Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Korejská kombi zcela propadla v losím testu, jsou nejhorší ze všech
4.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Hyundai i30, i40 a také Kia Cee'd odešly z losího testu s velmi špatným výsledkem. První Honda Civic je pokořila o masivních 12 kmh.
Losí test je velmi náročná zkouška pro ovladatelnost auta v nejširším slova smyslu. Z ničeho nic totiž začnete v ne zrovna nízké rychlosti prudce zatáčet, napřed tam, pak zase zpátky. Testuje všechno - pneumatiky, podvozkové díly, řízení, elektroniku. A třebaže se říká, že moderní auta jsou všechna stejná, v tomhle případě - a i v řadě jiných - to vážně neplatí.
Ze Švédska pocházela zpráva, že nový Ford Focus v tomhle testu naprosto propadl. Někdejší volba nadšeného řidiče mezi kompakty je dnes drtivě poražena třeba Nissanem Pulsar, což není vůbec etalon, a také obyčejným Seatem Toledo, tedy přeznačkovanou Škodou Rapid. Toledu pomohla jeho přetáčivost, charakteristika často označovaná jako nebezpečná.
Schéma losího testu
Pokud se vám losí test líbí a chtěli byste něco takového zkusit s vlastním autem, máme tu i schéma, jak jsou kužely při testu postavit. Stačí tak najít bezpečné místo a jít na to
Podobně odlišné výsledky vidíme v dalším losím testu Teknikens Värld, tentokrát kombíků různých tříd; jak vidno v tabulce na konci tohoto článku, je tu Renault Clio Grandtour, ale i Audi A6 Avant. Tahle dvě auta zrovna nejsou moc výjimečná, zato Civic Tourer ano - je na špici, jak se dalo čekat, protože podvozek tohoto auta je vynikající. Velmi dobře si vede také Volkswagen Golf, Toyota Auris nebo BMW řady 3.
Drtivě poražena odchází Korea, jejíž tři auta v tomhle testu obsadila tři poslední místa. Kia Cee'd SW je poslední s rychlostí 64 km/h - to je o celých 12 km/h méně, než s jakou rychlostí to zvládl Civic. Hyundai i30 kombi nezvládne losí test rychleji než v 65 km/h, i40 kombi končí na 66 km/h. Nepříjemně překvapit může také přítomnost Jaguaru u dna tabulky, výsledek Octavie je přesně průměrný.
Kia cee'd SW
Nejhorší kombík z tohoto testu zvládl losí test při 64 km/h, cokoliv více bylo nad jeho síly. V 70 km/h letí mimo trať tak divoce, že se kameraman či fotograf neubrání smíchu, jak je slyšet na videu. V 68 km/h to už je lepší, auto zůstalo na silnici, ale až při 64 km/h se vejde mezi kužely. Na pneumatiky to přitom moc svádět nemůže, má obuty Continentaly ContiPremiumContact 5 o rozměru 205/55 R16.
Zleva 70 km/h, 68 km/h a 64 km/h
Hyundai i30 kombi
Sedmdesátikilometrová rychlost je pro i30 zoufale hodně, není schopno se udržet na silnici. Porazí kužely na jedné straně a pak vyjede do pomyslné příkopy na straně druhé. 68 km/h je stále moc, i když se na silnici už udrží; až při 65 km/h testem projde. Má obuty pneumatiky Hankook Ventus Prime 2 o rozměru 225/45 R17.
Zleva 70 km/h, 68 km/h a 65 km/h
Hyundai i40 kombi
Větší a modernější i40 je o něco lepší, stále je ale její rychlost hluboko pod průměrem. Při sedmdesátce je to katastrofa, při 68 km/h je to lepší jen o trochu, rychlost 66 km/h ale už tenhle větší kombík zvládá. Má obuty stejné pneumatiky jako i30 výše.
Zleva 70 km/h, 68 km/h a 66 km/h
Mazda 6 Wagon
Pro srovnání tu máme kombík Mazdy 6, auto větší, nicméně stále nemusí být o tolik dražší, záleží na zvoleném motoru a výbavě. Je lehce nadprůměrná, zvládla test při 73 km/h s pneumatikami Bridgestone Turanza T001 o rozměru 225/45 R19. Při 70 km/h nevidíme ani náznak přetáčivosti a auto krásně poslouchá, ve vyšších rychlostech je vidět měkkost podvozku.
Zleva 70 km/h, 72 km/h a 73 km/h
Přehled všech výsledků zkoušených kombi
Pro úplnost přidáváme ještě tabulku výsledků všech 24 testovaných kombíků. Jak stojí i výše, Octavia si vede z hlediska dosažené rychlosti průměrně, jinak je až v druhé polovině žebříčku. Fabia Combi už je ale velmi nadprůměrná, zvládla zkoušku v 73 km/h stejně jako Mazda výše. Hodnota vítěze, Civicu Tourer, činí 76 km/h.
Zdroj: Teknikens Värld
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 40 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva