Každá Škoda Superb V6 pro českou policii přišla na 886 tisíc Kč, bez vybavení

Ceny policejních Superbů už nejsou tajemstvím, každé z nebezpečných aut přišlo na více než 886 tisíc Kč. Jak nové neoznačené vozy poznáme?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Každá Škoda Superb V6 pro českou policii přišla na 886 tisíc Kč, bez vybavení

19.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Každá Škoda Superb V6 pro českou policii přišla na 886 tisíc Kč, bez vybavení

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ceny policejních Superbů už nejsou tajemstvím, každé z nebezpečných aut přišlo na více než 886 tisíc Kč. Jak nové neoznačené vozy poznáme?

Nedávno jsme vás informovali o zařazení nových Superbů 3,6 V6 FSI do flotily Policie ČR. Nyní pro vás máme další informace o posledních posilách pro jeden z nejprimitivnějších způsobů nahánění „nepřizpůsobivých” řidičů, které doplní policejní Mondea ST220, Passaty R36 a naposledy i méně nápadnější Passaty B7 3.6 FSI. Celkem půjde o desítku aut - zatím došlo na předání prvních sedmi vozidel (dne 10.12.), další tři budou ale v nejbližších měsících ještě následovat.

V současnosti tedy stav hlídek jezdících na českých cestách čítá 36 policejních speciálů. Modelů Passatu R36 zůstává na dálnicích sedm, dvacet Passatů B7 je tu z poslední várky, výjimečně můžete dokonce potkat ještě jeden ze dvou kusů Mondea ST v civilním hávu (označení Policie bylo dodatečně odstraněno) a nově pak také jeden ze sedmi Superbů.

Dálniční speciály Superb 3,6 V6 FSI v civilním provedení údajně pořídila Policie ČR v rámci obměny stávajícího vozového parku, jelikož některé Passaty R36 už mají údajně příliš mnoho „nalétáno“ a půjdou tedy z dálnic na silnice nižších tříd. Podle tiskové zprávy Policie ČR vysloužilé speciály od počátku roku během svého působení při dohledu nad silničním provozem najely v součtu více než 1,5 milionu kilometrů a v tomto roce byly účastny k odhalení téměř 60 000 přestupků a 234 trestných činů.

Celková výše vybraných pokut pak přesáhla 42 milionů korun, což policie jistě říká s úmyslem navodit atmosféru, že si na sebe auta vlastně „vydělala”. To je ale hodně pomýlený pohled na práci bezpečnostních sborů - policii si my platíme proto, aby všemožnému protizákonnému jednání zabránila, nikoli aby přihlížela jeho páchání, sama se jej účastnila (neměli bychom zapomínat, že neoznačené policejní auto bez majáků následující rychle jedoucí dělá úplně to samé co tzv. „piráti silnic”), vytvářela nové nebezpečné situace, nehody sama způsobovala a ještě při tom „vydělávala” na zařízení, kterým to celé činí. To je skutečně zvrácené. Pro úplnost dodáme, že jen poslední várka dvaceti passatů přišla české daňové poplatníky na 30 099 672 Kč, po tehdejším pochybném výběrovém řízení.

Nás ale dnes samozřejmě zajímají především poslední Superby. Jak už jsme předeslali, jedná se o verze 3,6 V6 FSI, které s pomocí výkonu 260 koní, pohonu všech kol a převodovky DSG zvládají sprintovat z klidu na stokilometrovou rychlost za 6,4 sekundy a dosáhnou maximální rychlosti 250 km/h. O zrušení omezovače rychlosti nepadla zmínka. Přidáváme informaci o tom, že se jedná o výbavový stupeň Ambition, a tedy základní verzi v rámci dané motorizace. Souhrnná cena všech sedmi nových exemplářů dosáhla částky 6 202 114 Kč včetně DPH.

Ceníková cena takového vozu je oficiálně na stránkách škodovky 919 tisíc Kč, přičemž množstevní sleva Policie ČR dosáhla 33 tisíc korun za kus - každý tak vyšel daňové poplatníky přesně na 886 016,28 Kč. To se nám zdá jako celkem zanedbatelná sleva, navíc se s největší pravděpodobností musí ještě počítat dodatečné technické vybavení, které Škodovka ve svém portfoliu dozajista nemá. Úplná skutečnost tedy nebude tak růžová, ale budiž.

Závěrem se ještě sluší zmínit, jak můžete nová vozidla rozpoznat. Předně se budou pravděpodobně plížit rychlostmi nižšími než je povolená rychlost někde mezi pomalu jedoucími kamiony. Nebo je až později ve zpětném zrcátku spatříte číhat na některém z nájezdů na dálnici. Jako jednoznačná berlička se ale ukazuje neobvykle vysoká klasická zadní anténa, která trčí z každého policejního Superbu. Ten standardní už má přeci jen decentní ploutvičku namísto klasické antény (něco ve stylu žraločí ploutva u BMW), a tak bude třeba bedlivě pozorovat právě takový detail. Zatmavená zadní okna nebudou ničím výjimečným, i přes ně ale budou vidět části majáků a nápisů Stop. Když si to dáte dohromady s insigniemi verze V6, nebude zase tak těžké policejní novinku rozeznat. Bude se to hodit, rozumnější chování než dosud od policistů v rychlých autech ani nyní čekat nelze...


Každá Škoda Superb V6 pro českou policii přišla na 886 tisíc Kč, bez vybavení - 1 - Policejni vozy Skoda Superb 2013 01Každá Škoda Superb V6 pro českou policii přišla na 886 tisíc Kč, bez vybavení - 2 - Policejni vozy Skoda Superb 2013 02Každá Škoda Superb V6 pro českou policii přišla na 886 tisíc Kč, bez vybavení - 3 - Policejni vozy Skoda Superb 2013 03Každá Škoda Superb V6 pro českou policii přišla na 886 tisíc Kč, bez vybavení - 4 - Policejni vozy Skoda Superb 2013 04Každá Škoda Superb V6 pro českou policii přišla na 886 tisíc Kč, bez vybavení - 5 - Skoda Superb V6 FSI Policie CR dalsi 01Každá Škoda Superb V6 pro českou policii přišla na 886 tisíc Kč, bez vybavení - 6 - Skoda Superb V6 FSI Policie CR dalsi 02Každá Škoda Superb V6 pro českou policii přišla na 886 tisíc Kč, bez vybavení - 7 - Skoda Superb V6 FSI Policie CR dalsi 03Každá Škoda Superb V6 pro českou policii přišla na 886 tisíc Kč, bez vybavení - 8 - Skoda Superb V6 FSI Policie CR dalsi 04Každá Škoda Superb V6 pro českou policii přišla na 886 tisíc Kč, bez vybavení - 9 - Skoda Superb V6 FSI Policie CR dalsi 05Každá Škoda Superb V6 pro českou policii přišla na 886 tisíc Kč, bez vybavení - 10 - Skoda Superb V6 FSI Policie CR dalsi 06Každá Škoda Superb V6 pro českou policii přišla na 886 tisíc Kč, bez vybavení - 11 - Skoda Superb V6 FSI Policie CR dalsi 07Každá Škoda Superb V6 pro českou policii přišla na 886 tisíc Kč, bez vybavení - 12 - Skoda Superb V6 FSI Policie CR dalsi 08
Policejní Superby V6 s nestandardní anténou

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.