Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes jde proti času, v továrně v Sindelfingenu nahradí roboty lidmi
26.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Možnosti individualizace nové třídy S jsou podle třícípé hvězdy pro automatické procesy příliš široké. Proto značka nabírá přizpůsobivější pracovní sílu.
V poslední době prakticky každá automobilka stále více přistupuje k robotizované výrobě. Ta má produkci v maximální míře zbavit lidského faktoru a jeho limitů - výrobu urychlit, zpřesnit, snížit chybovost, zlepšit nahraditelnost... A ve výsledku zajistit její vyšší stabilitu a co nejnižší cenu pokud možno bez negativního dopadu na kvalitu samotného produktu, pochopitelně.
Kupříkladu továrna TPCA v českém Kolíně tak loni vyprodukovala 220 tisíc nových vozů, tedy zhruba 603 exemplářů každý den, respektive pětadvacet kusů za hodinu. A to bez ohledu na fakt, zda šlo o běžný pracovní den, sobotu či třeba svátek. Takového stavu by těžko nemohlo být dosaženo ryze lidskými silami, pročež je logické, že především mainstreamové značky nehodlají z přítomnosti robotů slevit.
Ve srovnání s nimi ovšem takový Mercedes aktuálně začíná nahrazovat automatizovanou pracovní sílu lidským činitelem. Jak se totiž ukázalo, roboti nezvládají plně dostát míře individualizace, která je spojena s třídou S. V jejím případě jsou totiž kupříkladu jen u kol používány čtyři různé středové krytky. O takových dekorech či čalounění pak již nemá smysl ani mluvit, natož třeba o klimatizovaných držácích nápojů.
„Roboti nezvládají dostát míře individualizace a my máme v současnosti celou řadu variant,“ uvedl k tématu šéf výroby Markus Schaefer. „Proto šetříme peníze a zajišťujeme naši budoucnost tím, že zaměstnáváme stále více lidí. Pro naše stroje je zkrátka taková variabilita přílišná. Nedovedou pracovat se všemi různými variacemi a zároveň udržet tempo s veškerými změnami.“
To ovšem neznamená, že by z továrny v Sindelfingenu roboti zcela zmizely. I nadále se počítá s jejich zapojením, a to po boku lidské pracovní síly, nikoliv někde ve skleněné kukani. Mercedes totiž stejně jako Audi či BMW používá techniku osazenou senzory, která může bezpečně operovat na standardních montážních linkách, jak je ostatně patrné v přiložené fotogalerii.
My pak jen dodáme, že podle federace International Federation of Robotics bude do roku 2018 v provozu 1,3 milionu průmyslových robotů. Jejich počet přitom jen v průběhu let 2013 a 2014 narostl o 43 procent.





Mercedes nabízí v rámci třídy S nemalou individualizaci, s tou ovšem mají problém roboti
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Lamborghini nechtěně potvrdilo, že hybridní technika jeho posledních novinek je vážně jen zbytečná přítěž
13.11.2025
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
14.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
