Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Co Renault neřekl: jak v novém Twingu dolít kapalinu ostřikovače?
16.3.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Nové Twingo se prezentuje jako spása Renaultu, pokud v něm ale bude vše promyšlené tak jako toto, pak firmě přinese spíše zkázu.
Letošní ženevský autosalon už zavírá své brány, k jedné z jeho nejvýznamnějších novinek se ale ještě musíme vrátit. Jde o nový Renault Twingo, který nám francouzská automobilka minulý měsíc odhalovala s vervou velmi unavené stiptérky - nejprve nám ukázala pár fotek, teprve poté přidala více snímků a první detaily a až v době ženevského debutu řekla více k technice a ukázala jeho interiér. Mohlo by se tedy zdát, že o autě víme dost, je tu ale zjevně ještě pár věcí, které nám Renault neřekl. Raději neřekl, chce se dodat.
K tomuto závěru nás přivedlo video našeho čtenáře a bývalého kolegy z branže, Tomáše Němce, který loni v Ženevě odhalil šlendrián konstruktérů čínského Qorosu 3. Také letos měl na ženevském výstavišti více času než naši reportéři, aby se některým novinkám podíval více na zoubek a prozkoumal jejich temná zákoutí. Ani tentokrát neodešel s prázdnou a vlastně ani nemusel hledat nic až tak zvláštního - stačilo se zkusit podívat, jak se v novém Twingu doplňuje kapalina do ostřikovače, mění akumulátor, nebo dolévá chladící kapalina. Že to musí primitivní úkon? No, nemusí.
Jak už jistě víte z našich předchozích článků, nové Twingo je vozem koncepce „vše vzadu”, má tedy motor umístěný vzadu a pohon zadních kol. Toto uspořádání vede někdy ke svérázným způsobům práce s některými z výše zmíněných záležitostí, třeba takové Porsche Cayman (třebaže to má motor umístěný blíže středu vozu) by mohlo vyprávět. Nepřekvapilo by tedy, kdyby v Twingu bylo „něco jinak”. Jenže ono je v něm v podstatě všechno na standardním místě a přesto všechno špatně.
U auta s motorem vzadu a pohonem zadních kol lze očekávat, že jinak nevyužitá příď vozu bude skýtat snadno dostupný, třebaže omezený zavazadlový prostor a podobně řešený přístup k akumulátoru a nádržce chladící kapaliny. U Renaultu si ale zřejmě řekli, že místa je v autě dost i bez toho, a tak vepředu žádný zavazadlový prostor není. Tak se alespoň může snadno k tomu ostatnímu? Kdeže, příď není vybavena žádným standardně vyklápěným víkem, ale velmi podivně uchycenou kapotou, ve výsledku jen jakýmsi „deklem”, s nímž si bez pravidelného sledování Receptáře poradíte jen stěží.
Přiložené video vám prozradí více, abyste jej ale mohli odkrýt, je třeba nejprve zbavit masku chladiče krytů jakýchsi odjišťovačů a poté přední kapotu posunout. Nelze ji zcela odstranit, nelze ji zvednout, je možné ji pouze „odšoupnout” dopředu a bokem a naklonit se k tomu, s čím zrovna chcete pracovat. Měnit akumulátor naštěstí není tak často třeba, podobně jako pracovat s nádržkou chladící kapaliny. Ale třeba voda pro ostřikovače skel dochází docela často. Dolít ji do francouzského mini pak bude chtít nejen pevné nervy a zručnost, ale v jiném než perfektním počasí také zvláštní oděv.
Jindy primitivní operace na pár sekund tak v Twingu znamená alespoň minutové trápení s neblahými následky. Však se podívejte sami. My jen můžeme doufat, že nad zbylou konstrukcí vozu přemýšleli jeho autoři poněkud intenzivněji, neboť jinak francouzské automobilce pomůže k návratu do černých čísel jen stěží...
Autor videa je bývalým šéfredaktorem magazínů Tuning.cz a Maxi Tuning. V současnosti je ředitelem berounského hotelu Na Ostrově a čtenářem Autoforum.cz
Screeny z videa odhalí to podstatné i nepřátelům flashových přehrávačů...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Živá témata na fóru
- Kudy do Dolomit 11.25. 04:26 - irischamplin
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Policejní kontroly a měření 11.25. 03:31 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 00:20 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz