Mercedes C 350e propadl v losím testu, jeho hmotnosti nestačilo ani ESP

(+ video) Losí test v jen 64 km/h je pro auto jako Céčko ubohý výsledek. Na vině je prý rozložení hmotnosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Mercedes C 350e propadl v losím testu, jeho hmotnosti nestačilo ani ESP

23.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Mercedes C 350e propadl v losím testu, jeho hmotnosti nestačilo ani ESP

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Losí test v jen 64 km/h je pro auto jako Céčko ubohý výsledek. Na vině je prý rozložení hmotnosti.

Losí test je poměrně náročná zkouška, která prověří vlastnosti podvozku a ukáže, že z řidičského i bezpečnostního hlediska má smysl vybrat si auto s dobrým podvozkem. Krásně se to ukázalo na nedávném testu kombíků, který provedl švédský Teknikens Värld - Honda Civic si vedla skvěle a špatná nebyla ani nová Fabia, ale Korejci naprosto propadli.

Mezi tehdy zkoušenými vozy se objevilo i kombi Mercedesu třídy C a s rychlostí 73 km/h ho lze označit za nadprůměrný vůz. Ovšem sedan C 350e, tedy plug-in-hybridní verze, je na tom s rychlostí v losím testu stejně špatně jako Kia Cee'd - maximální rychlost, ve které zkoušku zvládl, byla 64 km/h. To je výsledek velmi špatný. Ve stejný den a za stejných podmínek byl lepší např. Citroën DS5 s rychlostí 75 km/h.

Příčinu hledejme v hmotnosti plug-in hybridu, kde jinde. Nejtěžší kombík třídy C s pohonem zadních kol, který zároveň není verzí AMG, váží 1 660 kg a je to verze C 250 BlueTec, tedy má dieselový čtyřválec. Stejná verze sedanu váží 1 595 kilogramů. C 350e ovšem na váze ukáže 1 780 kg, o téměř dva metráky více než sedan C 250 BlueTec. A také má úplně jiné rozložení hmotnosti, protože těžké baterie jsou u zadní nápravy.

Co Mercedes prý zanedbal, je kalibrace ESP pro vyšší a jinak rozloženou hmotnost - a proto vidíme slušnou, i když stále korigovatelnou přetáčivost při rychlosti 72 km/h. V rychlostech 67 a 66 km/h se už vůz chová lépe, ale pořád porazí některé kužely. Až při snížení rychlosti na 64 km/h projde zkouškou bez jediného sraženého kuželu.


Mercedes C 350e propadl v losím testu, jeho hmotnosti nestačilo ani ESP - 1 - Losi testy Teknikens Varld kombi schema2
Schéma losího testu Teknikens Värld

Ovšem, švédské zastoupení Mercedesu odpovědělo, že ostatními podobnými testy prošla plug-in-hybridní třída C s lepšími výsledky a dokonce i při zkoušce na mokru byla lepší než v tomto testu Teknikens Värld, ale kvůli mokru se nedá takový výsledek považovat za směrodatný. Testovací vůz byl údajně vrácen s podhuštěnými pneumatikami a právě to Mercedes označil za příčinu špatného výsledku.

Teknikens Värld kontruje, že tlak v pneumatikách důsledně kontroluje a u všech testovaných aut, kterých bývá každoročně okolo stovky, je vždy na hodnotách předepsaných výrobcem. Uvádí také, že takto velká přetáčivost je v provozu dost nebezpečná, ovšem pro aspoň trochu schopného řidiče je podle našeho názoru je možné ji zvládnout přinejmenším stejně dobře jako nedotáčivost.

Mercedes C 350e propadl v losím testu, jeho hmotnosti nestačilo ani ESP - 2 - mercedes c 350e losi test hruza 01Mercedes C 350e propadl v losím testu, jeho hmotnosti nestačilo ani ESP - 3 - mercedes c 350e losi test hruza 02
Rychlost 72 km/h je pro Mercedes C 350e zoufale vysoká

Mercedes C 350e propadl v losím testu, jeho hmotnosti nestačilo ani ESP - 4 - mercedes c 350e losi test hruza 03Mercedes C 350e propadl v losím testu, jeho hmotnosti nestačilo ani ESP - 5 - mercedes c 350e losi test hruza 04
Zkoušku zvládá v pouhých 64 km/h, jako nejhorší kompaktní kombi

Zdroj: Teknikens Värld

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.