Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Fanoušci zkusili zbavit nové BMW 4 jeho obřích ledvinek, najednou vypadá šik
14.9.2019 | Petr Miler
K proměně BMW posledních let už neodmyslitelně patří i laciné snahy o kontroverze a nadělení absurdně velkých ledvinek posledním modelům je další z nich. Estetičnosti by jejich zmenšení podle nás jen prospělo.
BMW bylo po dekády nevtíravou prémiovou značkou, která si renomé vydobyla v prvé řadě technickou výjimečností a řidičskou atraktivitou svých aut. Ještě na přelomu milénia jste mohli vzít prakticky jakákoli auta jakékoli třídy, ve které působilo BMW a jen zřídka byste narazili na situaci, kdy by konkurenční stroj nabízel ve srovnatelné specifikaci lepší akceleraci nebo maximální rychlost. A praxe za papírovými údaji nezaostávala.
Tohle byl faktor, pro který bavoráky nešlo přehlédnout, i když byla jen velmi zřídka vizuálně vyzývavé. Změnilo se to s příchodem Chrise Bangla, který otočil kormidlo designu mnichovských aut trochu jiným směrem - k potěše některých a hněvu jiných. Pokud mám hovořit sám za sebe, nezazlívám mu to, třebaže pro většinu jeho designových kreací nehořím. Byl to jeho upřímný přístup k designu aut, jeho styl, který prostě někoho zaujal a jiného ne. BMW ale otevřel oči.
Automobilka, která se vždy snažila nedráždit, najednou přišla na to, že dráždit není zase tak špatné. Bangová první řada 7 je z mého pohledu ošklivá jako noc, přesto se najednou začala prodávat lépe než těsně předchozí, skoro všemi milovaná generace E38. A tak to šlo dál a dál - Bangle mohl udělat skoro cokoli, někdy to bylo po mém soudu hezké, jinde ani ne, provokující design ale přinesl úspěch. A BMW tak přičichlo k něčemu, od čeho teď už nechce odtrhnout nos.
Jeho auta se od té doby stala obecně „normálnějšími”, některá ale pořád provokují dílčími designovými řešeními. Jsem přesvědčený, že to už není nic jako Bangle a jeho celkově kontroverzní styling, ale spíše snaha přidat nějaký „nesmysl”, o kterém se zase bude mluvit a BMW jím získá pozornost, kterou potřebuje. Neříkám, že to nefunguje, ale je to laciné a samotná auta ve výsledku poškozující.
Za důkaz můžeme vzít koncept nové řady 4, který se tento týden představil ve Frankfurtu a podle slov samotného BMW představuje 85 % hotového auta. Jinými slovy, jako obvykle se cestou do sériové výroby dramaticky nezmění a jedním z prvků, které má skutečně použít, jsou obří ledvinky na přídi.
Už nejsou široké, jsou vysoké, vypadají, jako by se vozu na přídi rozplácl obří motýl. Je to absurdní, přehnané, BMW to ale chce vyrábět a vidí v tom odkaz na minulost. Nejen podle nás to ale kazí dojem z celého vozu, který jinak není nezajímavý. A tak se fanoušci, kteří pro výstřelky mnichovské automobilky nehoří, rozhodli ukázat, jak by tohle auto mohlo vypadat bez oněch hyperledvin.
Jako první se o něco takového pokusili fandové z BMW Blogu a krátce na to je, dokonce ve dvou fázích, následovali kolegové z Car Throttlu. V prvním případě jsou výrazně menší ledvinky dokonce černé, takže jsou docela snadno přehlédnutelné, přesto to auto nejenže neubralo, ale podle nás jasně přidalo na atraktivitě - najednou vypadá šik, což s obřími ledvinami říci nelze.
Svůj dojem budete znát nejlépe sami, podle nás by si ale BMW mělo tyto výstřelky odpustit a soustředit se v prvé řadě opět na to, jak učinit svá auta fakticky výjimečnými - tady ztratilo za poslední dekády nejvíce.
Koncept nového BMW řady 4 nejprve zbavili obřích ledvin na BMW Blogu...
...a pak i na Car Throttlu. Cokoli z toho vypadá lépe než...
...nuceně kontroverzní originál
Zdroje: BMW Blog, Car Throttle, BMW
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 2 hodinami - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 3 hodinami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 5 hodinami - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 6 hodinami - Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovku
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis