Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes C vs. E. vs. S. Poznáte vůbec jeden od druhého?
25.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třídy C, E a S jsou si podobné skoro jako vejce vejci. Na venkovní rozdíly budete potřebovat lupu a průvodce, uvnitř je nuancí více.
Zhruba dvě generace zpátky byla jedinou oblastí, která spojovala modely Mercedesu, třícípá hvězda. Ve všech ostatních ohledech však německá automobilka úspěšně naplňovala pořekadlo „každý pes, jiná ves“. To ale v současné době rozhodně neplatí, místo toho můžeme hovořit o naprostém opaku. Designéři ze Stuttgartu se totiž očividně inspirovali u svých kolegů od Audi a tak momentálně sekají jeden model za druhým dle toho samého receptu. Jedinými rozlišujícími prvky jsou tak rozměry či detaily, nicméně nezasvěcený i tak bude u vozů bez příslušného označení potřebovat průvodce.
Asi nejpatrnější je daný přístup u trojice sedanů třídy C, E a S, které můžeme de facto považovat za klasické ruské skládací panenky. Podle automobilky by ovšem daný přístup neměl zákazníkům vadit, s čímž se dá i nedá souhlasit. Je fakt, že na rozdíl od zmiňovaných čtyř kruhů je to u třícípé hvězdy alespoň z hlediska mezigeneračního vývoje novinka, která zatím nestihla obecenstvo otrávit. Na druhou stranu se ale už v minulosti stalo, že třídy C, E a S vypadaly prakticky stejně a později od této unifikace automobilka ustoupila. Patrně to neudělala pro nic za nic...
Rady si ovšem schováme na pozdější dobu, přeci jen taková třída E ještě ani nedorazila ke svým zákazníkům. Momentálně si tedy jen „podáme“ stávající modely, které se vpředu liší hlavně nárazníkem. Jeho tvary vždy odpovídají danému segmentu, přičemž Céčko sází na největší agresivitu, zatímco u třídy S jde již o výraznější konzervatismus. Zajímavé přitom je, že krajní výplň nárazníků je ve všech případech zaslepena a funkční tak zůstává jen ryze středová část.
Od nárazníků můžeme přejít k světlometům, které mají zejména u tříd C a S shodný tvar. Éčko se jako nově příchozí model liší poněkud více, přeci jen vývoj diod kráčí kupředu mílovými kroky každým měsícem. My se pro změnu přesuneme od čelních partií k těm bočním, kde je opětovně vidět soulad hlavně mezi největším a nejmenším sourozencem. Třída E vůči tomu vypadá bez dvou prolisů možná až poněkud nudně, ač se snaží zaujmout třeba chromovou linkou.
Záď je pak oblastí, kde rozdíly budete hledat jen za pomoci lupy. Víceméně se přitom dá hovořit pouze o odlišné velikosti světlometů či jiných tvarech koncovek výfuku. Ty jsou ovšem pokaždé falešné, skutečné „roury” jsou jinde. Zrovna tato oblast by přitom podle nás zasloužila největší korekce, jakkoliv jde o pláč na špatném hrobě, neboť falešné koncovky jsou dnes v módě a velmi často napomáhají svým tvarem definovat celou záď.
Exteriér tedy máme probraný, zabývat se tak můžeme kabinou. Tady již máme jistá vodítka, jichž se dá držet a která snadno odhalí, o který model se jedná. V případě třídy S jde o dvouramenný volant, který možná vypadá elegantně a luxusně, nicméně zdaleka ne sportovně. Na tuto notu se snaží hrát zbývající dvojice, přičemž třída E tříramenný volant páruje s dvěma 12,3palcovými displeji jako vlajková loď Mercedesu.
Ve srovnání s tím je u Céčka patrné, že operuje v poněkud nižších segmentech trhu a musí se snažit zaujmout i cenou, jakkoliv jde samozřejmě o model třícípé hvězdy a tedy prémiový vůz. Ve výsledku tedy vlastně máme trojici modelů patřičně rozdělenou, přeci jen v interiérech tráví majitelé více času než třeba obhlížením venkovního vzhledu. Ten pak pokaždé dává kolemjdoucím najevo, co se okolo nich prohnalo, což navyšuje povědomí o značce. Mercedes tak vlastně dokázal udeřit hned tři hřebíčky přímo na hlavičku.
Fotosrovnání designů Mercedesů tříd C, E a S
Mercedesy C, E a S jsou si zvenčí podobné jako vejce vejci. Uvnitř se ovšem pyšní unikátním charakterem
U Mercedesu není podobná unifikace zase takové novum...
Inspirace: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
včera - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024 - Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fernandez potvrzen jako tester u Yamahy včera 15:42
- Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování včera 15:26
- Mostecký autodrom je po deseti letech na prodej. Zájemci jsou i ze zahraničí včera 15:26
- Jorge Navarro nazpět v Moto2 jako stabilní jezdec 15.12.2024
- Krize KTM se týká i MV Agusty 15.12.2024
Nejnovější články
- Carlos Tavares poprvé promluvil od chvíle, kdy skončil jako šéf Stellantisu. Teď prý za všechno může EU
před 3 hodinami - Zaměstnanec Mercedesu promluvil: 99 procent lidí tady prozřelo, špatná sázka se nám vrací. A to nejhorší je asi pořád před námi
včera - Mechanik rozebral legendární motor 5,0 V10 TDI od VW, je to geniální noční můra servisních techniků
včera - Trump chce rázně a tvrdě odstřihnout elektromobily od peněz všech, kteří je nekupují, jejich fandové to nedávají
včera - Majitel se po 7 dnech vrátil k zaparkované Tesle Model 3. Byla „mrtvá”, po pokusu ji oživit se auta radši s velkou ztrátou zbavil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva