Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes říká, že GLE Coupe není kopie BMW X6. Prý jde o CLS SUV
19.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Šéf designu Mercedesu hájí kroky při tvorbě modelu velmi podobného BMW X6. Kupé GLE prý není kopie.
Nejnovější crossover GLE Coupe ze Stuttgartu vzbudil velkou vlnu pozornosti nejširšího publika tím že byl na fotografiích z hlediska tvarů karoserie podobný svému mnichovskému protějšku doslova jako vejce vejci. V souvislosti s tím se začalo spekulovat, zda náhodou při návrhu tohoto SAV designéři trojcípé hvězdy neopisovali od kolegů z Mnichova. Ti totiž před několika lety postavili BMW X6, které tehdy založilo segment kupátkoidních SUV a donedávna v něm zůstávali sami.
Samozřejmě chápeme úmysl postavit konkurenční vůz, ale přesto nás zarazilo, jak k tomu u Mercedesu přistoupili. O nic méně zajímavé je vyjádření samotného šéfa designu Gordena Wagenera, jenž svoje nejmladší dítko brání. Podle jeho názoru jsou oba vozy sice podobné svým pojetím, ale v mnoha ohledech nemohou být odlišnější. Zároveň je patrné, že je Wagener spíše odpůrcem než fandou mnichovského designu, o to víc nás ale překvapuje, že to zrovna na GLE příliš vidět není.
Každopádně se o návrhu konkurence zmiňuje jako o příliš komplikovaném z hlediska komplexní povrchové úpravy, což je prý v rozporu se ztvárněním použitém na Mercedesu. Přesto dodává, že BMW X6 tento segment založilo a automobilce se tato koncepce jednoduše líbila. „Teď to samozřejmě děláme také, ale jinak“, dodává. Podle jeho slov vymysleli u Mercedes čtyřdveřové kupé (model CLS), jehož tvar si následně vypůjčili pro GLE a vozu vetkli navíc geny kategorie SUV. No, ať se na to koukáme, jak chceme CLS nám novinka zase tolik nepřipomíná...
Wagener však pokračuje tím, že u tak velkého, designově „sportovního“ SUV je z hlediska designu nutné udělat vysokou příď a posléze ještě vyšší záď, které budou skrývat ony přehnané proporce. Tradičně se prý Mercedesu nezamlouvá klínovitý tvar a kromě klasického designu je třeba řešit také rozložení hmotnosti, aerodynamiku a mnoho dalších aspektů. „Nakonec se nám podařilo udělat velmi unikátní a čisté auto, které je nejen v souladu s mercedesí filozofií čistoty, ale navíc docela sexy“ dodává. Podle něho to zkrátka moc jinak udělat nešlo. To bereme, na druhou stranu nechápeme, proč ještě pokračuje.
Podle něho BMW dělá na svých vozech vrásky, linky a další povrchy, dělicí čáry a celý vůz dramatizuje po stranách i vzadu. To Mercedes se snaží o celkovou hladkost a čistotu, což v jeho očích vypadá moderněji. Podle něho je také tento přístup k návrhu nových modelů obtížnější, konkrétně udělat čistý celek bez kudrlinek a výrazných linek. Podle něho bude tento přítup pokračovat také u budoucích modelů ze Stuttgartu, které budou používat namísto hran křivky a místo složitých povrchů jednoduché plochy. V souvislosti s tím zmiňuje například klasické GLE (náhradu za ML) plánované na duben i kompaktní GLC (nahrazující GLK), kterého bychom se měli dočkat také ještě letos.
Hovoří však také o zbytku modelové řady crossoverů dorazivších ke konci roku, mezi nimiž by nemělo chybět ani GLS. Všechny zkrátka mají být naprosto odlišné od stávajících modelů, které postupně nahradí. Na otázku, zda se dočkáme GLC a la BMW X4 odpovídá, že bude novinka mnohem sportovnější než GLK a že by zároveň mělo fungovat skvěle jako kupé. No uvidíme, srovnat je budeme moci každopádně stejně jako jejich stávající velké bratry.
Samozřejmě je od počátku naprosto jasné, kam novinka stáje Mercedesu míří, že si na mušku vzala primárně úspěšné BMW X6, ale nešlo se prostě oprostit od dojmu, že jsou si oba vozy podobné..
Mercedes GLE Coupe připomíná BMW X6, podle šéfdesignera Mercedesu to však není pravda. Jeho díla prý mají být hladká a nadčasová, ne tak komplikovaná a zdobená
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 5 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 6 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 8 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 9 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva