Lexus přiznal, že na Němce nemá. Čtvrté místo je prý také pěkné

(+ video) Čtvrt století od uvedení Lexus přiznává, že dohnat německý trojlístek je nemožné. Čtvrté místo za nimi prý ale není špatné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Lexus přiznal, že na Němce nemá. Čtvrté místo je prý také pěkné

3.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Lexus přiznal, že na Němce nemá. Čtvrté místo je prý také pěkné

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Čtvrt století od uvedení Lexus přiznává, že dohnat německý trojlístek je nemožné. Čtvrté místo za nimi prý ale není špatné.

Je tomu skutečně už pětadvacet let, co se Toyota na americkém trhu rozhodla vyzvat prémiové značky s pomocí nové divize Lexus. Té se i důrazem na vynikající kvalitu výroby a služeb do dnešních dnů podařilo dostat německým rivalům na dostřel, i když stále ještě chybí mnoho, než budou moci v prodejních žebříčcích zase postoupit o nějakou tu příčku výše. Posuďte sami.

V roce 2013 se Lexusu podařilo prodat celosvětově 523 tisíc vozidel, zatímco Němci za stejné období prodali zákazníkům po celém světě zhruba trojnásobek. To ale platí pro každou značku německého trojlítsku zvlášť. K BMW si došlo pro nový vůz celkem 1,66 milionu zákazníků (i když někteří jistě vícekrát), Audi prodalo za zmíněných dvanáct měsíců 1,59 milionu aut a Mercedes skončil na třetí pozici s 1,47 miliony prodaných automobilů. Lexus je se svým výsledkem aktuálně na třetím místě před Jaguarem Land Roverem.

Podle rozhovoru našich kolegů se šéfem Lexusu pro Evropu Allainem Uyttenhovenem vyšlo najevo, že prémiové Toyoty od svého vzniku konečně prošly stádiem dospívání a že i díky firemním postupům a hodnotám značka vyrábí „vysoce kvalitní vozy“, což potvrzují leckteré žebříčky spolehlivosti, dále nabízejí vynikající služby zákazníkům a opomíjena není ani odpovědnost vůči životnímu prostředí. Teď už je prý čas jen na přidávání emocí.

Lexus si je vědom toho, že prodejně německé soky jen tak neohrozí. Je to prý zcela nemožné a automobilka je podle svých vlastních slov předurčena pro setrvání na čtvrtém místě.

My můžeme ocenit fakt, že Lexus od doby vzniku rozšířil své portfolio na všech trzích poměrně rapidním způsobem a ne vždy to byla jen auta zaměřená na komfort. Vezměme si i všechny modely divize F, které daly vzniknout takovým jménům, jako je například IS F nebo LFA. Na druhou stranu musíme Lexus plísnit za některé naprosto nepochopitelné vývojové omyly a díry v nabídce, které se projevovaly léta a stále nejsou vyřešeny. Však jsme je zmiňovali v testech modelu GS, menšího IS i nedávno recenzovaného SUV NX. Všem těmto vozům chybí maloučko k tomu, aby byly lepší než němečtí konkurenti. Ale Japonci jako by se jejich poražení báli a drobnými neduhy se sami pasují za ně.

Vozy Lexusu se dne prodávají v severní i latinské Americe, v Evropě, v Asii, na blízkém východě, v Oceánii, v Africe. V USA je Lexus nejprodávanější značkou luxusních automobilů. V roce 2007 byl vyhlášen v J.D. Power and Associates společně s automobilkou Porsche za nejspolehlivější značku světa. Na stručnou historii Lexusu se v případě zájmu můžete podívat i na přiloženém videu.


Lexus přiznal, že na Němce nemá. Čtvrté místo je prý také pěkné - 1 - Lexus je ctvrty 2014 01Lexus přiznal, že na Němce nemá. Čtvrté místo je prý také pěkné - 2 - Lexus je ctvrty 2014 02Lexus přiznal, že na Němce nemá. Čtvrté místo je prý také pěkné - 3 - Lexus je ctvrty 2014 03Lexus přiznal, že na Němce nemá. Čtvrté místo je prý také pěkné - 4 - Lexus je ctvrty 2014 04Lexus přiznal, že na Němce nemá. Čtvrté místo je prý také pěkné - 5 - Lexus je ctvrty 2014 05Lexus přiznal, že na Němce nemá. Čtvrté místo je prý také pěkné - 6 - Lexus je ctvrty 2014 06
Lexus se za čtvrt století vyhoupl až za nejúspěšnější německé výrobce. A že toho nevymyslel málo...

Zdroj: Just Auto

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.