Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford také poskytne všem své patenty na elektroauta, ani on ale nic nevymyslel
29.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ford poskytne své patenty na elektromobily a hybridy, kterých má na 17 stovek. Prý kvůli urychlení vývoje a za určitý poplatek.
Když se řekne elektromobil, jen málokomu se asi vybaví značka Ford. Spoustu lidí naopak napadne Tesla, která má také s elektroauty mnohem větší úspěch než právě modrý ovál. Právě ve stopách Tesly se nyní Ford pokouší kráčet - učinil své patenty týkající se elektroaut dostupné prakticky komukoli. Oficiální důvod je, že se snaží „zrychlit vývoj elektrických automobilů napříč odvětvím”.
Na papír nicméně můžete napsat úplně cokoliv, takže skutečný důvod může být někde jinde, a to nejspíš v podobné oblasti, jak tomu pravděpodobně bylo u Tesly - není skutečně co chránit. Ostatně nemáme pocit, že by Ford dostal do prodeje cokoli elektrického, co by zahýbalo trhem. Prodeje elektrického Focusu by člověk neoznačil za dobré, ale mohlo by být i hůř - za rok 2014 se ho v USA prodaly necelé dva tisíce kusů a je k mání například i v Německu. To plug-in hybridy s označením Energi Ford prodává aespoň v desetitisících.
„Inovace je naším cílem,” uvedl Kevin Layden, šéf Elektrifikačních programů Fordu. „Nejlepší technologie můžete nabídnout jen tak, že budete stále pokračovat ve vývoji. Sdílením našich výzkumů s dalšími automobilkami zrychlíme rozmach elektromobility a zákazníci se budou moci těšit na lepší produkty,” pokračoval.
Ford prý může nabídnout 650 patentů a 1 000 řešení čekajících na schválení patentu jak u elektrických, tak u hybridních vozidel. Oproti Tesle tu nicméně je jeden rozdíl - Ford nebude patenty zájemcům dávat zadarmo, nýbrž za určitý poplatek, zatím neznámo jak vysoký.
Opět můžeme dodat, že kdyby Ford měl v rukách něco, na čem vydělá jmění, neposkytoval by to nikomu ani zadarmo, ani za poplatek. Ale když už jste proinvestovali peníze do vývoje věcí, které na trhu nikoho neoslovily, můžete je použít alespoň k vylepšení vlastního image. O nic jiného se Američané tímto krokem zřejmě nepokouší - jsou přece ti dobří, ti, kterým nejde o peníze, ale o rychlejší vývoj dobré věci...
Ford Focus Electric není velkým prodejním tahákem, plug-in hybridům Energi se daří lépe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva