Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Existuje auto, v němž už 16 let nezemřel v Británii jediný člověk. Značku uhádnete
16.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dobré výsledky v crash testech jsou pěkná věc, ale je to pořád jen teorie. Tahle statistika už něco znamená a je nejlepším důkazem reálné bezpečnosti.
Před několika lety Volvo prohlašovalo, že s příchodem nové dekády zcela skoncuje s fatálními zraněními v souvislosti s provozem svých aut. Tedy jinými slovy, od roku 2020 nemělo dojít k jedinému úmrtí člověka, ať již ve vozech švédské značky, nebo v případě chodců jimi sražených. Automobilka přitom tento cíl opírala nejen o svou tradiční bezpečnost, ale také o technologii autonomního řízení, jenž měla být v té době pomalu standardem.
Postupem času se ale stále jasněji ukazovalo, že takový scénář je nereálný. Autopiloty zůstávají hudbou budoucnosti, navíc ani s nimi silnice nebudou zcela bezpečné, stát se vždy bude moci cokoliv. I proto nakonec Volvo poněkud couvlo a uvedlo, že ona budoucnost bez smrtelných zranění není ani tak cílem, jakožto spíše vizí stavu, ke kterému se značka bude snažit co nejvíce přiblížit.
Aktuálně se přitom zdá, že švédská automobilka nemusela své předchozí prohlášení až tak korigovat. Na světě je totiž nová studie britské společnost Thatcham Research, která se nehodovostí na silnicích i bezpečností aut zabývá. Dle ní je přitom nejbezpečnějším vozem všech dob ve Velké Británii Volvo XC90, neboť od debutu v roce 2002 uvnitř nezemřel jediný řidič či jeho spolucestující.
Neznamená to samozřejmě, že by velké švédské SUV nefigurovalo u žádné nehody - nicméně pokud se tak stalo, posádka vždy přežila. To je fantastická bilance, kterou umocňuje fakt, že během 16 let jsme se dočkali již dvou generací. Ani se střídáním stráží ale nedošlo ke zhoršení bezpečnosti, realitou je spíše pravý opak.
Podle expertů k zápisu Volva do historie přispěla i skutečnost, že první generace XC90 byla již od počátku napěchována řadou moderních asistenčních systémů. Jako první na světě totiž dostalo do vínku stabilizační systém zabraňující převrácení vozu na střechu. Zároveň bylo navrženo, aby posádku maximálně možné chránilo před nárazy z boku či zezadu.
S příchodem druhé generace jsme si pro změnu mohli představit třeba vylepšený systém City Safety, který nyní dokáže automaticky zabrzdit i na křižovatkách při odbočování a hrozbě srážky s protijedoucím vozem. Kromě toho lze zmínit semi-autonomní řízení Pilot Assist, jenž dokáže reagovat na pohyb vozu před vámi a samovolně zrychluje, brzdí či zatáčí.
Lze pak jen dodat, že zmíněné autonomní brzdy jsou experty považovány za nejpřínosnější prvek v rámci bezpečnosti od představení bezpečnostních pásů. Podle odhadů společnosti Thatcham by přitom tento systém dokázal jen ve Velké Británii zachránit 1 100 lidských životů za přibližně 10 posledních let, pokud by byl součástí standardní výbavy. S tím bychom diskutovali, výjimečná bezpečnost Volva XC90 je ale statisticky jednoznačný fakt...
Volvo XC90 je nejbezpečnějším autem ve Velké Británii, od příchodu první generace v roce 2002 v něm nezemřel jediný člověk
...a v této tradici již třetí rok pokračuje i generace druhá
Zdroj: Thatcham Research
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jsme uprostřed další vlny devastace motorů aut. Nová verze dieselu BMW je slabší o 37 koní, auto je pomalejší a „žere” stejně
před 2 hodinami - Audi znovu mění pojmenování svých modelů, uprostřed předchozí změny. Ukazuje tím hloubku svých problémů
před 3 hodinami - Šéf Škody dál kňučí nad neštěstím, které sám pomohl způsobit. Teď říká, že Evropská unie dělá chybu
včera - Někdo si koupil poslední vrcholný luxusní dálniční stíhač Mercedesu a sotva s ním jezdil, ztrátu hodnoty si vyžírá řádně
včera - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.04. 09:11 - Brus
- OT - zavírám krám, uklízím 02.04. 08:46 - pavproch
- Prrodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 02.04. 01:53 - hezkyauto
- Lampárna (stěžovatelna) 02.03. 15:03 - pavproch
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep