Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Další novinky Škody: velké SUV, klasické MPV a větší Octavia
30.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Technický ředitel škodovky Eckhard Scholz se znovu rozpovídal o plánech české automobilky pro další léta. Při zemi se rozhodně nedrží.
Tento týden se pozornost příznivců Škody soustředila hlavně na její nejnovější model Citigo, ten ale není zdaleka jedinou novinkou, se kterou automobilka v nejbližších měsících a letech vyrukuje. Již mnohokrát jsme zmiňovali fakt, že pokud chce firma splnit své plány, které počítají s prodejem dvojnásobku vozů do roku 2018 a představováním jedné novinky během každých šesti měsíců, musí citelně rozšířit množství nabízených modelů. Minulý týden jsme věnovali spíše tomu, do jakých vod boleslavští nezamíří, když vyloučili příchod čistě sportovního modelu, nyní víme i to, jakým směrem se vydají.
Opět nejde o žádné spekulace od „velmi věrohodného zdroje”, ale informace přímo od technického šéfa Eckharda Scholze, který je poslední dobou neobyčejně sdílný. Ten v dalším rozhovoru pro britský Autocar nejprve zopakoval, že se firma hodlá soustředit na „velmi atraktivní produkty za nízké ceny s nízkými provozními náklady”, které zamíří do masových segmentů a nebudou tedy zaplňovat malé mezírky na trhu. Dále ale i více než naznačil, o jaké vozy konkrétně půjde.
Krom již představeného Citigo a nového kompaktu, který vzejde z konceptu Mission L můžeme počítat i s novým MPV a větším SUV. Scholz přitom zdůraznil, že na rozdíl od Citigo, které kvůli nízké ceně a související úspoře nákladů prostě musí být klonem Volkswagenu up! půjde o zcela svébytné vozy, neboť Škoda „vždy jde svou vlastní cestou”.
Očekávat tedy můžeme nový vůz volně vycházející z Volkswagenu Touran, patrně v jeho další generaci. Pokud si říkáte, že Škoda už své MPV přece má a to sice Roomster, pak je třeba dodat, že výrobce chce nyní podle Scholze dát přednost „konvenčnějšímu MPV”. Technický šéf tím svým způsobem přiznal, že sázka na divoký design Roomsteru úplně nevyšla (prodeje vozu ostatně nejsou zrovna vynikající) a vedle něj nabídne i tradičněji pojatý a zejména vypadající model stejného zaměření.
Ještě zajímavější je zpráva o tom, že škodovka přijde i s velkým SUV. „Dostaneme do prodeje větší SUV, než je Yeti,” řekl rezolutně Scholz. Motivace je zde přesně opačná než v případě Roomsteru - automobilka slaví s modelem Yeti velké úspěchy a chce je znásobit i prodejem většího vozu obdobného ražení. Věří přitom, že úspěšný bude v Číně i v Evropě. Můžeme tedy očekávat český Volkswagen Touareg, nebo spíše něco menšího ve stylu Audi Q5? Uvidíme.
Další informace přidal Scholz i k chystanému novému modelu, který zapadne mezi Fabii a Octavii. Pozoruhodné je, že jej v rozhovoru sám označuje jménem Rapid, dodává však, že definitivní volba na toto označení ještě nepadla. Jistě zajímavé je, že vůz se prý ve výrobě objeví s „minimem změn” a krom provedení představeného ve Frankfurtu (liftback) se může dostat do výroby i jako hatchback, jehož podobu nastínil ženevský koncept Vision D. Naopak příchod varianty kombi prakticky vyloučil s tím, že automobilka vždy měla v nabídce hodně liftbacků a kombi, a tak by s Mission L měla provést něco jiného. „Nabízíme příliš mnoho kombi,” konstatoval škodovácký šéftechnik.
Je tedy více než pravděpodobné, že špionážní fotky z minulého týdne zachytily karoserii nové Octavie a nikoli „Rapidu” kombi, což byla v tu chvíli také jedna z realistických možností, byť ta méně pravděpodobná. Aby nových informací bylo opravdu hodně, přidal Scholz i něco k Octavii III. Ta se prý do prodeje dostane podle očekávaní na přelomu let 2012 a 2013, novinkou ale je, že má být o něco větší než dnes, neboť by si jinak příliš lezla do zelí s Rapidem. Ten se totiž ve své sériové verzi dnešní „oktávce” prakticky vyrovná a třetí generace Octavie bude muset být tím modelem, jenž velikostně zapadne mezi Rapid a Superb.
Po posledním rozhovoru se nezdá, že by nad budoucností Škody panovaly nějaké otazníky. Tedy otázkou je, kdy se to všechno stane, vzhledem k avizované „půlroční periodě” ale ani v tomto směru příliš nejasností panovat nemůže. Nyní se představilo Citigo, za půl roku by to měl být facelift Superbu a po něm nová Octavia. Za rok a půl už se ale budeme muset dočkat něčeho úplně nového, pokud tedy škodovka nezíská trochu času odhalením třetí generace Fabie. Každopádně se zjevně máme na co těšit.
Z Scholzových slov můžeme vyvodit, že tato karoserie patří třetí novodobé generaci Octavie Combi
Škoda Mission L se prý Rapidem stane s minimálními změnami
Do výroby se v rámci nové modelové řady, o níž dnes hovoříme jako o Rapidu, dost možná dostane i kompaktní hatchback s tvary konceptu Vision D
Nástupce Octavie bude větší než její dnešní provedení
Připravte se i na klasicky střižené MPV velikosti VW Touran
Nové „velké SUV” Škody velikosti VW Touareg dosáhne jen stěží, něco o velikosti Qudi Q5 ale očekávat můžeme
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 5 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 6 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 8 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 9 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva