Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes skladuje na letišti 9 tisíc aut, do prodeje nemůže poslat jediné z nich
23.8.2019 | Mirek Mazal
Problémy sužovaná německá automobilka řeší další nepříjemnost. Musí používat starou ranvej nedaleko Brém k odstavení tisíců nedokončených a v tuto chvíli i nedokončitelných nových aut.
Mercedes neprožívá zrovna šťastné období své existence, když se musí potýkat s řadou dopadů své dlouholeté dieselové závislosti. Firma je ztrátová a ani v dalších obdobích nečeká nic pozitivního, což bude mít neodvratně za následek i konec některých modelů. Asi aby toho nebylo málo, musí se nyní Němci potýkat s další nepříjemnostmi. A nejsou zrovna malé.
Svědčí o tom současná podoba téměř 2,5 kilometrové ranveje bývalého vojenského letišti Ahlhorn u německých Brém. Z toho se stalo improvizované parkoviště - hádáte správně - Mercedesů. Obří plochu zaplnily na několik měsíců tisíce nových vozů především tříd GLE, GLS, CLS, najdou se ale i exempláře tříd E a S a a bůh ví proč i několik kusů dávno zrušené třídy R.
Místní novináři spočítali, že na letišti se nachází na neskutečných devět tisíc automobilů. Většina z nich by měla pocházet z továrny Daimler v americkém Tuscaloose, protože trpí kvalitativními nedostatky a nemohou být v současné podobě dodány zákazníkům. Vady se týkají například špatného osazení nárazníků a sedadel a nedaleko Brém čekají na opravy. Potíže se ale týkají i neustálých přechodů na nové evropské emisní normy, které některé vozy nebyly s to plnit.
„Spolu s našimi dodavateli jsme zavedli opatření k řešení těchto problémů. Usilovně pracujeme na tom, aby naši zákazníci dostali své nové vozidlo co nejrychleji,“ okomentoval k situaci diplomatický tiskový mluvčí společnosti. Podle magazínu Automobilwoche je situace velmi vážná - potíže prý jsou celkem s 40 tisíci automobily, jejichž dodání Mercedes odkládá. Oněch 9 tisíc aut v Ahlhornu je tedy zjevně jen špičkou ledovce.
Letiště připomínající obří skladiště vykoupených VW s motory TDI v USA neslouží k něčemu podobnému poprvé, nikdy zde ale nebyly v takové míře uskladněny nové vozy, které by nebylo možné poslat do prodeje. Kdy přesně by problémy mohly být odstraněny, Mercedes zatím není schopen říci.
Letiště Ahlhorn sloužilo vojákům, teď plochu využívá Mercedes jako skladiště nových aut, která zatím nemůže prodat
Zdroj: buten un binnen@Youtube, Automobilwoche
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Škody dál kňučí nad neštěstím, které sám pomohl způsobit. Teď říká, že Evropská unie dělá chybu
včera - Někdo si koupil poslední vrcholný luxusní dálniční stíhač Mercedesu a sotva s ním jezdil, ztrátu hodnoty si vyžírá řádně
včera - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
včera - Řidič Policie ČR před „rekordní nehodou” nesmyslně riskoval. Rychlost ani styl jízdy neodpovídaly tomu, kam jel
včera - Zisky Bosche se prudce propadly, ani 11 500 propuštěných nezamezilo minutí cíle o polovinu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva