Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford vynechá letošní autosalon v Paříži. Šetří, ale vymlouvá se na načasování
6.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Evropský Ford přijímá další úsporná opatření a půjde až tak daleko, že vynechá i jeden z největších světových autosalonů. A má pro to svérázný důvod.
Není ničím zase tak výjimečným, pokud si některá ze známých automobilek odpustí účast na tom či onom autosalonu. Na některých už chybělo a bude chybět Mini, podobné a zatím z větší části nenaplněné plány má také Volvo. Tyto dvě značky v tom nejsou samy, přesto se podobné scénáře naplňují obvykle v případě úzkoprofilových značek s menším portfoliem nebo u výrobců se specifickou prodejní strategií. A když už se to stane, nezřídka je třeba ještě kombinace se sice významným autosalonem, ale konaným v místech, která pro tu či onu firmu klíčová.
Nic ze zmíněného ale nezapadá do právě ohlášené neúčasti Fordu na autosalonu v Paříži, i když... Pařížský autosalon je jednou ze dvou největších evropských autoshow roku a jedna z pěti, maximálně deseti nejvýznamnějších takových událostí na celém světě. A Ford chce prodávat auta prakticky všem a všemi kanály. Jenže Evropa pro něj už chvíli klíčová prostě není.
Je to vidět v prvé řadě na kvalitě či spíše „neevropské orientaci” produktů značky. Mondeo i Focus jsou auta pro všechny pro nikoho a podle toho v našich testech dopadla. A mají i jiné problémy, Focus nedávno 2015 selhal v losím testu a Mondeo má potíže s nadváhou. Není tedy divu, že evropské prodeje Fordu se za poslední dekády propadly o desítky procent a zatímco kdysi mohl Focus soupeřit o post nejprodávanějšího auta v Evropě s Golfem a Mondeo se vyhřívalo v nejlepší desítce, dnes je Ford rád, když se o čelo pere alespoň Fiesta a Focus je kdesi v hloubi top 10.
Řešení těchto patálií volá především po kvalitnějším produktu, Ford ale raději půjde cestou úspor. Právě do těch neúčast v Paříži zapadá nejlépe a pouze zdvihnout obočí můžeme nad oficiálním důvodem - prý čas konání tohoto autosalonu dobře nezapadá do kalendáře odhalování fordích novinek. „Je to věc výběru správného místa a způsobu odhalení vašich novinek. A Paříž netrefila to správné místo,” řekl mluvčí značky.
To je samozřejmě nesmysl, Ford odhaluje ročně spoustu novinek, vesměs beztak mimo autosalony a i těch významných je tolik, že jsou skoro každý měsíc. A Američané nechyběli ani na CES v Las Vegas nebo na Mobile World Congress ve španělské Barceloně. Automobilka prostě v Evropě šetří a „Paříž” by pro ni byla zřejmě příliš drahá. Ian Fletcher z IHS tomu správně lakonicky poznamenal: „Pro některé výrobce je stále složitější ospravedlnit výdaje na podobné akce.”
Ano, autosalony jsou dnes více věcí prestiže, jenže pokud chce Ford najít cestu zpět k soubojům s nejlepšími, těžko si může dovolit zcela chybět na takovém autosalonu, jako je ten pařížský. Podobné kroky budou jen dále dokazovat, že Evropa je pro Ford druhou kolejí. A na druhou kolej nejlepší vlaky nikdo neposílá...










Přítomnost Fordu na autosalonu jako je ten pařížský byla dosud zcela samozřejmá. Už není
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch