Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kdo vyrábí nejvíce a nejméně spolehlivá auta? A kolik zaplatíte za opravy?
3.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Statistice pojišťovny opět dominují Japonci. A ukazuje také, že vysoká cena auta neznamená spolehlivost.
Japonské automobily platí za nejspolehlivější. Ukazuje to i nová statistika britské pojišťovny Warrantywise, která nabízí i krytí rizik spojených s poruchami vozů mimo záruku. Některé domněnky potvrzuje, ale naopak jiné vyvrací. Přidává také průměrnou částku, kterou za opravu daného auta pojišťovna zaplatí. I zde mohou být některé výsledky překvapivé, jiné se naopak dají očekávat.
Značky jsou v tabulkách níže seřazeny podle faktoru spolehlivosti, u kterého je skóre 75 průměrem. Cokoliv nad toto číslo je dobrý výsledek a cokoliv pod 60 signalizuje velkou frekvenci poruch. V potaz byly brány i rozdíly mezi jednotlivými modely a roky výroby, ale jednotlivá rozčlenění se nedozvídáme.
Aby se značka dostala do tohoto seznamu, muselo být u Warrantywise pojištěno minimálně sto jejích aut. To splnila spousta značek včetně Bentley nebo Ferrari, ale také třeba Saabu, který už několik let v podstatě nefunguje. Jsou tu také také známé značky jako Fiat, Škoda nebo Volkswagen, pochopitelně.
Taková skladba se dá čekat, stejně jako sdílené prvenství Toyoty a Hondy s 93 body, následované Suzuki, Mitsubishi a Mazdou. S 85 body je vysoko také Subaru a - možná překvapivě - Peugeot s 84 body, Fiat s 82 body a Renault s 81 body. To jsou všechno dost nadprůměrná čísla.
Nejblíž průměru jsou značky Saab, Citroën a Audi se 76, resp. 75 a 74 body. Na hranici špatného výsledku je s 60 body Alfa Romeo a horší je např. Porsche, jehož model 911 byl za určitých podmínek v nedávném TÜV Reportu na špici. Ovšem, spolehlivost a výkon auta při STK, resp. její německé obdobě, mohou být dvě odlišné věci a u Porsche se dá očekávat, že majitelé budou dbát o stav auta - co museli udělat proto, aby STK prošel, statistika TÜV neřekne.
Co je pozoruhodné, je výsledek značky Bentley. 14 bodů je vážně tristní výsledek, který v kombinaci s jednou z nejvyšších průměrných cen oprav znamená pro majitele noční můru. Bavíme se sice o hyperluxusních křižnících, kde se s vysokými náklady na provoz počítá, ale takto špatný výsledek jsme nečekali.
Nejvíce a nejméně spolehlivé značky aut podle Warrantywise 2015


Zajímavé jsou také průměrné ceny oprav. Celkový průměr byl asi 23 500 Kč; dá se asi čekat, že servis luxusních a sportovních aut bude drahý, ale Mitsubishi v nejhorší pětce může překvapit. Stejně jako Smart s nejnižší cenou opravy, vezmeme-li v potaz, že se na této značce různými způsoby podílí Mercedes-Benz.
Značky s nejlevnějšími a nejdražšími opravami podle Warrantywise 2015
Průměrné stáří aut pojištěných u Warrantywise je 6,29 roku, ovšem majitelé prémiových značek jako Land Rover nebo Mercedes-Benz si pojišťují i osmiletá auta. To může znamenat, že mají ze spolehlivosti větší obavy. Největší věkový průměr je ale u značky MG, konkrétně 8,34 roku. „Vidíme jasné trendy, jako např. čím luxusnější je auto, tím dražší budou opravy. Drahé ale umí být i některé mainstreamové značky,” komentuje Lawrence Whittaker, šéf Warrantywise. Vidíme také, že se spolehlivostí na štíru bývají značky, které vyrobí málo automobilů. I to dává smysl...
Toyota v Británii prodává spolehlivá auta (na snímcích model Land Cruiser V8)
Bentley je naopak se spolehlivostí na štíru (na snímcích model Brooklands)
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejčtenější články
Realitní magnát popsal, jak složité je uvést do provozu jeho nové Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s, je to jiný svět
25.1.2025Volvo dalo hromadě svých modelů nová jména, další ruší. Vyznat se v nabídkách automobilek je stále těžší
25.1.2025Nejdražší ojetá Tesla Model 3 v prodeji jako jediná dává skutečný smysl, bez 3 milionů v kapse na ni ale nemyslete
25.1.2025Stellantis dál otáčí, motory na benzin a možná i naftu dostanou také nové Alfy Romeo Giulia a Stelvio
25.1.2025Můžeme jen závidět, za kolik si v Austrálii mohou koupit novou Škodu Octavia RS, o něčem takovém se nám ani nezdá
26.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva