece jen racionálnější přístup Mercedesu k vývoji nových motorů. Sám Weber nicméně dodává, že budoucnost může přinést cokoliv, a také proto si ani jeho „navždy” nejsme tak jisti. Není to ostatně tak dávno, co lidé od BMW říkali, že „nikdy” nepostaví model divize M s turbomotorem, pokud vůbec znovu postaví nějaké benzinové turbo. Současnou situaci jistě dobře znáte sami...


Mercedes slibuje, že osmiválce udrží v nabídce, navždy. Jsme na to zvědavi - 1 - mercedes zachova osmivalce amg gt s 01Mercedes slibuje, že osmiválce udrží v nabídce, navždy. Jsme na to zvědavi - 2 - mercedes zachova osmivalce amg gt s 02Mercedes slibuje, že osmiválce udrží v nabídce, navždy. Jsme na to zvědavi - 3 - mercedes zachova osmivalce amg gt s 03Mercedes slibuje, že osmiválce udrží v nabídce, navždy. Jsme na to zvědavi - 4 - mercedes zachova osmivalce amg gt s 04Mercedes slibuje, že osmiválce udrží v nabídce, navždy. Jsme na to zvědavi - 5 - mercedes zachova osmivalce amg gt s 05Mercedes slibuje, že osmiválce udrží v nabídce, navždy. Jsme na to zvědavi - 6 - mercedes zachova osmivalce amg gt s 06
Downsizing se u osmiválců Mercedesu nemusí zastavit na čtyřech litrech

Mercedes slibuje, že osmiválce udrží v nabídce, navždy. Jsme na to zvědavi - 7 - mercedes zachova osmivalce c 63 amg 01Mercedes slibuje, že osmiválce udrží v nabídce, navždy. Jsme na to zvědavi - 8 - mercedes zachova osmivalce c 63 amg 02Mercedes slibuje, že osmiválce udrží v nabídce, navždy. Jsme na to zvědavi - 9 - mercedes zachova osmivalce c 63 amg 03Mercedes slibuje, že osmiválce udrží v nabídce, navždy. Jsme na to zvědavi - 10 - mercedes zachova osmivalce c 63 amg 04Mercedes slibuje, že osmiválce udrží v nabídce, navždy. Jsme na to zvědavi - 11 - mercedes zachova osmivalce c 63 amg 05Mercedes slibuje, že osmiválce udrží v nabídce, navždy. Jsme na to zvědavi - 12 - mercedes zachova osmivalce c 63 amg 06
Kupte ještě atmosférickou 6,3 V8, dokud jsou, říkáme my i šéf výzkumu a vývoje

Zdroj: Motoring

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.