Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test
24.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Mají-li cestou do kopce přední kola nulovou trakci, CR-V se nerozjede. Na ta zadní nepošle dost výkonu.
Honda CR-V, která se nedávno představila po faceliftu, není tak úplně čtyřkolka - alespoň podle výsledků testu švédského magazínu Teknikens Värld, v jehož losím testu si nedávno Porsche Macan nevedlo příliš dobře. Když přední kola CR-V nemají trakci, na zadní neproudí žádný výkon - nebo alespoň nikoliv dostatečný na to, aby se auto pohnulo kupředu.
Nějaká snaha o pohyb vidět je, ale není ani zdaleka dostatečná, aby se vůz skutečně rozjel. Snad pokud by řidič příliš nešlapal na plyn, něco by se dělo, ale to by se zase nerozjel do kopce. Že by něco takového pro SUV neměl být problém, demonstruje Ford Kuga, který při prokluzu předních kol okamžitě posílá výkon dozadu a vůz se dává do pohybu.
Pro Hondu to není zas taková novinka, už vloni ve stejném testu stejného magazínu propadla. Honda na to tehdy reagovala softwarovou úpravou, která situaci napravila - ale jen ve vozech prodaných ve Švédsku. Nyní se evidentně tento řádek počítačového kódu někam vytratil i v tomto státě. Stále hovoříme o verzi před faceliftem, jak je možné vidět z detailů předního nárazníku.
Honda na tento nový test rychle odpověděla prohlášením, že vůz využívá zadní diferenciál, který je lehký a má malý odpor pro co nejnižší spotřebu paliva, ale že je omezený množstvím točivého momentu, který přes něj prochází, aby se nepřehříval. „Pokud by na zadní diferenciál byla přenesena veškerá síla potřebná k tomu, aby se vozidlo pohlo dopředu, toto omezení by bylo překročeno. Pokud bude vozidlo v takovémto stavu, kdy se přední kola protáčejí a zadní se nehýbou, delší dobu, systém rozpozná rozdíl a spojka proklouzne a tím omezí sílu putující na zadní kola, aby se systém nepřehříval.”
Mezi řádky se dá přečíst, že zadní diferenciál je v Hondě CR-V snad jen kvůli tomu, aby o ní šlo napsat, že má pohon všech kol. V realitě však přesně ve chvíli, kdy je pohon všech kol potřeba a proč si ho lidé kupují, nedokáže s vozem pohnout. „Ve skutečných podmínkách je chvíle, kdy bude mezi nápravami takto velký rozdíl v trakci, nepravděpodobná. Jinými slovy, tento test podle našeho názoru neukazuje pohon všech kol férově,” pokračuje Honda v prohlášení.
Podle výsledků testu Tekinkens Värld tedy lze říci, že pokud skutečně plánujete SUV využívat i mimo asfalt, třeba na sněhu v horách, Honda CR-V asi nebude nejlepší volbou. Zda se dá opět očekávat softwarová oprava, podle prohlášení těžko říci. Ale pokud ano, nejspíš znova jen ve Švédsku.
Pohon všech kol Hondy CR-V očividně moc dobře nefunguje
Honda CR-V se nedávno představila s omlazenou tváří
Zdroj: Teknikens Värld
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 11 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva